تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرغ سوخاری ،یکی از خوشمزه ترین و پرطرفداراترین غذاهای فست فودی و رستورانی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرغ سوخاری

بیشتر افراد با استفاده از مرغ غذاهای خوشمزه و متنوعی درست می کنند، یکی از آن غذاها مرغ سوخاری است. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه مرغ سوخاری را بگوییم.

مواد لازم:

ران مرغ بدون پوست و استخوان هشت عدد

روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

شیر کم‌چرب 500میلی لیتر

سرکه سفید دو قاشق غذاخوری

تخم مرغ یک عدد

پاپریکا دو قاشق غذاخوری

پودر سیر دو قاشق چای‌خوری

پودر چیلی یک قاشق چای‌خوری

 فلفل سیاه یک قاشق چای‌خوری

اورگانونصف قاشق چای‌خوری

عصاره مرغ یک عدد
طرز تهیه:

برای تهیه این غذای فست فودی خوشمزه ابتدا تمام ادویه‌ها را داخل یک کاسه با هم ترکیب کنید. سپس شیر را با سرکه، تخم مرغ، نمک و یک قاشق غذاخوری از ادویه میکس شده داخل یک کاسه نسبتا بزرگ و عمیق مخلوط کنید.

در مرحله بعد ران‌های مرغ را از وسط شکاف دهید و روی آن‌ها را وردنه بزنید تا صاف شوند. سپس آن‌ها را داخل کاسه در مواد بخوابانید. روی مواد را با سلفون بپوشانید و به مدت چهار ساعت داخل یخچال قرار دهید.

سپس در این مرحله آرد ذرت، پودر سوخاری، زردچوبه و یک قاشق چای‌خوری از ادویه میکس شده باقیمانده را همراه نمک داخل یک کاسه بریزید.

حالا ران‌های مرغ را از یخچال بیرون بیاورید و به ترتیب داخل مخلوط آماده شده بغلتانید تا کاملا روی سطح مرغ پوشیده شود.دوباره مرغ را داخل مایع بزنید و باز داخل آرد بغلتانید. مرغ‌ها را به یک ظرف بزرگ منتقل کنید.

 مرغ سوخاری راعلاوه بر سس کچاپ می‌توانید با انواع سس مثل سس رنچ، سس هزار جزیره و سس سبزیجات میل کنید.


در مرحله بعد داخل یک قابلمه به اندازه‌ای روغن بریزید تا روی مرغ‌ها را کاملا بگیرد. سپس شعله گاز  را روشن کنید تا روغن خوب داغ شود. با توجه به اندازه قابلمه‌ ،دو تا سه عدد از ران‌ها را داخل روغن بیندازید و هر طرف را حدود دو تا سه دقیقه سرخ کنید تا کاملا طلایی‌رنگ شوند.

سپس آن‌ها را از روغن بیرون بیاورید و داخل یک سینی روی یک کاغذ یا دستمال تمیز قرار دهید تا روغن اضافی‌شان برود. ران‌های باقیمانده را به همین شکل سرخ کنید. در آخر آن‌ها را داخل فر قرار دهید تا گرم شوند.

مرغ سوخاری آماده شده را از فر بیرون بیاورید و روی آن‌ها باقیمانده ادویه میکس شده با یک قاشق غذاخوری نمک بپاشید و سرو کنید.

 نکته:
 این غذای خوشمزه را علاوه بر سس کچاپ می‌توانید با انواع سس مثل سس رنچ، سس هزار جزیره و سس سبزیجات میل کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .