تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه یک میان وعده گیاهی ساده با کدو سبز

کدو سرخ شده با بالزامیک،میان وعده ی گیاهی خوشمزه ای است که با مواد غذایی ساده و مفید تهیه می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کدو سبز

قرار نیست که میان وعده حتما کیک یا شیرینی باشد، گاهی میان وعده می تواند غذایی ساده و خوشمزه باشد. تهیه میان وعده ساده؛ کار آسانی می باشد و کسانی هم که به فکر لاغری هستند می توانند این گونه میان وعده هارا  در برنامه ی روزانه یخود داشته باشند و آن را حذف نکنند.

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه میان وعده گیاهی ساده با کدو سبز را بگوییم. ماده اصلی تشکیل دهنده این میان وعده کدو سبز است که مزه آن در کنار کمی پیاز سرخ شده و سرکه بالزامیک بسیار متفاوت و لذیذ خواهد بود.


مواد لازم برای تهیه میان وعده گیاهی ساده


روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

کدو سبز متوسط سه عدد

پیاز شیرین (خرد شده)نصف فنجان

نمک نصف قاشق چای‌خوری

رزماری خشک (خرد شده)نصف قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه یک چهارم قاشق چای‌خوری

پنیر فتا (خرد شده)یک سوم فنجان

سرکه بالزامیک دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:


برای تهیه این میان وعده گیاهی خوشمزه ابتدا باید سه عدد کدو سبز را خوب بشویید. کدوها را با پوست به صورت حلقه‌های نازک برش بزنید. یک عدد پیاز شیرین کوچک را پوست و به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

نکته: دقت کنید که کدوها را حتما با پوست خرد کنید چون اگر پوست نکنید ممکن است در هنگام سرخ کردن خرد و له شوند و شکل خود را از دست بدهند.

 سپس یک ماهیتابه بزرگ بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای نگینی شده را داخل ماهیتابه بریزید و به مدت چند دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شوند. سپس کدوهای برش زده شده را داخل ماهیتابه بریزید و هر طرف آن را به مدت چند دقیقه سرخ کنید تا نرم شوند.

  دقت کنید که کدوها را حتما با پوست خرد کنید چون اگر پوست نکنید ممکن است در هنگام سرخ کردن خرد و له شوند و شکل خود را از دست بدهند.


پس از این که کدوها نرم شد  و پیازها هم قهوه‌ای شدند، نصف قاشق چای‌خوری نمک و یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل اضافه کنید.

 رزماری خشک را داخل دستتان کمی له کنید تا خرد شود و به بقیه مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. سپس دو قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

مقداری از این ترکیب خوشمزه را داخل بشقاب بریزید. یک سوم فنجان پنیر فتا را کمی خرد کنید و روی کدوهای سرخ شده را با آن بپوشانید و سرو کنید.

نکته: اگر دوست داشتید می‌توانید تعدادی قارچ را برش بزنید و سرخ کنید و در انتها داخل ماهیتابه ای که مخلوط کدو و پیاز در آن است ،بریزید و مواد را با هم ترکیب کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .