تبیان، دستیار زندگی

چرا گاهی اوقات از ترس کپ می‌کنم؟

در مواقع‌ای اتفاق می‌افتد که انسان در مواجهه با خطر احتمالی در اصطلاح از ترس کپ می‌کنند، این واکنش بسیار طبیعی بوده و در اثر اضطراب شدید بوجود می‌آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مواجهه با ترس
شما در مواجهه با مشکلات چه عکس العملی نشان می دهید؟ افراد مضطرب در رویارویی با مشکلات یخ می زنند!!

این مشکل پدیده ای است که از آن به عنوان مهار اخلاقی یاد می شود. کشف این موضوع که چرا برخی افراد در مواجهه با خطر احتمالی از ترس میخکوب شده و برخی دیگر به آرامی با آن روبرو شده و با آن مقابله می کنند، کلید فهم اضطراب افراد است.

اضطراب پدیده ای پیچیده است که تاکنون فهم کاملی از آن دست نداده و دانشمندان برای اندازه گیری آن قصد دارند تا آن را به یک رفتار تبدیل کنند.

دانشمندان انگلیسی پس از ماه ها بررسی سرانجام توانستند پاسخ این پرسش مهم علمی و عصب شناسی را که محل اضطراب و وحشت در کدام قسمت مغز است را پیدا کنند.

چرا برخی افراد در مواجهه با ترس کپ می کنند ولی در مقابل افرادی هستند که در هنگام روبرو شدن با چنین شرایطی آرام هستند. 



آنها کشف کردند که مرکز اضطراب در هیپوکامپ، ناحیه ای در لوب میانی تمپورال که معمولا با حافظه و آگاهی از مکان در ارتباط است، قرار دارد.

در این آزمایشات اسکن های مغزی افراد داوطلب تجزیه و تحلیل شده و با اطلاعات به دست آمده  از پرسش نامه ها که برای دستیابی به سطوح اولیه اضطراب فرد طراحی شده بود، اضافه شد.دانشمندان امیدوار هستند که این داده های جدید به پیشرفت داروها و درمان های جدید برای اختلالات اضطراب و افسردگی کمک کند.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .