تبیان، دستیار زندگی

ازدواج در حین ادامه تحصیل

دو انسانی که در یک محیط آموزشی حضور دارند، تقریبا در یک گروه سنی قرار دارند، اهداف مشترکی دارند و نگاه شان به آینده و مسیر آتی زندگی تا حدود زیادی به هم شبیه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواجاز نظر روانشناسی، ازدواج اعتماد به نفس را در افراد تقویت می کند و باعث افزایش روحیه ی شادابی و نشاط در فرد می گردد. یک انسان متاهل، مسئولیت‌پذیری برایش بیشتر معنا پیدا می کند و وارد مرحله جدیدی در زندگی می شود که می تواند طعم استقلال مالی را بچشد و به ثبات مالی برسد. در کنار تمام این ویژگی‌های مثبت تلاش برای سازندگی در فرد افزایش می یابد.حال که افراد می خواهند ادامه تحصیل دهند و از طرفی ازدواج هم می تواند برای ساخت شخصیتشان این فواید را داشته باشد، خوب است که خود را از هیچ کدام از این نعمت ها محروم نکنند.

اما اگر هم دانشگاهی هم نباشند، این موضوع که هر دو نفر دانشجو هستند و در حال تحصیل می‌تواند درک متقابل افراد را افزایش دهد. بنابراین در چنین ازدواجی برنامه‌ریزی زندگی به سهولت رقم می‌خورد و زوجین درگیری کمتری در این خصوص دارند

اگر دو نفر در یک دانشگاه تحصیل کنند، به دلیل اینکه دو طرف زمان زیادی را در کنار هم بوده اند و به شناخت نسبی از هم دست یافته اند، می تواند یک ازدواج سازنده تلقی شود. دو انسانی که در یک محیط آموزشی حضور دارند، تقریبا در یک گروه سنی قرار دارند، اهداف مشترکی دارند و نگاه شان به آینده و مسیر آتی زندگی تا حدود زیادی به هم شبیه است.

در ازدواج‌های دانشجویی به دلیل اینکه اغلب پسران دانشجو در حین تحصیل مخصوصا در مقاطع کارشناسی دارای شغل ثابت و تمام وقت نیستند، بودجه ی زیادی برای شروع زندگی ندارند. اگر همسرشان هم در حال تحصیل باشد و شرایط آنها را درک کند، خواه ناخواه توقعات همسر پایین می آید و در نتیجه در چنین ازدواج‌هایی تجملات و افراط‌گری‌های مالی را کمتر شاهد هستیم. ساده زیستی و تاکید بر معنویات و دوری از اشرافی‌گری و پرهیز از ریخت‌وپاش‌های سایر ازدواج‌های مرسوم از ویژگی‌های قابل تحسین در این نوع ازدواج‌ها است.

همچنین به دلیل افق دیدی که دانشگاه و در کل محیط های آموزشی به افراد می دهد می توان این انتظار را داشت که در چنین ازدواج‌هایی دو طرف درباره ی ادامه ی تحصیل و انتخاب شغل زوجه دچار درگیری و مشکلات حاد نشوند.
 
البته ازدواج در ایام تحصیل نیاز به حمایت بیشتر خانواده ها و همراهی دختر و پسر را دارد.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان


منبع: مرکز مشاوره خانواده