تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه تارت کاستارد پرتغالی

یکی از دسر های خوشمزه و پرطرفدار تارت کاستارد پرتغالی است که معمولا در کنار قهوه گرم سرو می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تارت کاستارد پرتغالی
افراد برای اینکه در مهمانی سفره ی رنگین و زیبایی داشته باشند، دسرهای خوش رنگ و خوش طعم درست می کنند یکی از این دسر های خوش طعم ، تارت کاستارد پرتغالی است.تارت کاستارد پرتغالی ، یک شیرینی بسیار خوشمزه ای است که امروزه در اکثر نقاط جهان با ظاهری متفاوت تهیه می شود.

 شاید دلیل نامگذاری آن این باشد که در قرون وسطی کشور پرتغال، روزانه تعداد زیادی تخم مرغ در صومعه سراهای این کشور استفاده میکرده که فقط سفیده آن  برای مصارف صنعتی از جمله تهیه پارچه‌های با دوام به کار می رفته و از زرده آن استفاده خاصی نمی‌شد.

 پس از این که راهبه‌ها شاهد هدر رفتن مقدار زیادی زرده تخم مرغ شدند تصمیم گرفتند که از زرده تخم مرغ در پخت شیرینی‌های مختلف استفاده کنند. به همین ترتیب برای اولین بار کرم کاستارد در صومعه سراهای کشور پرتغال تهیه شد و در آماده کردن بسیاری از انواع دسر و شیرینی‌ از جمله تارت‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

 در این مطلب می خواهیم طرز تهیه تارت کاستارد پرتغالی را بگوییم.

مواد لازم برای تهیه تارت کاستارد پرتغالی:

خمیر هزارلا یک بسته

آرد سفیدنیم پیمانه

خامه کاله 250گرم

شیر پرچرب کاله 100 میلی لیتر 

عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری

 زرده تخم مرغ بزرگ چهار عدد

آرد ذرت دو قاشق چای‌خوری

 لیمو یک عدد

شکر قهوه ای125 گرم

پودر قند50 گرم

کره پاستوریزه 50گرم
طرز تهیه:

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا یک سطح صاف مناسب باز کردن خمیر را خوب تمیز کنید.

مقداری آرد سفید را با دست روی آن پخش کنید. خمیر هزارلا را از بسته بندی خارج کنید و روی سطحی که آردپاشی کرده‌اید بگذارید.

 با استفاده از یک وردنه خمیر را روی سطح پخش کنید تا به ضخامت حدودا سه میلی متر برسد. اکنون با استفاده از قالب‌های دایره‌ای شکل مخصوص شیرینی پزی خمیر را برش بزنید.

اضافات خمیر را از اطراف دایره‌ها جدا کنید و دوباره ورز دهید و با کمک وردنه پهن کنید و با قالب‌های دایره‌ای خمیر را برش بزنید. این کار را ادامه دهید تا از خمیر نهایت استفاده کرده باشید.

در مرحله بعدی 12 عدد قالب کاپ کیک را با کمی کره چرب کنید.هر قسمت از خمیر را داخل یک قالب قرار دهید و آن را با دست کمی به سمت پایین فشار دهید.

با کمک یک سیخ چوبی یا چنگال سه سوراخ در کف هر خمیر ایجاد کنید. قالب‌ها را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

 سپس فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 190 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

 در مرحله بعد ، یک قابلمه کوچک بردارید و خامه را هم زده ،داخل آن بریزید. شیر را به همراه یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مواد را هم بزنید. دقت کنید که درست قبل از این که شیر به جوش بیاید قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

 در همین زمان چهار عدد تخم مرغ را جدا کنید و داخل یک کاسه بریزید. دو قاشق چای‌خوری آرد ذرت اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 آب یک لیمو را بگیرید و به بقیه مواد اضافه کنید. پوست لیمو را با دقت رنده کنید و داخل کاسه بریزید. توجه داشته باشید که فقط قسمت‌های سبز رنگ لیمو را رنده کنید و قسمت‌های درونی‌تر و سفید رنگ پوست را رنده نکنید. همه مواد را آن قدر مخلوط کنید تا یک دست شوند.

  اگر هنگام برش زدن؛ خمیر به قالب‌ها می‌چسبد می‌توانید ابتدا داخل قالب مقداری آرد بریزید و کناره های آن را آغشته به آرد کنید . سپس قالب را روی خمیر قرار دهید و به راحتی خمیر را ببرید.


 در مرحله بعد قالب‌های خمیر را از یخچال خارج کنید. مخلوط خامه داغ را به آرامی درون کاسه ای که تخم مرغ  درون آن هست ،بریزید و مدام هم بزنید. پس از این که مواد را خوب با هم ترکیب کردید همه محتویات کاسه را دوباره داخل قابلمه بریزید.

 سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت یک دقیقه به طور مداوم هم بزنید تا مواد شروع به غلیظ شدن کنند. مراقب باشید که مخلوط به جوش نیاید.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و کاستارد آماده شده را به آرامی داخل قالب‌های خمیر بریزید به طوری که تقریبا سه چهارم از خمیر پر شود. سپس قالب‌ها را داخل فر قرار دهید. پس از حدود 30 دقیقه و زمانی که روی کاستارد قهوه‌ای طلایی شد قالب‌ها را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند.

درمرحله آخر مقداری پودر قند روی تارت‌ها بریزید. پس از این که تارت‌ها خنک شدند آن‌ها را داخل یک ظرف قرار دهید و نوش جان کنید.

 نکته: اگر هنگام برش زدن؛ خمیر به قالب‌ها می‌چسبد می‌توانید ابتدا داخل قالب مقداری آرد بریزید و کناره های آن را آغشته به آرد کنید . سپس قالب را روی خمیر قرار دهید و به راحتی خمیر را ببرید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .