تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه سالاد هندوانه و پنیر

اگر از آن دست افرادی هستید که می خواهید خوراکی های خوشمزه و متنوعی را برای شب یلدا درست کنید، پیشنهاد می کنیم سالاد هندوانه و پنیر را هم امتحان کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سالاد هندوانه و پنیر

سالاد هندوانه و پنیر یک پیش غذای سالم و خوشمزه ، مناسب  فصل گرم تابستان است، اما چون هندوانه جزء جدانشدنی شب یلداست ، برای داشتن یک شب یلدای به یاد ماندنی می توانید آن را آماده کنید.

درست کردن این سالاد بسیار آسان است. در ادامه طرز تهیه این سالاد را بیان می کنیم:

مواد لازم:


هندوانه پوست کنده :800 گرم

زیتون سیاه بدون هسته:100 گرم

برگ نعناع (تقریبا خرد شده)به مقدار لازم

شربت انار:40 میلی‌لیتر

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

لیمو ترش یک عدد

پنیر سفید تازه

گردو خرد شده:50 گرم

طرز تهیه:

 

سالاد هندوانه و پنیر یک پیش غذای سالم و خوشمزه ، مناسب فصل گرم تابستان است، اما چون هندوانه جزء جدانشدنی شب یلداست ، برای داشتن یک شب یلدای به یاد ماندنی می توانید آن را آماده کنید.

برای تهیه این سالاد هندوانه شب یلدا ابتدا هندوانه را بشویید و پوست بکنید. سپس آن را به صورت تکه‌هایی مکعبی در اندازه دو سانتی‌متر برش دهید.

یک کاسه بزرگ بردارید. هندوانه خرد شده را همراه زیتون سیاه داخل کاسه بریزید. برگ‌های نعنا را هم بشویید و بعد از این که داخل آبکش ریختید و آب آنها گرفته شد، به صورت خیلی ریز خرد کنید. سپس به مخلوط هندوانه و زیتون سیاه اضافه کنید.

 در مرحله ی بعدی شربت انار را همراه روغن زیتون و آبلیمو و به مقدار لازم نمک به مواد اضافه کنید. به کمک یک قاشق بزرگ مواد را خوب به هم بزنید و مخلوط کنید.

در مرحله ی بعدی پنیر و گردو را با دست نسبتا خرد کنید. مواد را به ظرفی که می‌خواهید سالاد را در آن سرو کنید، بریزید و پنیر و گردوی خرد شده را روی مواد بپاشید.

نکته: می توانید به جای زیتون سیاه ؛ از زیتون ساده استفاده کنید ولی برای زیباتر شدن و طعم بهتر سالاد، بهتر است از زیتون سیاه استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .