تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه تاکو گوشت

تاکو نوعی غذای تایلندی است که به خاطر طعم جذاب و تندش طرفدارهای زیادی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تاکو گوشت

تاکو غذای خوشمزه ای است که با مواد مختلفی پر می شود و می توان آن را با مرغ و هم با گوشت و هم ماهی و میگو آماده کرد. امروز می خواهیم طرز تهیه تاکو گوشت را بیان کنیم.

 مواد لازم برای تهیه تاکو گوشت و سالاد کلم قرمز:

فیله گوشت گوساله340 گرم

برگ تازه گشنیز (ریز خرد شده)یک‌چهارم فنجان

آبلیمو تازه یک قاشق غذاخوری روغن یک قاشق غذاخوری

پودر چیلی یک قاشق چای‌خوری

سیر خرد شده دو حبه

پیاز کوچک یک عدد

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم

نان تورتیلاهشت عدد

خامه ترش
طرز تهیه:

برای تهیه تاکو گوشت ابتدا باید تمام سبزیجات را بشویید و داخل آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند. یک‌چهارم فنجان از گشنیز را به صورت ریز خرد کنید و بعد یک کاسه نسبتا بزرگ بردارید و گشنیز، آبلیمو، روغن و پودر چیلی را با هم ترکیب کنید.

سیر را به صورت خیلی ریز خرد کنید  و پیاز را هم به صورت رشته‌های باریک خرد و سپس به مواد داخل کاسه اضافه کنید. گوشت را به صورت رشته‌های باریک برش دهید  و به مواد اضافه کنید تا مزه‌دار شوند. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و ظرف را در یک کنار قرار دهید.

کلم قرمز را به صورت متوسط خرد کنید و یک‌چهارم فنجان از گشنیز باقیمانده را به صورت ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای و پیاز قرمز را هم به صورت رشته‌های باریک برش دهید.

تاکو غذای خوشمزه ای است که با مواد مختلفی پر می شود و می توان آن را با مرغ و هم با گوشت و هم ماهی و میگو آماده کرد.


 سپس کلم، گشنیز، روغن، سرکه سیب، پودر چیلی، فلفل دلمه‌ای، پیاز قرمز و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و فلفل را داخل یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید و کاسه را کنار قرار دهید.

 در مرحله بعدی موادی را که گوشت را در آن خواباندید، را دور بریزید. گوشت را از هر دو طرف نمک و فلفل بزنید. صفحه گریل را روشن کنید. تکه‌های گوشت را روی صفحه گریل بچینید. هر چند دقیقه یکبار آن را برگردانید تا گوشت پخته و قهوه‌ای شود. سپس درون ظرف قرار دهید.

در مرحله ی آخر نان‌های تورتیلا را روی صفحه گریل بچینید تا کمی نرم شده و تغییر رنگ دهند. تکه‌های گوشت را بین نان‌ها تقسیم کنید. روی هر تاکو یک قاشق چای‌خوری خامه ترش و مقداری آبلیمو بریزید. تاکو را همراه سالادی که آماده کردید، سرو و نوش جان کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .