تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه برگر گیاهی هندی

شاید تا به حال تصور می کردید که برگری که گوشت نداشته باشد و گیاهی باشد، مزه ی خیلی خوبی ندارد و آن را درست نمی کردید، اما یکی از پیشنهادهای ما برای داشتن یک وعده غذایی خوشمزه برگر گیاهی هندی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگر
برگر گیاهی از چند ماده اصلی ساده درست می شود و اصولا مواد اصلی آن در هر خانه ای موجود می باشد.همانطور که از اسم آن پیداست، این برگر گیاهی هندی، طعم تندی دارد و به کسانی که عاشق مزه تند و تیز در غذا هستند، بسیار پیشنهاد می‌شود.

برگر گیاهی هندی،ساندویچ های نشاسته ای است که جزو میان وعده های معروف در سواحل بمبمئی به شمار می رود و همراه سیب زمینی سرخ کرده و با طعم های تند و شیرین به همراه پودر نارگیل سرو می شود.

در ادامه این مطلب می خواهیم طرز تهیه برگر گیاهی خوشمزه را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه برگر گیاهی هندی:

کنسرو لوبیا450 گرم

فلفل دلمه سبز نصف یک عدد

پیاز متوسط نصف یک عدد

سیر سه حبه

تخم مرغ یک عدد  

پودر فلفل چیلی یک قاشق غذاخوری

زیره یک قاشق غذاخوری

سس قرمز تندیک قاشق چای‌خوری

خرده نان نصف پیمانه

خیار یک چهارم

گوجه فرنگی رسیده بزرگ یک دوم

 گشنیز تازه20 گرم

نان برگر چهار عدد

 ترشی انبه دو قاشق غذاخوری
طرز تهیه:

 برای تهیه این برگر خوشمزه ابتدا باید فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 190 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

 یک سینی فر بردارید و با کمی روغن کف آن را چرب کنید. یک کاسه متوسط بردارید و کنسرو لوبیا را باز کنید و داخل کاسه بریزید.

 لوبیاها را با استفاده از یک چنگال له کنید تا در نهایت به یک خمیر یک دست تبدیل شوند. نصف یک فلفل دلمه سبز را داخل دستگاه غذاساز بریزید. نصف یک پیاز متوسط و سه حبه سیر پوست کنده را اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه همه مواد داخل دستگاه، ریز خرد شوند. سپس مخلوط فلفل، پیاز و سیر را به لوبیاها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در مرحله ی بعدی برای تهیه خرده نان می‌توانید پنج تکه نان تست سفید را با دست تکه تکه کنید و تکه‌های نان را داخل سینی فر پخش کنید.

سینی را به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 300 درجه سانتی گراد قرار دهید تا تکه‌های نان کمی تغییر رنگ دهند و سوخاری شوند. سینی را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

 تکه‌های نان را داخل غذاساز بریزید تا کمی بیشتر خرد شوند. از نان های خرد شده می‌توانید در تهیه این برگر استفاده کنید.

 

برای ادویه می توانید از جوز هندی، فلفل سیاه، زیره سبز، زردچوبه، هل، فلفل قرمز، تخم گشنیز، زنجبیل، دارچین و میخک را با هم مخلوط کنید و استفاده کنید.

در مرحله ی بعدی در یک کاسه جدا یک عدد تخم مرغ را همراه با یک قاشق غذاخوری پودر فلفل چیلی، یک قاشق غذاخوری زیره و یک قاشق چای‌خوری سس قرمز تند خوب هم بزنید. مخلوط تخم مرغ را به مخلوط لوبیا اضافه کنید و هم بزنید. نمک و فلفل اضافه کنید. سپس نصف فنجان خرده نان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط حالت چسبناکی بگیرد و شل نباشد. مخلوط برگر را به چهار قسمت تقسیم کنید و با دست به آن‌ها شکل دهید.

 برگرها را روی سینی فر چرب شده قرار دهید و داخل فر بگذارید. پس از ده  دقیقه سینی را از فر خارج کنید و با احتیاط برگرها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم سرخ شود. پس از گذشت 10 دقیقه سینی را از فر بیرون بیاورید و کنار بگذارید تا خنک شود.

در همین زمان سس مخصوص را آماده کنید. برای تهیه سس ،مقداری ماست را داخل یک کاسه متوسط بریزید. یک حبه سیر و یک تکه کوچک زنجبیل را ریز رنده کنید و به ماست اضافه کنید.

مقداری گشنیز و چند عدد برگ نعنا را خرد و به ماست اضافه کنید. یک عدد لیمو تازه را از وسط نصف کنید و آب آن بگیرید و به ماست اضافه کنید.

مقداری از یک خیار متوسط را رنده کنید. اگر خیار آب انداخت می‌توانید از یک صافی برای جدا کردن آب آن استفاده کنید. خیار رنده شده را اضافه کنید. سپس نصف قاشق چای‌خوری ادویه اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. سس آماده است.

نکته:برای ادویه می توانید از جوز هندی، فلفل سیاه، زیره سبز، زردچوبه، هل، فلفل قرمز، تخم گشنیز، زنجبیل، دارچین و میخک را با هم مخلوط کنید و استفاده کنید.

یک کاسه متوسط بردارید. یک عددپیاز قرمز را پوست بکنید و مقداری از آن را به صورت خلالی برش بزنید و داخل کاسه بریزید. یک چهارم یک خیار را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و داخل کاسه بریزید. نصف یک گوجه فرنگی رسیده بزرگ را خرد کنید و اضافه کنید.مقداری گشنیز را هم به صورت ریز خرد کنید و داخل کاسه بریزید. همه مواد را خوب هم بزنید.

نان برگر را از وسط ببرید و هر طرف آن را کمی چرب کنید. نان‌ها را از طرف چرب شده روی ماهیتابه گریل قرار دهید و کمی سرخ کنید تا ترد شوند و سپس  داخل بشقاب قرار دهید و آن را با مقداری از ترشی انبه، سس مخصوص یا سالاد سبزیجات پر کنید. سپس برگر گیاهی هندی را روی سس بگذارید و لایه دوم نان را روی آن قرار دهید و نوش جان کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .