تبیان، دستیار زندگی

خوردند که زدند

چرا شهید محسن فخری زاده را ترور کردند؟

نامش رونر برگمن است؛ یک روزنامه‌نگار برجسته معتقد به افق صهیونیسم. برگمن توانست داد بلندش را در روایت سر بدهد و کتابی مهم بنویسد به نام «برخیز و اول تو بکش». نام کتاب از یک آموزه راهبردی یهودی از تلمود استخراج شده است: اگر فردی برای کشتن تو اقدام کرد، برخیز و اول تو او را بکش.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید فخری زاده، دانشمند هسته ای،
کتاب «برخیز و اول تو بکش» یک تاریخچه فشرده و منظم از به وجود آمدن صهیونیسم و یک روایت خواندنی از «تاریخ پنهان ترورهای سازمان‌یافته اسرائیل» است. کتاب در نسخه اصلی عکس‌های جذابی دارد که در نسخه فارسی حذف شده‌است!

این کتاب را بخوانید تا ببینید چطور اسرائیل در همه جای جهان دسیسه می‌کند، قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و برای از میان برداشتن مخالفانش از هیچ شیوه‌ای دست نمی‌کشد. کتاب به ما می‌گوید چطور سازمان‌های اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی با اقدامات غیرقانونی در کشورهای مختلف جاسوسی و عملیات می‌کنند؛ استقلال دولت‌ها را به چالش می‌کشند و حتی در اداره آنان دخالت می‌کنند.

لطف ‌ا... میثمی این مبارز کهنه‌کار هم در مقدمه کتاب به درستی می‌نویسد:‌ «ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و تلاش برای تحریم اقتصادی ایران از سوی اسرائیل» در این کتاب روایت شده‌است. در کتاب می‌خوانیم چطور رژیم صهیونیستی دانشمندان هسته‌ای ما را در تهران ترور می‌کند. این کتاب روایت افسران مکار و زبده موساد مانند مئیر داگان را به ما انتقال می‌دهد و از منابعی دست‌اول استفاده می‌کند.

این کتاب یک خودزندگی‌نامه از اسرائیل است که توسط جریان‌های میانه‌روی آنها تبلیغ می‌شود تا بگویند از ماشین ترور و جاسوسی غیر انسانی صهیونیست‌های افراطی ناراحت هستند.

در این کتاب نام محسن فخری‌زاده، خار چشم صهیونیسم آمده‌است. آنها درباره ترور فخر کشورمان بحث می‌کنند. عاقلان مخالفند ولی افراطی‌ها اصرار دارند فخری‌زاده را ترور کنند. حال دریافتیم جهان بر پایه افراطی‌ها می‌چرخد، گاه در ظاهر و باطن مثل ترامپ و نتانیاهو، گاه تنها در باطن مثل بایدن و اوباما.

کتاب به ما می‌گوید جاسوسی واقعی است و سناریوها خلاقانه در موساد و امان نوشته می‌شود. سناریونویس‌ها در تل‌آویو نیاز دارند تا به‌خوبی بدانند تهران کجاست، قیطریه (محل زندگی شهیدعلی‌محمدی) تا دانشگاه تهران چطور طی می‌شود، پادگان امام علی(ع) کجاست و آبسرد چقدر در یک بعد ازظهر پاییزی خلوت است.

روایت‌های بالا توسط خود اسرائیلی‌ها نوشته‌شده و تردیدی نیست این بخشی از فعالیت‌های جهان‌گستر یک دولت تروریست و نژادپرست است.

این یک ترور واکنشی است


حال با شهادت فخری ‌زاده، با دو روایت روبه‌رو هستیم؛ یک روایت می‌گوید ایران ضعیف شده‌است. می‌گوید این ترورها نتیجه انفعال ایران در عرصه سیاست خارجی است. می‌گوید دولت نتوانسته ‌است از ترور مردان بزرگ مملکت جلوگیری کند. این روایت می‌گوید اگر ما نزنیم، آنها ما را می‌زنند.

اما روایت دوم روایتی است که درست‌تر به نظر می‌آید. این روایت همانی است که به نقل از فرمانده ‌کل ‌سپاه حسین سلامی گفته‌ شده ‌است. این روایت می‌گوید این ترورها نتیجه ضرباتی است که ما بر پیکره رژیم‌ صهیونیستی وارد کرده ‌بودیم. این یک ترور واکنشی است. چون این دانشمند شهیدمان چنان ضربه‌ای بر روح رژیم اسرائیل وارد کرده ‌بود تا مجبور شود عرف جامعه ‌جهانی را برهم بزند و یک چهره برجسته علمی را در وطنش بزند. این روایت می‌گوید آنها پیشتر خورده‌بودند؛ حالا سعی می‌کنند جبران ناکامی کنند.

اگر کسی زندگی این دانشمند شهید، زندگی سردار قاسم ‌سلیمانی، زندگی دکتر علی‌محمدی، زندگی حاج ‌عماد مغنیه را اندکی مطالعه کرده ‌باشد، درمی‌یابد این ترورها همگی واکنشی و از سر استیصال دشمن روی داده‌است. چون شهیدان ما به کتاب‌های مقدس ما و آنان بسیار مسلط هستند و می‌دانند باید زودتر برخیزند و دشمن را به زانو در بیاورند. البته کشتن آخرین ‌گزینه ماست و اولین گزینه آنان؛ ما اول به زندگی فکر می‌کنیم؛ زندگی همه. شاهد حرفم: چهره‌های سرافراز نظامی ایران تا الان هیچ دانشمند آمریکایی یا صهیونیستی را ترور نکرده‌اند.
نویسنده: میثم امیری نویسنده
منبع: روزنامه جام جم