تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کیک براونی گردویی

کیک براونی از کیک های خوشمزه ی روزهای سرد سال است که بافت خاصی دارد و سطح آن بسیار ترد و درون آن مرطوب و پر از شکلات ذوب شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیک براونی گردویی
کیک براونی ،جزو کیک‌های اصطلاحا خیس دسته بندی می‌شود و اگر به این ترکیب  مغز گردو هم اضافه شود، تبدیل به کیک  براونی گردویی می شود که بسیار دلچسب  و خوشمزه  است.

کیک براونی گردویی یکی از پرطرفدارترین میان وعده‌های خانگی است که می‌توانید در کنار چای یا قهوه خود به عنوان یک عصرانه خوشمزه میل کنید.

 این کیک انواع مختلفی دارد، مثل کیک بروانی شکلاتی،کیک براونی بادام زمینی و چیزکیک براونی، کیک براونی گردویی. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه کیک بروانی گردویی را بگوییم.

 مواد لازم برای تهیه کیک بروانی گردویی:


کره پاستوریزه 250گرم

چیپس شکلات تلخ250 گرم

آرد ساده180 گرم

بیکینگ پودریک قاشق چای‌خوری

نمک به مقدار لازم

تخم مرغ بزرگ چهار عدد

شکر400 گرم

گردو180 گرم

پودر قندبه مقدار لازم
طرز تهیه :

برای تهیه کیک براونی گردویی ابتدا باید فر را روشن کنید  و درجه حرارت آن را روی  180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود.

یک قالب مربعی شکل مخصوص فر بردارید. کاغذ روغنی مخصوص را کف قالب پهن کنید به طوری که کناره‌های قالب را هم بپوشاند. کاغذ را با کمی کره چرب کنید تا براونی پس از پخت به کاغذ نچسبد.

در مرحله بعد، مقداری گردو را به تکه‌های کوچک‌تر خرد کنید و کنار بگذارید و بعد کره پاستوریزه را از یخچال خارج کنید و بگذارید تا چند دقیقه در دمای اتاق بماند. یک کاسه متوسط مقاوم در برابر حرارت بردارید و 250 گرم چیپس شکلات تلخ و کره نرم شده را داخل آن بریزید.

 شکلات را ذوب کنید به این صورت کاسه ای که درون آن شکلات  هست را روی یک قابلمه آب یا کتری آب در حال جوش قرار دهید و شکلات‌ را هر از چند گاهی هم بزنید تا ذوب و براق شود.

 کاسه ای که مخلوط آرد را در آن ریخته اید را بردارید و همه مواد داخل آن را کم کم به مخلوط شکلات و تخم مرغ اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. در این مرحله می‌توانید از هم‌زن برقی هم استفاده کنید. سپس گردو خرد شده را به بقیه مواد اضافه کنید


پس از این که شکلات ذوب شد، کاسه را با احتیاط از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. یک کاسه بزرگ بردارید و مقداری آرد الک شده را داخل آن بریزید. یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر را همراه با نوک قاشق چای‌خوری نمک به آرد اضافه کنید و با یک قاشق هم بزنید.

در مرحله بعدی چهار عدد تخم مرغ بزرگ را داخل یک کاسه بشکنید. سپس شکر را به آن اضافه کنید و با هم‌زن برقی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. مخلوط شکلات ذوب شده را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی یا لیسک شیرینی‌پزی هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.

کاسه ای که مخلوط آرد را در آن ریخته اید را بردارید و همه مواد داخل آن را کم کم به مخلوط شکلات و تخم مرغ اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. در این مرحله می‌توانید از هم‌زن برقی هم استفاده کنید. سپس گردو خرد شده را به بقیه  مواد اضافه کنید و با استفاده از قاشق چوبی مخلوط را خوب هم بزنید تا جایی که مطمئن شوید گردو به صورت یکنواخت داخل مخلوط پخش شده‌ است.

سپس خمیر را به آرامی داخل قالب پخت بریزید و سطح آن را با استفاده از قاشق چوبی صاف کنید. قالب را داخل فر قرار دهید.

 پس از گذشت 40 تا 45 دقیقه با استفاده از یک سیخ چوبی یا چنگال از پخته شدن براونی مطمئن شوید. به این صورت که سیخ چوبی را داخل براونی فرو ببرید و خارج کنید. اگر سیخ چوبی پس از خارج شدن تمیز بود یعنی براونی پخته شده‌است. قالب را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

 بعد از گذشت یک ربع  و زمانی که کیک خنک شد ،قالب را به صورت وارونه روی یک قفسه سیمی مخصوص قرار دهید و قالب را از براونی جدا کنید و کاغذ مخصوص پخت را از براونی جدا کنید. پس از اینکه براونی کاملا خنک شد آن را روی یک تخته قرار دهید و به صورت مربعی برش بزنید. براونی را داخل ظرف بچینید و با پودر قند الک شده تزئین و سرو کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .