تبیان، دستیار زندگی

آموزش دوخت کاردستی کیسه نمدی طرح هندوانه

هفته آینده در راه است و به بلندترین شب سال نزدیک می‌شویم. گرچه با وجود این کرونا خبری از دورهمی یلدا نیست اما برای دل‌خوش‌کنک می‎توانیم یک کاردستی با تمِ یلدا درست کنیم و حال‌وهوای این شب بلند و دوست‌داشتنی را در خانه ایجاد کنیم. موافق‎اید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کاردستی، شب یلدا، کیسه کوچک پارچه‌ای،

نویسنده : مهسا فارسی | روزنامه نگار
 
شما چه فکرهایی برای شب یلدا دارید؟ قرار است سفره پهن کنید و چیزمیزهای یلدایی رویش بچینید؟ خب دست‌به‌کار شوید و ایده این هفته «خودت بساز» را بسازید و بگذارید گوشه سفره یا به‌عنوان هدیه‌ یلدا برای روزهای آینده که دوستان‌تان را خواهید دید، ذخیره کنید. در ادامه چند مرحله ساده را برای ساخت کیسه‌های کوچکِ نمدی دنبال کنید.

کاردستی، شب یلدا، کیسه کوچک پارچه‌ای،

همه آن‌چه نیاز دارید: پارچه نمدی در دو رنگ سبز و قرمز هندوانه‌ای، قیچی ساده و کنگره‌ای، نخ و سوزن، چسب مایع
 
پارچه نمدی این روزها فراوان است و در لوازم‌تحریری‌ها و خرازی‌های محله‌تان پیدا می‌شود. نوع مدل‌دارِ یلدایی‌اش هم قطعا با طرح‌های متنوع به چشم‌تان خواهد خورد. ابتدا با نمد هندوانه‌ای یک مستطیل به‌اندازه دلخواه دربیاورید. سپس دور آن را برش بزنید. با نمد سبز رنگ یک نوار به‌اندازه دلخواه و مشابه تصویر دربیاورید و آن را به‌شکل کنگره‌ای برش بزنید. این نوار را به بالای کیسه هندوانه‌ای یا همان مستطیلی که برش دادیم، با چسب مایع به‌خوبی بچسبانید. حالا شروع کنید لبه بالا را مطابق تصویر به‎شکل «دندان‌موشی» بدوزید دوخت دندان‌موشی خیلی ساده است و اگر آن را فراموش کرده‌اید با یک سرچ ساده می‌توانید یاد بگیرید.

کاردستی، شب یلدا، کیسه کوچک پارچه‌ای،
رنگ نخ هم می‌تواند به سلیقه شما به رنگ قرمز یا سبز باشد. این هم از کیسه یلدایی شما. این طرح می‌تواند در چند اندازه مختلف برای قراردادن خوردنی‌ها یا کادوهای کوچولو درست شود؛ مانند شکلات و تنقلات. چطور بود؟

منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .