تبیان، دستیار زندگی

5 توصیه برای داشتن خانه‌ای منظم

در زمان انجام کارهای خانه توسط خانم‌ها یک سری اشتباهات هستند که تبدیل به عادت می‌شوند و به مرور زمان، نظم خانه را به هم می‌زنند. خانم‌ها بهتر است برای حل این مشکل، ابتدا عوامل زمینه‌ساز آن را بشناسند و سپس درصدد رفع آن‌ها باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خانه‌ای منظم، نظم خانه،
نویسنده : مارال مرادی
در ادامه نکاتی در همین باره مطرح خواهد شد.

تفکر قبل از شروع کار

همه خانم‌ها دوست دارند منزل تمیز و مرتبی داشته باشند. برای ایجاد نظم در منزل باید بدانید اصول اولیه کار چگونه است. اگر دوست دارید همیشه خانه منظم و تمیزی داشته باشید، قبل از مرتب کردن کمد یا قفسه فکر کنید که چگونه می‌توانیم فکری برای حفظ نظم و ترتیب آن بکنیم. سپس با حوصله و بدون عجله وسایل مورد نیاز فردی را که می‌خواهد از آن کمد یا قفسه استفاده کند درون آن بگذارید.

بهتر است وظایف را بین اعضای خانواده تقسیم کنید تا هم شما خسته نشوید و هم نظم در خانه برقرار شود



نخریدن وسایل اضافی

برای جلوگیری از بی‌نظمی و شلوغی کمدتان قبل از خرید فکر کنید و فقط وسایلی را بخرید که به آن نیاز دارید. بسیاری از افراد هنگام خرید به نیازشان و فضای داخلی خانه فکر نمی‌کنند و بعد از خرید متوجه می‌شوند که نیاز اولیه‌شان نبوده ‌است و حتی فضای لازم برای نگهداری آن وسیله را ندارند و این‌گونه است که با یک مکان کوچک و حجم زیادی از وسایل روبه‌رو می‌شوند؛ بنابراین منزل آن‌ها شلوغ و بی نظم می‌شود.


نظم دهنده‌ها همیشه خوب نیستند

گاهی پیش می‌آید وسایلی مثل قفسه، سطل، نظم دهنده‌های کشو، جای جوراب و ... که باید برای نظم و زیبایی اتاق و منزل به ما کمک کنند ، به علت استفاده نادرست، بیشتر باعث شلوغی و نامرتبی منزل می‌شوند. اول استفاده صحیح از این وسایل را یاد بگیریم و بعد اقدام به خرید کنیم.


قرار ندادن وسایل سر جای خود

اگر همسر و فرزندان‌تان را عادت دهید بعد از استفاده از هر وسیله‌ای آن را سرجای خود بگذارند همیشه خانه مرتب و منظمی خواهید داشت. این نکته را مد نظر داشته باشید.


تقسیم نکردن کار بین اعضای خانواده

وقتی وظیفه تمیزی خانه فقط بر عهده مادر خانه باشد و دیگر اعضای خانواده کمکی نکنند؛ به خصوص در شرایط فعلی که زمان بیشتری را در منزل سپری می‌کنیم فشار زیادی به مادر می‌آید و او نمی‌تواند از پس همه کارها برآید. پس بهتر است وظایف را بین اعضای خانواده تقسیم کنید تا هم شما خسته نشوید و هم نظم در خانه برقرار شود.

منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .