تبیان، دستیار زندگی

آموزش كامل آرایش لب در منزل

بطورکلی آرایش لب جز مهمترین و تکمیل کننده ترین قسمت های میکاپ شما به حساب می آید که لازم است بهترین فرم آموزش کامل آرایش لب گوشتی و باریک را بدانید تا در صورت لزوم و عدم آگاهی از آن استفاده کنید و آرایش لبی زیبا و پر جلوه داشته باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش كامل آرایش لب در منزل

از کشیدن رژ لب در اطراف لب خسته شده اید؟
به دنبال راهی هستید تا فرم لب های خود را زیباتر کنید؟
نمی دانید  برای کشیدن بهترین فرم لب باید چه مدلی را انتخاب کنید؟ 

اصول آرایش لب

آرایش لب یکی از مهمترین بخش های آرایش صورت بوده که در زیباتر دیده شدن شما تاثیر بسیار زیادی داشته است اما برای کسب این زیبایی شما باید اصول آرایش لب را کاملا رعایت کنید که این اصول شامل: تناسب میان فرم لب و آرایش آن، مناسب بودن رنگ رژ لب با صورت شما و تناسب میان آرایش لب با کل میکاپ صورت تان خواهد بود. جالب است بدانید که آرایش لب های گوشتی با لب های باریک و نازک بسیار فرق داشته است و شما باید تمامی این روش های زیباسازی را برای درخشش بیشتر لب هایتان به درستی پیاده کنید. 

انواع آرایش لب

از آنجایی که مدل لب ها کاملا متفاوت بوده و تنوع در مدل آن بسیار است با این حساب آرایش لب نیز انواع مختلفی دارد که عبارتند از: 

آرایش لب با برجستگی بیشتر لب بالا

در ابتدا باید با یک مداد لب خط دور لب بالای خود را دور تا دور بکشید و پس از آن از قسمت زیر مداد لب شروع به رژ لب زدن کنید و رژ لبتان روشن تر از رنگ مداد لب تان در نظر گرفته شود و پس از آن قسمت های بیرونی تر لب بالا را با رنگ تیره تر دور گیری کرده تا لب را کوچکتر از حد عادی خود نشان دهد. پس از تکیمل شدن رژ لب بالا و پایین شما می توانید در قسمت میانی لب با سایه سفید  رنگی محو ایجاد کنید که به برجسته دیدن لب تان کمک بسیاری خواهد کرد. 

آرایش لب با برجستگی بیشتر لب پایین

لب هایی که در قسمت پایینی خود برجسته تر از حد عادی هستند اگرچه جذابتر خواهند بود اما ممکن است شما دوست داشته باشید میان دو لب تعادل وجود داشته باشد، در این صورت ساده ترین راهی که باید برای ایجاد این تعادل به کار برده می شود استفاده از رژ یکرنگ برای هر دو لب بوده که در نهایت با سایه روشن تر از رژ لب خود در لب بالایی سایه ای ایجاد کنید که لب شما را به تعادل برساند. 
آموزش كامل آرایش لب در منزل

لب های نامتقارن

اگر لب های شما در قسمت بالایی و پایینی هم شکل و هم اندازه نباشد باید بگیم که لب های شما نامتقارن بوده و برای آرایش آن بهتر است با خط لب یا همان مداد لب شروع کرده و خط دور تا دور لب های خود را مناسب فرم دلخواه و مرتب بکشید و پس از آن با انگشت یا یک براش نازک این خطوط را محو کنید که عدم تقارن ها زیاد در چشم نباشد و طبیعی جلوه کند و پس از آن رژ لب مورد نظر خود را بر سطح لب هایتان بزنید و دیگر نگران عدم تقارن لب ها نباشید. 

لب های نازک

لب های نازک یا همان اصطلاحا لب های قیطانی برای زیباتر دیده شدن نیاز به بعد و فضای بیشتری داشته که برای برجسته تر دیدن آن شما باید ابتدا با یک مداد لب خط خارجی لب را فقط کمی جلوتر از خط اصلی لب ها بکشید و آن را محو کنید که در نهایت با یک رژ تیره در قسمت لب پائین و رژ روشن در قسمت فوقانی لب ها و ترکیب دو رنگ با کشیدن دو لب برروی هم درست خواهد شد. 

لب های تخت

این مدل از لب ها برجستگی نداشته و بهترین انتخاب برای کمی برجسته تر نشان دادن آن رژ لب های روشن و شاین دار است که زیبایی این مدل لب ها را بیشتر خواهد کرد. شما می توانید دور تا دور لب های خود را رژ تیره زده و پس از آن داخل لب های خود را رژ روشن بزنید تا به جذابیت لب های شما افزوده شود و زیبایی آن دو چندان شود. 

لب های برجسته و بزرگ

اگر شما جز آن دسته هستید که لب هایی برجسته و بزرگ دارند سعی کنید از رژ لب های روشن و نود استفاده کنید تا توجه از روی لب ها برداشته شود و روی دیگر بخش های صورت شما پخش شود. 

نکته: از آنجایی که استفاده از رژ لب یکی از عضوهای جدا نشدنی آرایش خانم ها است بنابراین استفاده از رژ لب های با کیفیت و با طیف رنگی متنوع نیاز خواهد بود، به همین منظور قیمت رژ لب بسته به مارکی که می خواهید از آن استفاده کنید بسیار متفاوت خواهد بود و رژ لب ها قیمت ثابتی نخواهند داشت و هم با قیمت بالا و هم با قیمت متوسط در بازار موجود است. 

لب های کوچک

لب های کوچک از مدل لب هایی است که بسیار زیبا به نظر خواهد رسید مگر آنکه کسی علاقه ایی به لب های برجسته داشته باشد که در این صورت استفاده از رژ لب های شاین دار و با رنگ ملایم بسیار در جذاب تر دیده شدن لب شما کمک خواهد کرد. 

باید و نباید های آرایش لب گوشتی

. از کشیدن خط لب خارج از محیط اصلی لب ها پرهیز کنید.
. مداد لب را باید روی خط لب هایتان بکشید.
. از رژ لب های تیره برای کوچکتر نشان دادن لب هایتان استفاده کنید.
. استفاده از رژ لب های مایع و شاین دار لب های شما را مرکز توجه قرار داده و مناسب نخواهد بود.
. رژ لب های مات بهترین گزینه برای شما هستند.
 

باید و نباید های آرایش لب باریک

استفاده از مداد لب یک درجه تیره تر از رژ لب هایتان به شما برای داشتن لبی برجسته کمک خواهد کرد.
خط لب خود را کمی از محیط لب هایتان بیرون آورید، ولی توجه داشته باشید بیرون زدگی از خط اصلی لب باید متعادل باشد بیش از حد آن زننده خواهد بود و غیر طبیعی است.
استفاده از رژ لب های خوش رنگ و جذاب می تواند به جذابیت لب هایتان بیافزاید.
استفاده تا مداد لب سفید یا یک هایلایتر روشن زیر خط لب پایین می تواند به برجستگی لب های شما کمک کند.

ترفندهای آرایش برای برجسته سازی لب

شما با چند ترفند آرایشی ساده می توانید از شر لب های نازک و باریک خود رها شوید و به برجسته کردن بیشتر لب هایتان کمک کنید، این ترفند ها عبارتند از:
زدن پرایمر و کرم پودر بر روی لب ها: همانطور که می دانید زیرساز آرایش برای تمامی نقاط صورت بسیار مهم است چرا که به ماندگاری بالا و زیبایی آرایش شما بسیار توجه می کند، کرم پودر از چین و چروک بیش از حد لب های شما جلوگیری می کند و باعث برجسته نشان دادن بیشتر لب های شما نیز می شود. 
کشیدن خط لب: از آنجایی که شما برای قاب بندی دور لب خود نیاز به یک مداد لب خوب دارید باید بدانید که استفاده از مداد لب برای کشیدن دور تا دور محیط خارجی لب و پس از آن داخل لب هایتان به داشتن لب های برجسته تر شما را کمک خواهد کرد و باعث می شود آرایش لب شما دیرتر از حد طبیعی خود پاک شود. توجه داشته باشید که انتخاب خط لبی که با رنگ لب شما همخوانی داشته باشد بسیار مهم بوده و اگر با آرایش چشم و میکاپ شما همخوانی نداشته باشد اصلا زیبا به نظر نخواهد رسید.
نکته: معمولا قیمت مداد لب به کیفیت و برندی که از آن استفاده می کنید مربوط خواهد شد و بطورکلی قیمت خیلی بالایی نداشته و برای خرید  آن شما می توانید از چند رنگ متفاوت برای زیباتر دیده شدن رژ لب های خود استفاده کنید، مداد لب ها محصولاتی هستند که به ماندگاری و کیفیت بالای آرایش تان کمک خواهد کرد. 
 
آموزش كامل آرایش لب در منزل


استفاده از رژ لب با رنگ های روشن: از آنجایی که رژ لب های تیره لب های شما را کوچکتر از حد عادی نشان می دهند، استفاده از آن ها برای شما که می خواهید لب هایی برجسته و جذاب داشته باشید توصیه نخواهد شد. رژ لب با رنگ های نود و ملایم می تواند زمینه ساز حجیم تر نشان داده شدن لب هایتان باشد.

سایه زدن لب ها: برای حجیم تر نشان دادن لب هایتان سعی کنید اطراف خطوط لب هایتان را تیره تر کرده و هر چه به وسط لب ها نزدیک می شوید رنگ روشن تر شود تا سایه روشنی روی لب هایتان به وجود آید و لب هایی زیبا داشته باشید.
برق لب یا بالم لب: شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که در صورت زدن برق لب های شاین دار و زیبا احساس کنید لب هایتان تا حد بسیار زیادی حجیم تر به نظر می رسد و خب باید بدانید که برق لب به برجسته تر بودن لب هایتان کمک خواهد کرد. از آنجایی که بالم لب ها نیز همانند برق لب می تواند به حجیم تر نشان دادن لب های شما کمک کند برای تقویت لب ها نیز بسیار تاثیر گذار است، جالبه بدانید قیمت بالم لب خیلی کمتر از رژ لب و برق لب ها بوده و بسیار مفید برای فصل سرد سال نیز می باشد.


نتیجه گیری

در نوشتار بالا سعی بر آن داشته ایم تا شما را با انواع مدل لب و اصول آرایش لب برای لب های گوشتی و باریک آشنا کنیم که در نهایت به شما برای داشتن میکاپی زیبا و بی نقص با لب های درخشان کمک خواهد کرد. از آنجایی که تنوع رژ لب ها بسیار زیاد است شما می توانید برای خرید رژ لب با هر مارک و هر طیف رنگی با فروشگاه الانزا همراه شوید و د ر کمترن زمان ممکن محصولات آرایشی مورد نظر خود را تحویل بگیرید.