تبیان، دستیار زندگی

استقلال مردان بعد از ازدواج

یکی از دلایل رشد اجتماعی هر فردی در زندگی، داشتن استقلال است. زیرا افرادی که مستقل هستند توانایی ها و محدودیت های خود را به خوبی شناخته و به کمک این شناخت تصمیم های صحیحی در زندگی می‌گیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
داشتن استقلال
البته نکته قابل ذکر این است که یکی از ملاک های مهم برای داشتن یک زندگی مشترک موفق، استقلال زوجین است و نداشتن استقلال یکی از زوجین باعث بروز اختلافات زیادی در زندگی آنها می شود.

به نظرتون چرا پسرها دوست دارند ازدواج کنند؟

اغلب به‌خاطر اینه که نشون بدند دیگه مَرد شدند و مخصوصاً به پدرشون ثابت کنند که می‌تونند مستقل زندگی کنند و خودشون برای زندگی‌شون تصمیم بگیرند. مردها دوست دارند همه‌کارۀ زندگی باشند.
اما اتفاقی که می‌افته، اینه که خانوم، تمام مردانگی مرد را زیر سؤال می‌بره!!!

چطوری این اتفاق افتاده؟

مثلاً آقا خرید کرده و چند قلم اضافه‌تر به میل خودش خریده... خانوم با این کلمات، آقا را خطاب قرار می‌ده که: "با اجازه کی اینا را خریدی؟!" یا "کی گفت اینا را بخری؟!" یا "دوباره رفتی چرت‌وپرت خریدی؟!" یا «"باز دوباره سرت کلاه گذاشتند؟!" یا... .

به نظرتون چرا آقایون از جواب‌دادن به سؤالات خانوم‌ها طفره می‌رند و دوست ندارند به خانوم‌ها جزئیات کاری و مالی و... را بگند؟

یا اینکه چرا آقایون دوست ندارند تو محل کار، دیگران بفهمند که داره به خانومش گزارش می‌ده؟ به‌خاطر اینه که احساس می کنند دارند کنترل می‌شند و استقلالی ندارند.به‌همین‌دلیله که آقایون دوست ندارند مورد سؤال و بازخواست قرار بگیرند و اتفاقاً دوست دارند بیشتر پرسش‌گر باشند.

افرادی که استقلال ندارند، وابسته اند و توجه شان بیشتر معطوف به دیگران است تا خودشان، اهل فکر کردن و اندیشیدن نیستند و چون خود را قبول ندارند دائم دنبال کسی هستند تا به جای آن ها تصمیم بگیرد.


فکر کنید آقایی دیر اومده خونه و خانوم می گه: " تا حالا کجا بودی؟".

مرد، یاد خونه پدر و مادرش میفته که مورد بازخواست قرار می گرفت.

البته یه فرقی داره براش: پیش خودش می گه حداقل اون ها پدر و مادرم بودند و من نوجوان بودم. اما الآن که مردی شدم، باز هم خبری از استقلال نیست.

اینکه خانوم دنبال کنترل آقاست، واقعاً برای مرد سخته. وقتی به یه مرد می گید: تمام پول‌هات باید دست من باشه؛ تا الآن کجا بودی؟

تمام کارهایی را که امروزی کردی باید بگی؛ باید این لباس را بپوشی؛ این مدل مو را بزن؛ باید این ادکلن را استفاده کنی؛ چقدر غذا می خوری؟! نباید نوشابه بخوری؛حرف، حرف منه! حرف آخر را من می زنم؛ من می گم کیو دعوت کنی، کیو دعوت نکنی؛ فکر کردی از تو حساب می برم؟!؛ و... .

بله، استقلال هر دو نفر در زندگی مهمه و بین استقلال و مشورت، باید هر دو را لحاظ کرد. اما مردها به‌خاطر همین روحیه استقلال‌طلبی، کمتر مشورت میگیرند و کمتر کمک می خواند.

داشتن استقلال
هر چقدر یک خانوم، خانوم‌تر باشه و مردبودن شوهرش را تقویت کند، زندگی شیرین‌تر می شه.
چرا فکر می کنیم اگه یه مرد را لِه کنیم، بهتر از اینه که بذاریم کار اشتباهی کنه؟! بذارید احساس کنه او مسئوله؛ او اجازه داره ریسک کنه؛ و اگر اشتباه کوچیکی هم بکنه، توبیخ نمی شه و بلکه از سمت شما حمایت می شه.

اگر خانوم‌ها بخواهند استقلال مردان را در نظر نگیرند، مطمئن باشید که مشکل پیدا می کنید و در کنار همسرتون احساس شادی نخواهید کرد.
(راجع به وظایف آقایون نسبت به خانوما هم، قبلاً گفتیم و بعداً هم دوباره خواهیم گفت.)

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .