تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کوکوی عدس

کوکوی عدس یکی از غذاهای خوشمزه ای است که برای تهیه ی آن به عدس نیاز دارید و عدس هم منبع بسیار خوبی از مواد مقوی برای سلامتی بدن می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کوکو عدس
عدس جز ء خانواده حبوبات است. با عدس می توان غذاهای خوشمزه ای مانند عدس پلو ، عدسی ،درست کرد که هر یک از آنها طرفداران زیادی دارند. علاوه بر این غذاها امروز می خواهیم با عدس کوکوی خوشمزه ای هم آموزش دهیم، تا از خواص آن بهره مند شوید.

عدس از نظر طب قدیم ایران معتدل و خشک است و مانند گیاهان دیگر پوست و دانه آن دارای اثرات متضاد یکدیگر می باشد. یعنی پوست عدس گرم و خود عدس قابض است. بعبارت دیگر پوست آن ملین و مغز آن ضد اسهال می باشد.

عدس یک غذای کامل است و انرژی لازم را برای کارهای بدنی برای انسان تامین می کند و منبع غنی پروتئین گیاهی  و سرشار از ویتامین های گوناگون، از جمله ویتامین (ب) و مواد معدنی‌ای همچون آهن، کلسیم و فسفر است.

عدس زیاد کننده ترشحات شیر است و مادران شیرده حتما باید از آن استفاده کنند.

 اگر عدس را در کنید و روی پوست ملتهب بگذارید التهاب را برطرف می کند.

عدس منبع بسیار خوبی از فیبرهای کاهش دهنده کلسترول‌اند که نه تنها کمک به کاهش کلسترول می‌کنند بلکه خاصیت تنظیم قندخون هم دارند زیرا فیبر بالای آنها از افزایش قندخون بعد از خوردن یک وعده غذایی جلوگیری می‌کنند.

آش عدس با روغن بادام برای دوران نقاهت بهترین غذاست.
 در ادامه مطلب طرز تهیه کوکو عدس را بیان می کنیم تا بتوانید از فواید این گیاه پر خاصیت بهره مند شوید.

مواد لازم:

عدس 100 گرم

دو عدد تخم مرغ

دو قاشق غذا خوری آرد گندم

دو قاشق غذا خوری  ماست

یک قاشق چای خوری نمک

فلفل سیاه قاشق چای خوری

زردچوبه یک قاشق چای خوری

دارچین یک قاشق چای خوری

 عدس یک غذای کامل است و انرژی لازم را برای کارهای بدنی برای انسان تامین می کند و منبع غنی پروتئین گیاهی و سرشار از ویتامین های گوناگون، از جمله ویتامین (ب) و مواد معدنی‌ای همچون آهن، کلسیم و فسفر است.


 طرز تهیه:

ابتدا عدس ها را بشویید و به مدت یک ساعت خیس کنید . سپس آن ها را با مقداری آب بپزید. وقتی عدس پخت آن را در آبکش بریزید  و اجازه دهید تا آب عدس جدا و سرد شود. سپس آن را چرخ کنید.

بعد دو قاشق آرد را به عدس اضافه کرده و مخلوط کنید و بعد ماست را اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و هم بزنید.

 در مرحله بعدی دو عدد تخم مرغ را هم به مواد اضافه کنید و نمک را روی مواد بریزید.

بهتر است در این مرحله ادویه ها را اضافه نکنید ، چون ممکن است کیفیت کوکو را پایین بیاورد.

سپس مواد کوکو را در دمای محیط به مدت یک تا یک و نیم ساعت استراحت دهید تا مواد به خورد هم رود . این کار همچنین موجب پوک تر شدن کوکو هنگام سرخ کردن می شود.

در نهایت پس از استراحت دادن مواد کوکو ، ادویه را اضافه کرده و مخلوط کنید.

 در مرحله بعدی مقداری روغن در تابه بریزید و اجازه دهید داغ شود. حرارت را روی متوسط بگذارید و به اندازه یک قاشق از مواد کوکو را بردارید و در روغن بریزید. وقتی یک طرف کوکو سرخ شد ، آن ها را برگردانده تا طرف دیگر آن ها هم سرخ شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .