تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه بیسکوییت وگان

بیسکوییت وگان ،یکی از شیرینی های خوشمزه مخصوص افرادی است که رژیم غذایی دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیسکوییت وگان
 رژیم غذایی وگان،رژیمی است که در آن خوردن هر نوع محصول حیوانی، مانند انواع گوشت و مرغ ، ماهی و غذاهای دریایی، محصولات لبنی،تخم مرغ و سایر فرآورده‌های حیوانی ممنوع است.

 برای تهیه بسیاری از کیک ها و و شیرینی ها از لبنیات و تخم مرغ استفاده می شود،اما در این شیرینی استفاده از لبنیات و تخم مرغ ممنوع است چطور در غیر این صورت با رژیم غذایی افراد وگان سازگار نمی باشد.

این بیسکوییت خوشمزه ،به دلیل استفاده از شیر نارگیل بافت بسیار لطیفی دارد و نظر همه افراد چه وگان و چه غیر وگان را به خود جلب می‌کند.


مواد لازم برای تهیه بیسکوییت وگان


آرد ساده250 گرم

روغن نارگیل125 گرم

پودر قند100 گرم

شکر قهوه‌ای150 گرم

شیر نارگیل125 میلی لیتر

عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودریک قاشق چای‌خوری

جوش شیرین یک چهارم قاشق چای‌خوری

چیپس شکلات وگان یا شکلات وگان خرد شده200 گرم

 


طرز تهیه :


 همانطور که گفتیم به دلیل وگان بودن در این شیرینی از ترکیبات حیوانی مانند تخم مرغ، کره، ماست و شیر  نمی توانید استفاده کنید و باید مواد اولیه گیاهی را جایگزین آنها کرد.

برای تهیه این بیسکوییت وگان ابتدا باید یک کاسه بزرگ بردارید ومقداری روغن نارگیل را داخل آن بریزید نکته: بهتر است روغن نارگیل سرد باشد ،چون حالت جامد دارد

 مقداری پودر قند را به همراه مقداری شکر قهوه‌ای به کاسه اضافه کنید و با یک همزن دستی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

 در مرحله ی بعدی مقداری شیر نارگیل را به مخلوط اضافه کنید. یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 250 گرم آرد را داخل یک ظرف جدا الک کنید و به مخلوط اضافه کنید. یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری جوش شیرین و کمی نمک دریایی را نیز به مخلوط اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود. اگر نیاز داشتید می‌توانید از همزن برقی استفاده کنید.

در مرحله ی بعدی پس از این که مخلوط را هم زدید چیپس شکلات وگان را اضافه کنید و اگر چیپس شکلات وگان در دسترس نبود می‌توانید یک تخته شکلات وگان را به کمک چاقو خرد کنید و 200 گرم از آن را داخل مخلوط بریزید.مخلوط را حداقل یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. می‌توانید خمیر را یک شبانه روز داخل یخچال قرار دهید.

 سپس کاسه ای را که درون آن مواد قرار دارد و درون یخچال قرار داه اید را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید چند دقیقه در دمای اتاق بماند. در همین زمان فر را روشن کنید و درجه حرارت را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا فر گرم شود. یک یا دو عدد سینی مناسب فر بردارید و کف آن کاغذ روغنی مناسب پخت پهن کنید.

  در این شیرینی از ترکیبات حیوانی مانند تخم مرغ، کره، ماست و شیر نمی توانید استفاده کنید و باید مواد اولیه گیاهی را جایگزین آنها کرد.


خمیر را از کاسه خارج کنید و کمی ورز دهید. سپس خمیر را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و به کمک دست توپ‌هایی به اندازه آلو تهیه کنید. توپ‌های خمیری را داخل سینی فر با فاصله حدود دو سانتی متر قرار دهید. توپ‌ها را با فشار آرام دست روی سینی پهن کنید. می‌توانید روی هر بیسکوییت به اندازه نوک قاشق چای‌خوری نمک دریایی بریزید.

در مرحله بعدی سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید. اجازه دهید به مدت 12-15 دقیقه داخل فر بپزند. بعد از این که نیمی از زمان پخت بیسکوییت ها گذشت ، جهت سینی را عوض کنید تا همه بیسکوییت‌ها به صورت یکنواخت پخته شوند. زمانی که روی بیسکوییت‌ها طلایی شدند آن‌ها را از فر بیرون بیاورید و کنار بگذارید تا کمی خنک شوند.

پس از چند دقیقه کوکی‌ها را با احتیاط از سینی خارج کنید و روی قفسه سیمی مخصوص قرار دهید تا کاملا خنک شوند. بیسکوییت‌های خنک شده را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و با برای تزیین آن از سس شکلاتی یا مقداری شکلات ذوب شده استفاده کرده و آن را نوش جان کنید.

 اگر طرفدار پودر نارگیل هستید، می توانید برای تزیین از آن هم استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .