تبیان، دستیار زندگی

 هرچقدر به خانمم می‌گویم «دوستت دارم»، انگار آب در هاون می‌کوبم!

مردی 25 ساله ام و سه ماه است که عقد کرده ایم. خانمم خیلی دوست دارد که هر روز به او زنگ بزنم، هر وقت تماس می‌گیرد در دسترس باشم و هر زمانی که پیام می‌دهد، جوابش را بدهم. شرایط کاری من طوری است که این کارها برایم مقدور نیست. می گوید که این رفتارهایت یعنی که دوستم نداری و هرچقدر می گویم که دوستت دارم، انگار آب در هاون می کوبم! شاید به دلیل همین موضوع زیر یک سقف نرویم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  
خواسته‌های زوجین ، مهارت های زندگی،

نویسنده : فریبا البرز | کارشناس ارشد مشاوره خانواده

مخاطب گرامی، چنان چه برای یکسان نبودن خواسته‌های زوجین تدبیری اندیشیده نشود، می تواند چالش‌های فراوانی ایجاد کند. در ادامه نکاتی در این باره مطرح می شود و چند توصیه به شما داریم.


تفاوت تان با همسرتان را درک کنید

هر کدام از ما نیازها و سلایق متفاوتی نسبت به دیگری داریم و این تفاوت بین ما آدم ها را می سازد اما وقتی پای زندگی مشترک به میان می آید، پذیرش این فرق ها سنگین می شود. گاهی هم آن قدر غیر ممکن که حتی حاضر هستیم دیگر این زندگی را ادامه ندهیم اما شاید با دانستن این تفاوت ها حاضر به درک یکدیگر شویم و تکنیک هایی را به کار ببریم که هر دو احساس رضایت را تجربه کنیم. این که از موضع خود اصلا عقب نشینی نکنیم، با تحکم سنگر خود را بگیریم و همیشه منتظر باشیم طرف مقابل سازش کند راهکار عاقلانه ای نیست.

5 زبان عشق را بشناسید

زبان عشق ما به پنج مورد دسته بندی می شود که هر کدام از ما ممکن است با یکی از آن ها بیشتر ارتباط برقرار کنیم و لذت بیشتری ببریم. این فرق ما آدم هاست. اصلا هم قرار نیست دیگری را مسخره یا سرزنش کنیم که چرا این گونه است.
زبان اول عشق کلام تاییدآمیز است که شامل تشکر، قدردانی، کلام مهرآمیز و عاشقانه بین یکدیگر است که چنان چه هر دو آن را انجام دهند می تواند فضای عاطفی بین زن و شوهر را بسیار تقویت کند.
زبان دوم عشق وقت گذاشتن برای یکدیگر است. با هم بودن یعنی توجه متمرکز و کامل و این زبان شامل با هم بودن، گفت وگوی متمرکز و کامل، نگاه کردن به چشم های همسر در موقع حرف زدن، گوش دادن و توجه به حالات و احساسات طرف مقابل است.
زبان سوم عشق دریافت هدایاست. هدیه از نمادهای بصری عشق است و برای برخی افراد مهم ترین است.
زبان چهارم عشق خدمت به یکدیگر است. دو طرف رابطه بدون در نظر گرفتن مرد یا زن بودن در امور خانه داری، بچه داری و تمام مسئولیت های یک زندگی مشترک در خدمت یکدیگرند. اما فراموش نباید کرد دستور دادن جریان عشق را متوقف می کند اما درخواست کردن به عشق جهت می دهد. خدمت به یکدیگر نباید اجباری باشد بلکه باید آزادانه باشد.
زبان پنجم عشق تماس فیزیکی است. در آغوش گرفتن، لمس کردن و ... بین زن و شوهر می تواند عشق و محبت را منتقل کند. با توجه به این نکات باید شما پی ببرید که زبان عشق خودتان و همسرتان کدام است؟


برای نهال زندگی تان بیشتر وقت بگذارید

زندگی شما یک نهال بسیار جوان است. بهتر است با آرامش با آن رو به رو شوید. از سن همسرتان و شغل خود توضیحی ندادید. زبان عشق همسرتان را در نظر داشته باشید. فقط سه ماه است که عقد کرده اید. چرا حداقل روزی یک بار با همسرتان تماس نمی گیرید و ابراز محبت نمی کنید؟ این نهال جوان باید به موقع آبیاری و رسیدگی شود و اگر این کارها انجام نشود خشک می‌شود. بله این که دایم تلفن به دست باشید و تماس بگیرید و پیامک بزنید و ... را مشاور به شما توصیه نمی کند. برای همسرتان خیلی دوستانه درباره ساعات کاری خود توضیح دهید و بگویید من فلان ساعت وقتم آزاد می شود. می توانیم تلفنی صحبت کنیم و پیامک بدهیم اما در ساعت های دیگرنمی شود. سپس به او بگویید خواهش می کنم از من دلگیر نباش. البته خودتان هم تماس بگیرید. توجه داشته باشید چنان چه با تدبیر و احترام جلو بروید این دوران می تواند بسیار لذت بخش باشد. نه او قرار است صد در صد طبق میل شما رفتار کند و نه شما. برای زندگی خود وقت بگذارید. دوست داشتن و ابراز علاقه ای را که به او دارید با زبان خودش به او بگویید تا خوشبخت شوید.

منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .