تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه خوراک کدو با سویا

خوراک کدو سبز به همراه سویا یک غذای ساده، رژیمی و فوری است. این خوراک برای افرادی که ممنوعیت مصرف گوشت دارند، بسیار مناسب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خوراک کدو سبز
برای تهیه این غذای کاملا گیاهی و رژیمی، از مواد اولیه ای مانند کدو سبز، سویا، پیاز و مواد دلخواه دیگری استفاده می شود. برای خوش طعم تر کردن این غذا می توانید به دلخواه خود از مواد اولیه ای مانند سیر و گوجه فرنگی و فلفل دلمه نیز استفاده کنید.

طرز تهیه خوراک کدوی ساده و خوشمزه با سویا


مواد لازم:
- کدو خورشتی               ۲ عدد
- سویا                           1 پیمانه
- پیاز                             ۱ عدد
- قارچ                           ۴ عدد
- گوجه فرنگی                 ۲ عدد
- جعفری خرد شده          به میزان دلخواه
- برگ سیر تازه                نصف پیمانه
- نمک، فلفل و زردچوبه    به میزان لازم
- روغن                          به میزان دلخواه

طرز تهیه:
پیاز را پس از پوست گرفتن خرد کنید و با روغن داخل یک ماهی تابه تفت دهید، سپس به آن  نمک و زردچوبه اضافه کرده و اجازه دهید تا پیازها به رنگ طلایی در آید، سویا را با کمی نمک و آب ولرم به مدت نیم ساعت خیس کنید. حالا سویا را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

سپس کدوها را بصورت حلقه حلقه برش داده و روی مواد بچینید و  کمی پودر زیره و نمک و فلفل  اضافه کنید.

حالا گوجه فرنگی ها را حلقه حلقه کرده و روی کدو ها بچینید، قارچ ورقه شده و سیر خرد شده را هم اضافه کرده و حرارت را کم کنید تا بپزد در آخر جعفری خرد شده و گردوی خرد شده روی غذا بریزید و سرو کنید.

خوراک کدو شکم پر با سویا

طرز تهیه خوراک کدو شکم پر با سویا


مواد لازم:
- کدو سبز متوسط          10 عدد
- سویا                          300 گرم
- پیاز بزرگ                    1 عدد
- سیر له شده                1 حبه
- پنیر پیتزا رنده شده     500 گرم
- قارچ خرد شده           250 گرم
- فلفل دلمه‌ای قر مز      1 عدد
- رب گوجه فرنگی         1 قاشق غذاخوری
- نمک و فلفل              به میزان لازم
- زردچوبه و ادویه         به میزان لازم
- روغن                       به میزان لازم

طرز تهیه:
کدو‌ها را پس از شستن از وسط یک برش طولی بزنید، سپس با یک قاشق وسط آن‌ها را خارج کنید تا یک لایه به ضخامت نیم سانتی متر از کدو‌ها باقی بماند. محتویات داخل کدو‌ها را ریز خرد کنید و کنار بگذارید.
بیشتر بخوانید:
با کدو سبز چی بپزیم؟
سپس اطراف کدو‌ها را در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. سویا را بعد از نیم ساعت خیساندن در آب ولرم، در تابه ریخته و بر روی حرارت ملایم تفت دهید، سپس آن را از تابه خارج کنید.

کمی روغن به تابه اضافه کرده و پیاز نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید و پیاز را تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید. سیر له شده، فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده، نمک، زردچوبه و ادویه را به پیاز اضافه کرده و با هم تفت دهید تا سبزیجات نرم شده و عطر ادویه بلند شود.

محتویات داخل کدو‌ها که قبلا خارج کردید به تابه اضافه کرده و حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه فرصت دهید تا آب آن کشیده شود. قارچ را در تابه‌ای جداگانه سرخ کنید تا آب آن کاملا کشیده شود، سپس به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید.

سویای تفت داده را به تابه اضافه کرده و هم بزنید، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. حالا نمک و فلفل اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

کدو‌های سرخ شده را در تابه بچینید، داخل آن‌ها را با سس پر کنید و مقداری پنیر پیتزای رنده شده روی آن‌ها بپاشید.
ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، زیر آن شعله پخش کن بگذارید و در تابه را ببندید.

این غذای بسیار خوشمزه در حدود ۴۵ الی ۶۰ دقیقه طول می کشد تا آماده شود، دقت داشته باشید که باید طی فرایند پخت حرارت ملایم باشد تا پنیرها ذوب شده و با سس مخلوط شود. کدوی شکم پر را در ظرف سرو بکشید و همراه با نان میل کنید.

خوراک کدو سبز و سیب زمینی

طرز تهیه خوراک کدو سبز بدون سویا

مواد لازم:
- کدو                 1 کیلو
- پیاز                  4 عدد
- سیر                  3 حبه
- گوجه فرنگی       5 عدد
- فلفل دلمه ای      1 عدد
- روغن                 به میزان لازم
- نمک و فلفل        به مقدار لازم

طرز تهیه:
قبل از سرخ کردن کدو آن را پوست گرفته و خرد کنید، آنها را نمک پاشی کرده و در سبدی قرار دهید تا آب آنها گرفته شود. این کار باعث می شود آب کدو گرفته شود و زمان سرخ شدن روغن کمتری استفاده شود.

برای تهیه این غذای ساده، اول کدوها را پوست گرفته و از درازا نصف کنید یا به صورت حلقه ای برش دهید و در آب نمک بخوابانید. باید روی کدوها یک سبد قرار داده و روی آن هم جسم سنگینی بگذارید تا کدوها زیر آب نمک مانده و بالا نیایند.

سپس کدوها را خارج کرده و خشک کنید. روغن را در ماهیتابه ریخته و بگذارید تا کاملا داغ شود. اگر روغن داغ نباشد، برای سرخ کردن کدوها باید از روغن بیشتری استفاده کنید. کدوها را سرخ نمایید و در ظرفی کنار بگذارید.

در همین حین می توانید در تابه دیگری سیر خرد شده را تفت دهید. سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید تا با هم سرخ شوند. دلیل اینکه ابتدا سیر را باید سرخ کرد این است که سیر زمان بیشتری برای سرخ شدن نیاز دارد.

فلفل دلمه ای ها را نیز خرد نمایید. در این غذا فقط از فلفل دلمه ای سبز و زرد استفاده شده است.در صورتی که اگر از همه رنگ های فلفل دلمه ای استفاده شود، جلوه بهتر و زیباتری به غذا خواهد داد. گوجه ها را حلقه حلقه کنید و در همان روغن باقیمانده از کدوها سرخ کنید. بعد گوجه ها را خارج کنید.

خوراک کدو سبز بدون سویا

طرز تهیه خوراک کدو سبز و سیب زمینی


مواد لازم:

کدو سبز از سبزیجات پرخاصیتی است که  می توان از آن غذاهای مختلفی تهیه کرد، خوراک کدو با سویا یک غذای رژیمی خوشمزه است که خواص درمانی زیادی نیز دارد.


- کدو سبز                       4 عدد
- پیاز متوسط                   1 عدد
- سیب زمینی                  2 عدد
- گوجه فرنگی رنده شده     3 عدد
- نعنا خشک                    یک دوم قاشق غذاخوری
- نمک و فلفل                  به میزان لازم
- روغن زیتون                  5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
ابتدا کدو‌ها را شسته و با پوست به صورت حلقه‌ای خرد کنید، سپس در مقداری روغن زیتون سرخ کنید.
سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. کدو‌های سرخ شده را از تابه خارج کرده، کنار بگذارید و سیب زمینی نگینی خرد شده را در باقیمانده روغن موجود در تابه تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید.

پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. سیب زمینی سرخ شده را از تابه خارج کرده و پیاز را به تابه اضافه کنید، اگر لازم بود مقداری روغن در تابه بریزید و پیاز را بر روی حرارت ملایم تفت دهید تا کمی رنگ بگیرد.

پس از آنکه پیاز سرخ شد. سیب زمینی و کدو سبز را در تابه بریزید، مقداری نمک، فلفل و نعناع خشک به مواد اضافه کنید و بهم بزنید.

گوجه فرنگی رنده شده را در تابه ریخته، در تابه را ببندید. حرارت را کم کنید تا خوراک کدو سبز بر روی حرارت ملایم پخته و جابیفتد.

حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خوراک آماده شود، سپس حرارت را خاموش کرده و غذا را در ظرف سرو بکشید. خوراک کدو سبز را به عنوان یک غذای گیاهی همراه با نان و سبزی خوردن میل کنید.

خوراک کدو و قارچ

طرز تهیه خوراک کدو و قارچ


مواد لازم:
- کدو سبز         2 عدد
- قارچ              2 پیمانه
- پیاز                1 عدد
- هویج             2 عدد
- نمک و فلفل     به میزان لازم
- آبغوره             3 قاشق غذاخوری
- روغن زیتون     به میزان لازم

طرز تهیه:
برای تهیه این غذای ساده و خوشمزه، در ابتدا باید کدو سبز، قارچ، هویج و پیاز را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و به صورت لایه لایه در ظرف پیرکسی که به حرارت مقاوم باشد، بچینید.

بین لایه‌ها کمی نمک، فلفل، آبغوره و روغن زیتون بریزید. فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و ظرف حاوی سبزیجات را در فر قرار دهید. حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید تا سبزیجات پخته و نرم شوند.

کوکوی کدو سبز

طرز تهیه کوکوی کدو سبز


مواد لازم:
- کدو سبز متوسط     6 عدد
- تخم مرغ              4 عدد
- آرد                       1 قاشق مرباخوری
- شیر                     2 قاشق غذاخوری
- نمک و فلفل          به میزان لازم
- زعفران دمکرده      1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
کوکوی کدو بسیار ساده و خوش طعم است و برای تهیه این کوکو ابتدا کدو‌ها را بشویید، با پوست به صورت حلقه‌ای برش بزنید، سپس کمی نمک روی آن‌ها بپاشید و در کمی روغن تفت دهید.

شیر، آرد و تخم مرغ را در کاسه‌ای ریخته و خوب هم بزنید تا یک‌دست شوند، سپس کدو‌های سرخ شده را آن اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل و زعفران دم کرده به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

تابه را بر روی حرارت ملایم قرار داده، چند قاشق غذاخوری روغن در آن بریزید و صبر کنید تا روغن گرم شود، سپس مایه کوکو را در آن بریزید.در تابه را ببندید و حرارت را ملایم کنید، سپس صبر کنید تا کوکو بپزد و یک طرف آن سرخ شود. کوکو را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود، سپس حرارت را خاموش کنید. کوکو را برش زده و در بشقاب قرار دهید، سپس همراه با نان و سبزی خوردن میل کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .