تبیان، دستیار زندگی

غذا پختن آقایون در خانه

قطعاً همه دوست دارند که زمان‌های خاصی را در کنار خانواده به کارهای مورد علاقه خود بپردازند، یکی از این علایق صرف غذا در کنار یکدیگر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشپزی کردن آقایان
در زندگی مشترک، بهتر است زن و مرد به هم دیگر کمک کنند و تا جایی که می شود به یاری هم بروند هیچ مشکلی ندارد اگر مرد آشپزی کند و یا در کارهای منزل به همسرش یاری رساند.

آقای خونه، اگه حال نداری خونه را جارو کنی یا ظرفا را بشوری، حداقل یه غذا بپز... .

البته دوستان الان می‌گن ما ربات جاروبرقی داریم که خودش خونه را جارو می کنه یا ماشین ظرفشویی داریم یا سرخ‌کن داریم که خودشون این کارها را می کنه یا سیب‌زمینی منجمد آماده است. چقدر الکی زحمت بکشیم! ما این‌همه پول دادیم این وسایل را گرفتیم؛ باز هم بریم کارم کنیم؟!!

یکی از مشاورین می گفت: بعد سخنرانی در همایشی، دیدم مادری داره بند کفش پسرش را می‌بنده. به اون مادر گفتم: "همین کار امروز شما، باعث طلاق‌گرفتن این پسر توی آینده می شه".منظور اینه که وقتی مادرها همه کارهای پسراشون را می کنند، پسرها بعداً از همسرانشون هم همین انتظارات را دارند و درنتیجه، هیچ‌وقت پسر، "مهارت تاب‌آوری" (صبر) در مقابل مشکلات و سختی‌های زندگی را یاد نمی گیره، و البته "مهارت حل مسئله" را هم یاد نمی گیره تا بتونه در مقابل مشکلات، اول، اونها را به مسئله تبدیل کنه و بعد، اون ها را حل کنه.

خب، از سیب‌زمینی سرخ‌کردۀ شوهر پَز نگذریم. معمولاً خانوم و بچه‌ها سیب‌زمینی سرخ‌کرده دوست دارند و شما به‌عنوان خودشیرینی هم که شده، می‌تونید داوطلب درست‌کردنش بشید.

آقایون عزیز، اول، سیب‌زمینیا را شسته، بعد با پوست‌کن سیب‌زمینیا را پوست می گیرید. بعد، ورق‌ورق می کنید. حالا به‌صورت خلال‌های یک‌اندازه درمی‍آرید. برای زود سرخ‌شدن اون ها، مختارید که اونها را بعد از خلال‌کردن، مربع‌مربع هم بکنید.

 آقایون سعی کنند برای پخت و پز گاهی اعلام آمادگی کنند و در تهیه غذا به خانم کمک کنند. 



قابلمه آب‌جوش که از قبل آماده شده، در همون موقعی که داره می جوشه، سیب‌زمینیا را بریزید. حدود ۵ تا ٨ دقیقه باید جوش بخوره.

آشپزی کردن آقایان
بستگی داره که درِ قابلمه را بذارید یا نذارید. بعد ۵ دقیقه که سیب‌زمینیا توی آب‌جوش بودند، یه ظرف آب سرد که داخلش یخ انداختید را آماده می‌کنید و بعد از اینکه سیب‌زمینیا را آبکش کردید، می ریزید توی ظرف آب یخ تا به اون ها شُک وارد بشه و سیب‌زمینیای تُردی داشته باشید.

مقداری که در آب یخ موند، قابلمه یا ماهی‌تابه دیواره‌بلندی را روی گاز بذارید (به‌خاطر اینکه روغن روی صفحه گاز و دیواره‌ها نپاشه، از قابلمه استفاده می کنیم و یا کلاً با سرخ‌کن انجام می دیم.) در ضمن، هر ظرفی را استفاده کردید، اگه چرب نشده، سریع با آب خالی بشورید تا ظرف‌های کثیف تَلنبار نشه!

داخل قابلمه یا ماهی‌تابه، روغن می ریزید و بعد هم برای طلایی‌شدن رنگ سیب‌زمینیا مقداری زردچوبه اضافه می کنیم. همین الآن هر مقدار نمک می خواهید، به روغن اضافه کنید؛ چون نمک‌زدن به سیب‌زمینی بعد از سرخ‌شدن، جالب نمی شه.

خب حالا یه سیب‌زمینی را به‌عنوان تست، می ذارید توی روغنی که مقداری از کف ظرف بالاتره (کمی بیشتر از نیم بند انگشت). سعی کنید قابلمه متوسطی بردارید که روغن کمتری استفاده بشه.

وقتی سیب‌زمینی تست، مقداری سرخ شد، بخشی از سیب‌زمینیا را اضافه کنید و مقداری صبر کنید تا سرخ بشه. بعد اون ها را هم‌بزنید و زیرورو کنید. اگر نخواستید مراحل آب‌جوش و شُک آب یخ را انجام بدید، همان مربعی خورد کنید تا سریع و ترد، سرخ بشه.
آشپزی یه مرد برای خانوم و بچه‌هاش قشنگه. این زیبایی‌ها را به زندگی‌تون اضافه کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .