تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خامه ای

سوپ ،یکی از غذاهای خوشمزه ای است که مخصوص فصل سرد سال است و به روش های مختلفی تهیه می شود. یکی ازانواع سوپ های خوشمزه ، سوپ گوجه فرنگی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپ گوجه فرنگی
سوپ گوجه فرنگی ، یکی از انواع سوپ هایی است که با طعم بسیار دلچسبش ، طرفدارن زیادی دارد.

 گوجه فرنگی از مواد اصلی این غذا می باشد و این سوپ به دلیل داشتن گوجه فرنگی می تواندیک داروی  بسیار مقوی برای مریضی ها باشد.گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم ،ویتامین (ای ، ث و بتاکاروتیئن) می باشد.

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌كننده ضعف و خستگی، تقویت‌كننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است.

گوجه فرنگی بهترین منبع طبیعی برای درمان پوست کدر به حساب می آید، چون مواد مغذی فوق‌العاده‌ای که در گوجه‌فرنگی وجود دارد، باعث می‌شود که پوست صاف و سالم بماند. علاوه بر این، گوجه‌فرنگی سبب می‌شود که سطح پوست سالم و صاف به نظر برسد.

گوجه فرنگی می‌تواند از انباشه شدن چربی در بدن جلوگیری کند و همچنین استخوان‌ها را قوی و سالم نگه می‌دارد و از بالا رفتن وزن بدن جلوگیری می‌کند.

گوجه‌ فرنگی یكی از مهم‌ترین منابع ویتامین آ است.به همین دلیل درتقویت بینایی،تقویت و سلامتی پوست و مخاط ‌‌ها و رشد استخوان‌ها مفید است. گوجه‌ فرنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های ث و آ فراوان دستگاه ایمنی بدن را تقویت كرده و بدن را در برابر امراض وبیماری‌های عفونی مقاوم می‌سازد.

این سوپ یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای بچه‌های بد غذایی‌ست که سوپ را غذا نمی‌دانند. ترکیب این خوراکی خوشمزه با سبزیجات مختلف و شیر پرچرب، طعمی متفاوت است که باید امتحانش کنید.

 گوجه فرنگی بهترین منبع طبیعی برای درمان پوست کدر به حساب می آید، چون مواد مغذی فوق‌العاده‌ای که در گوجه‌فرنگی وجود دارد، باعث می‌شود که پوست صاف و سالم بماند. علاوه بر این، گوجه‌فرنگی سبب می‌شود که سطح پوست سالم و صاف به نظر برسد.


مواد لازم برای تهیه سوپ گوجه فرنگی


روغن زیتون سه قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده دو عدد

ساقه کرفس خرد شده دو عدد

هویج خرد شده300 گرم

سیب زمینی خرد شده500 گرم

برگ بوچهار عدد

پوره گوجه فرنگی پنج قاشق غذاخوری

شکردو قاشق غذاخوری

سرکه سیب یا انگوردو قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی خرد شده1600 گرم

گوجه رنده شده500 گرم

پودر فشرده عصاره سبزیجات سه عدد

شیر پرچرب
طرز تهیه سوپ:

 سوپ گوجه فرنگی را می توانید به روش های مختلفی تهیه کنید.در این مطلب می خواهیم طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خامه ای را بگوییم.

برای تهیه این سوپ خوشمزه ابتدا، روغن، پیاز، کرفس، هویج، سیب زمینی و برگ بو را در یک قابلمه بزرگ بریزید. سپس آن‌ها را به آرامی سرخ کنید تا پیازها شفاف شوند و مواد هم کمی نرم شوند، این‌کار حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.پس از آن قابلمه  را پر کرده و اجازه دهید تا  بجوشد.

 در مرحله بعدی پوره گوجه فرنگی، شکر، سرکه، گوجه فرنگی خرد شده و آن بخش رنده شده  را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، سپس پودر فشرده عصاره سبزیجات را خرد کنید و داخل ظرف در حال جوش بریزید.

 سپس یک لیتر آب جوش را اضافه کنید و بهم بزنید. روی قابلمه را بپوشانید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا سیب زمینی نرم شود، سپس برگ‌ بوها را بردارید. حالا  با کمک یک گوشت‌کوب یا مخلوط کن، همه سوپ را پوره کنید تا کاملا نرم و یکدست شود. اگر دوست داشتید می توانید چاشنی دلخواه خود را به سوپ اضافه کنید یا شیرینی آن‌را بیشتر کنید.

سوپ آماده است و می توانید یک کاسه شیر پر چرب هم به آن اضافه کنید تا کاملا با مواد مخلوط شوند و یکدست شود. البته مراقب باشید که خیلی جوش نیاید. به همین راحتی می‌توانید یک کاسه سوپ گرم و لذت‌بخش داشته باشید.

 نکته: برای مقوی شدن و خوشمزه تر شدن این سوپ می توانید به آن جو پرک و یا برنج نیم دانه اضافه کنید.

 همچنین اضافه کردن کمی گوشت ویا آب مرغ این سوپ را دلچسب می کند.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .