تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه رولت هندوانه ای یلدا

رولت هندوانه ای ،شیرینی خوشمزه و پرطرفداری است که مناسب برای شب یلداست و می توانید آن را به آسانی در منزل تهیه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رولت هندوانه
بعضی از افراد فکر می کنند درست کردن این رولت خیلی سخت است در صورتی که با این روشی که امروز در اختیارتان می گذاریم می توانید به سادگی از عهده ی آن برآیید.

 چون در تهیه کیک این رولت هندوانه ای از نشاسته ذرت استفاده می شود، کیک بسیار پوک و اسفنجی می شود.برای تهیه رول قرمز و سبز آن هم باید از رنگ خوراکی استفاده کنید تا رولت زیبا و خوشمزه ای مخصوص شب یلدا داشته باشید.

 در ادامه طرز تهیه رولت هندوانه ای را بیان می کنیم:

مواد لازم برای رولت هندوانه ای:


شکلات تلخ خرد شده یک چهارم پیمانه

تخم مرغ بزرگ 4 عدد

شکر 6 قاشق غذاخوری

شیر کامل 3 قاشق غذاخوری

روغن مایع 3 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل یک دوم قاشق چایخوری

آرد الک شده یک چهارم پیمانه

پودر یا اسانس هندوانه به مقدار کافی

نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری

کرم تارتار یک دوم قاشق چایخوری

رنگ خوراکی سبز و قرمز به مقدار لازم

پودر شکر یک دوم پیمانه

خامه فرم گرفته یک و نیم  پیمانه

شکر یک چهارم پیمانه

 در تهیه کیک این رولت هندوانه ای از نشاسته ذرت استفاده می شود، کیک بسیار پوک و اسفنجی می شود.برای تهیه رول قرمز و سبز آن هم باید از رنگ خوراکی استفاده کنید.


طرز تهیه رولت هندوانه ای:

 برای تهیه این رولت خوشمزه و زیبا، ابتدا شکلات را به روش بنماری یا در مایکروفر ذوب کنید. سپس آن را داخل قیف با ماسوره گرد کوچک بریزید. کف سینی کاغذ روغنی پهن کنید. با قیف روی کاغذ نقطه نقطه شکلات بگذارید (برای دانه های هندوانه). صبر کنید تا شکلات کاملا بسته شود یا در یخچال بگذارید. البته برای تهیه دانه های هندوانه می توانید از شکلات چیپسی استفاده کنید.

 در مرحله ی بعدی ، فر را با دمای 180 درجه روشن کنید. کف یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید. در یک کاسه متوسط، زرده تخم مرغ ها را با دو قاشق از شکر بزنید. هم بزنید تا شکر حل شود. سپس شیر و روغن و وانیل را هم اضافه و مخلوط کنید. آرد را روی مواد الک کنید. پودر هندوانه و نشاسته ذرت را هم اضافه کنید. هم بزنید تا مایه یکدست شود.

 سپس در کاسه دیگری سفیده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کنند. کرم تارتار را اضافه کنید. و بعد دوتا سه دقیقه با سرعت متوسط هم بزنید. بعد شکر باقیمانده را به آرامی اضافه کنید. چند دقیقه با سرعت بیشتر هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد. حالا سفیده را روی مخلوط زرده تخم مرغ بریزید.

در مرحله ی بعد مایه را دو قسمت کنید و در دو کاسه بریزید. یکی را با رنگ خوراکی قرمز مخلوط کنید تا قرمز روشن رنگ شود. دیگری را با رنگ سبز به رنگ سبز روشن در بیاورید. دو قاشق از مایه سبز را در کاسه کوچکی بریزید و مقدار بیشتری رنگ اضافه کنید تا سبز تیره شود و در ادامه برای طراحی رولت از آن استفاده کنید.

 در مرحله ی بعدی مایه قرمز  را روی نیمی از سینی فر پخش کنید و نیمی دیگر را با مایه سبز  پر کنید.حالا با آن دو قاشق  مایه سبز تیره روی سبز روشن خط بیاندازید. با کشیدن چاقوی استیلی یا خلال دندان روی خطوط طرح ایجاد کنید. سینی را به آرامی روی سطحی بکوبید تا اگر حبابی در مایه هست از بین برود.

 سپس چند دقیقه بین 15 تا 20 دقیقه سینی را در فر گرم شده بپزید تا زمانی که با لمس کردن کیک حالت فنری پیدا کرده باشد.و بعد  روی یک پارچه تمیز بزرگ پودر شکر بپاشید. یکی دو دقیقه بعد از پخت همان طور که کیک هنوز داغ است آن را روی پارچه برگردانید. کاغذ روغنی را از آن جدا کنید. کیک را با پارچه رول کنید و بگذارید نیم تا یک ساعت بماند و خنک شود.

وقتی کیک خنک شد، آن را باز کنید. دور تا دورش را با چاقو صاف کنید. یک لایه خامه قنادی فرم گرفته روی آن بمالید و سپس دوباره رول کنید. سعی کنید رول تا جای ممکن فشرده باشد.

رولت را حداقل 4 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس برش بزنید و تخم هندوانه های شکلاتی را روی آن بریزید.

روش دوم:


روش دیگری برای تهیه این رولت خوشمزه وجود دارد .

مواد لازم:


تخم مرغ 4 عدد

شکر 80 گرم

آرد 90 گرم

شربت غلیظ یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

در این روش ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و زرده را با نصفی از شکر و وانیل بزنید تا کرم شود و سفیده تخم مرغ را زده تا فرم بگیرد و بعد شکر را بصورت بارانی و کم کم  به آن اضافه کنید و بعد زرده و سفیده را مخلوط کرده و بعد آرد را روی آن الک کنید.

 اگر خواستید روی رولت طلایی شود می توانید یک قاشق شربت را در اخر به آن اضافه کنید.

 دمای فر را در 220 درجه تنظیم کنید و ده  دقیقه قبل از اضافه کردن آرد، مایه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و با  رنگ خوراکی به یک قسمت رنگ قرمز و به قسمت دیگر رنگ سبز اضافه کنید. بعد آرد را به آرامی با مایه مخلوط کنید.

  روی کاغذ روغنی که رولت را روی آن بر میگردانید، حتما پودر قند بپاشید که رویه رولت کنده نشود


کف سینی را کاغذ روغنی انداخته و سپس مایه قرمز را در یک طرف سینی و سبز را در طرف دیگر بریزید و با قاشق داخل سینی پخش کنید.

 در این روش هم می توانید مانند روش بالا دو قاشق از مایه سبز را نگه دارید و رنگ خوراکی سبز بیشتر به آن اضافه کنید تا پررنگ تر شود و برای تزیین و طراحی روی رولت از آن استفاده کنید.

سپس این مایه را داخل قیف بریزید و روی مایه کیک داخل سینی خطوط موازی بکشید و با سیخ چوبی به آن فرم دهید.

 نکته: روی کاغذ روغنی که رولت را روی آن بر میگردانید، حتما پودر قند بپاشید که رویه رولت کنده نشود.

بعد از خامه کشی و چند ساعت استراحت در یخچال، رولت را با چاقوی اره ای برش بزنید و برای تخمه های هندوانه از شکلات آب شده و یا شکلات چیپسی استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .