تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه سوپ مقوی با کوفته قلقلی

سوپ ، یکی از غذاهای خوشمزه و دلچسبی است که مخصوصا این روزهای سرد سال است. امروز می خواهیم طرز تهیه سوپ با کوفته قلقلی را بیان کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سوپ
بسیاری از افراد در سوپ های خوشمزه ی خود از گوشت گوسفندی تکه شده ؛ سینه مرغ و یا حتی برخی از پای مرغ استفاده می کنند تا غذای آنها خوش طعم تر شود. در این سوپ می خواهیم به جای آنها از کوفته قلقلی استفاده کنیم که مطمئنا این روش هم یکی از روش های خوشمزه برای تهیه سوپ است.

 سوپ یکی از غذاهایی است که بیشتر برای کودکان یا افرادی که کسالت دارند، استفاده می شود ، پس باید در تهیه آن از مواد غذایی مفید استفاده کرد تا غذایی بسیار مقوی درست شود. برای تهیه این سوپ از بلغور گندم هم استفاده می شود. در ادامه طرز تهیه سوپ مقوی با کوفته قلقلی را می گوییم.

مواد لازم برای تهیه سوپ :

گوشت چرخ کرده400 گرم  

پیاز متوسط یک عدد 

فلفل قرمزدو عدد 

سیریک حبه  

پودر چیلی یک‌دوم قاشق چای‌خوری 

گوجه فرنگی خرد شده800 گرم

بلغور گندم100 گرم

آب سبزیجات500 میلی لیتر 

بیبی اسفناج150 گرم

ریحان50 گرم 

پنیر پارمسان به مقدار لازم 

روغن زیتون  یک و نیم قاشق غذاخوری
 طرز تهیه:

برای تهیه این سوپ مقوی با کوفته قلقلی ابتدا باید فلفل قرمز و حبه سیر را بشویید  و به صورت ریز خرد کنید. روغن را داخل یک قابلمه بریزید  و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.

سپس سیر و فلفل خرد شده را داخل روغن به مدت یک دقیقه تفت دهید. حالا گوجه فرنگی‌های خرد شده، بلغور گندم و آب سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا مواد به جوش بیایند. سپس حرارت را ملایم کنید تا آرام بپزند.

 شاید با خود بگویید که استفاده از کوفته قلقلی در سوپ باعث می شود که گوشت ها وا برود، برای جلوگیری از این کار بهتر است حتما گوشت چرخ کرده را خوب ورز دهید و بعد قلقلی کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید از کمی آرد نیز استفاده کنید.


 در مرحله بعدی گوشت های قلقلی را درست کنید . برای این کار به کمک دست ،گوشت های چرخ کرده را  به صورت کوفته قلقلی‌هایی به اندازه یک گردو درست کنید. سپس کوفته‌ها را به قابلمه اضافه کنید. پودر چیلی و مقداری نمک به مواد اضافه کنید تا مزه‌دار شوند. سپس اسفناج را بشویید و داخل قابلمه بریزید. در قابلمه را بگذارید تا کوفته قلقلی‌ها کاملا بپزند.

 تقریبا بعد از گذشت نیم ساعت تا چهل دقیقه سوپ جا می افتد و آماده خوردن می باشد.بعد از اینکه سوپ ، بخت داخل ظرفی بریزید و روی آن مقداری برگ ریحان و پودر پنیر پارمسان بریزید و نوش جان کنید.

 نکته:

شاید با خود بگویید که استفاده از کوفته قلقلی در سوپ باعث می شود که گوشت ها وا برود، برای جلوگیری از این کار بهتر است حتما گوشت چرخ کرده را خوب ورز دهید و بعد قلقلی کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید از کمی آرد نیز استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .