تبیان، دستیار زندگی

با این روش‌ها از طلاق عاطفی جلوگیری کنیم!

طلاق عاطفی وضعیت ترسناکی است؛ درطلاق عاطفی، زوجین به خودشان می‌باورانند که مجبور به تحمل هستند. از این رو نه برای تغییر وضعیت تلاش می‌کنند و نه رغبتی به اصلاح شرایط نشان می‌دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلاق عاطفی
فرزندان طلاق، یعنی فرزندانی که با طلاق محضری پدر و مادرشان از یکدیگر روبه‌رو شده‌اند، درنهایت می‌توانند بعد از گذشت مدت زمانی بلند یا کوتاه، به هضم و درک شرایطشان بپردازند و خودشان را کم ‌و بیش با آن وفق بدهند.

اما فرزندانی که در خانواده‌های مبتلا شده به طلاق عاطفی زندگی می‌کنند، با نوسان پیوسته از شرایط امیدواری به ناامیدی و بالعکس، ازنظر روحی تحلیل می‌روند.

دست از تلاش برای تغییر دادن دیگران بردارید و الویت های خودتان را تغییر دهید. در دعوا دنبال مقصر نگردید و هر کدام در حل مسئله خود را سهیم بدانید انعطاف پذیر و واقع گرا باشید.

افسردگی، از هم‌گسیختگی و تنهایی، ازجمله مسائلی است که زوجین مبتلا شده به طلاق عاطفی، ارزانی خود و فرزندانشان می‌کنند.



در مقابل همسرتان سریع واکنش نشان ندهید. به جای آنکه احساساتتان را تعطیل کنید بهتر است که به دنبال فعالسازی حواستان باشید... .

زوج درمانی: راهکاری مناسب برای کاهش طلاق عاطفی است زوج های موفق در ابعاد گوناگون زندگی روزمره به جای دور شدن و فاصله گرفتن هر روز بیشتر از قبل جذب یکدیگر می شوند.

در آخر بدانید اگر هدف عشق و حفاظت از آن است باید بهای این حفاظت را با گذشت و ایثار بپردازید.عشق کوشش صادقانه و مستمر به زندگی نگاه داشتن چیزی غیر از خود ماست، جان بخشیدن به وجود آوردن حفظ و حراست و توقف ناپذیری چیزی است که دوستش داریم.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .