تبیان، دستیار زندگی

آشنایی طرز تهیه ترشی ترب و هویج

یکی از چاشنی های خوشمزه در کنار غذا، ترشی هویج و ترب می باشد که تهیه آن بسیار آسان است. هویج جزء سبزیجاتی است که بسیار خوش طعم و رنگ است و از آن برای تهیه انواع غذاها و چاشنی و سالادها استفاده می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترشی هویج و ترب
هویج فواید زیادی برای سلامتی بدرن دارد. مصرف هویج پوست را سالم و پر طراوت نگه می‌دارد و لکه‌ها و جای زخم را از بین می‌برد و از پوست در برابر خورشید محفاظت می‌کند. در واقع بتاکاروتن موجود در هویج، موادی مغذی برای پوست است که در داخل بدن به ویتامین (آ) تبدیل می‌شود. این ترکیب به بازسازی بافت‌های پوست و محافظت از آن در برابر اشعه‌ی شدید خورشید کمک می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها و کاروتنوئیدها پوست را تقویت می‌کنند تا ایمنی خود را در برابر نور خورشید افزایش دهد و به این ترتیب از بروز آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.

سوپ هویج برای کودکان که معده حساسی دارند بسیار مناسب است هم چنین برای برطرف کردن مشکلات گوارشی در کودکان بهترین و موثرترین درمان طبیعی سوپ هویج میباشد.

هویج دارای کلسیم زیادی می باشد که برای رشد استخوان ها در کودکان و زنان موثر است.

هویج دارای فیبر است که باعث می شود حرکات روده تنظیم شود. هویج باعث می شود تا فرآیند هضم به درستی انجام شود و همچنین برا رفع اختلالات گوارشی مانند یبوست مفید است. هویج باعث می شود تا از افزایش قند خون در بدن جلوگیری شود.

هویج خواص فراوان دیگری هم  دارد پس بهتر است حتما مصرف آنرا در برنامه غذایی خود قرار دهید. در این مطلب می خواهمی طرز تهیه ترشی ترب و هویج را بگوییم:

این ترشی طعم نمکی و سرکه‌ای دارد و بسیار لذیذ بوده و می‌توان آن را با غذاهای مختلفی از ساندویچ‌ تا برنج و خورشت خورد.

مواد لازم برای تهیه ترشی ترب و هویج


هویج متوسط پنج عدد

ترب بزرگ دو عدد

شکر یک فنجان و چهار قاشق چای‌خوری

نمک دو قاشق چای‌خوری

سرکه سفید دو و نیم فنجان

 آب گرم دو فنجان

طرز تهیه:

 هویج باعث می شود تا فرآیند هضم به درستی انجام شود و همچنین برا رفع اختلالات گوارشی مانند یبوست مفید است. هویج باعث می شود تا از افزایش قند خون در بدن جلوگیری شود.


 برای تهیه این ترشی خوشمزه ابتدا باید ترب‌ و هویج را بشویید. پوست آن‌ها را بگیرید و سپس به شکل رشته‌های دراز و نازک، آن‌ها را برش دهید. بهتر است طول هر رشته حدود پنج سانتی‌متر باشد و نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشد.

د رمرحله ی بعد رشته‌های هویج و ترب را در یک کاسه بزرگ بریزید. چهار قاشق چای‌خوری شکر و دو قاشق چای‌خوری نمک را به کاسه اضافه کنید. سپس با دست مواد را خوب مخلوط کنید تا نمک و شکر به خورد رشته‌ها برود. این کار را حدود سه دقیقه ادامه دهید تا مواد کمی نرم شود.

اگر بتوانید یک رشته از ترب را بدون شکستن خم کنید، دیگر نیاز نیست که با دست مواد را ترکیب کنید. بنابراین اگر رشته‌ها آماده شدند، آن‌ها را کنار بگذارید.

حالا رشته‌های ترب و هویج که نرم شده‌اند را در آبکش بریزید  و با آب خنک خوب بشویید و آبکشی کنید.

 در مرحله ی بعد یک کاسه بزرگ بردارید و یک فنجان شکر را همراه با دو و نیم فنجان سرکه سفید و دو فنجان آب گرم به آن اضافه کنید. سپس مواد را آنقدر بهم بزنید تا شکر خوب حل شود.

 سپس رشته‌های ترب و هویج را داخل شیشه ای که از قبل آماده کرده اید، بریزید  و سپس مایه شکر و سرکه را به آن اضافه کنید. این مایه باید روی رشته‌ها را بپوشاند. درب شیشه را ببندید و آن را در یخچال بگذارید. این ترشی حداقل باید یک شب در یخچال بماند تا بتوانید آن را بخورید و بعد از آن ترشی ترب و هویج آماده است.

 نکته: هرچه زمان بیشتر بگذرد، طعم ترشی ترب و هویج بهتر می‌شود. البته این را هم درنظر داشته باشید که این ترشی به مدت چهار تا شش هفته در یخچال باقی مانده و قابل مصرف است.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .