تبیان، دستیار زندگی

روش تشکر کردن از همسر!

تشکر و قدردانی از همسرتان یک امر مهم در زندگی زناشویی است زمانی که زن و شوهر نسبت به هم حس تشکر و قدردانی داشته باشند دلبستگی و خشنودی در آنها بیشتر می شود، زیرا افراد قدر شناس حس مثبت تری به زندگی داشته و احساس خوشبختی بیشتری نسبت به سایر افراد دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قدر دانی از همسر
تشکر و قدر دانی از همسر تاثیرات مثبت زیادی در زندگی زناشویی دارد به طور مثال رابطه با همسرتان را مثبت می کند، خشم و حسادت را کمرنگ می کند، رضایت از زندگی را بالا می برد و افسردگی را کم می کند.

بد نیست بدانید این افراد کمتر دچار افسردگی می شوند، زیرا افراد قدرشناس، به دلیل داشتن انرژی مثبت لذت بیشتری از زندگی می‌برند و از عمق وجود احساس خوشبختی و آرامش می‌کنند.

یکی از راه‌هایی که میشه فهمید چه کاری ارزشمنده، اینه که "میزان سختی و آسونی انجام اون کار" رو بفهمیم و طبیعتاً کارهای دشوار، ارزشمندتر هستن. ( ولی خوب این قاعده، کلی نیست. حواسمون باشه.)

و اینکه همه ما دوست داریم به اندازه‌ای که تلاش کردیم، دیده بشیم و تشویق بشیم. و زمانی که این حاصل نمیشه، انرژی‌مون کم میشه یا اینکه دیگه اون کار رو انجام نمیدیم.
قدر دانی از همسر
اگر واقعاً نمیتونی بفهمی که چقدر و به چه‌اندازه باید از همسرت بابت کارهایی که تو خونه می‌کنه، تشکر کنی، الآن بهت میگم چطور بفهمی. اصلاً نیاز نیست بری تو اینترنت و گوگل سرچ کنی که چطور تشکر کنم؛ فقط کافیه خودت یه بار اون کار رو انجام بدی.

 

افرادی که مثبت اندیش و قدر شناس هستند، کمتر دچار مشکلات افسردگی می شوند.


هر وقت نیم‌ساعت سرِ پا وایسادی تا یه سبد سیب‌زمینی سرخ بشه، اون‌وقت می‌فهمی روزهایی که یه بشقاب سیب‌زمینی جلوت گذاشته میشه، چقدر براش زحمت کشیده شده و چه راحت ازش می‌گذشتی و تشکر خشک‌وخالی می‌کردی.

حالا اینکه سیب‌زمینی سرخ‌کرده بود؛ آش رشته رو چی‌کار می‌خوایی بکنی؟! چون باید ۴-۵ ساعت بالا سرش وایستی تا ته نگیره. واقعاً دیگه از پس این یه‌دونه نمی‌تونی بربیایی. اگر روزی برات سوپ یا آش پختن، بدون که دیگه تمام انرژی و حوصله‌شون رو گذاشتن پای اون غذا و تو توی ١٠ دقیقه هورت می‌کشی و میری.یه‌کم وایسا، یه‌کم فکر کن، بعد از اینکه فکرکردی، یه تشکر کن به‌اندازه کاری که برات انجام شده. بعدش هم خواهش کن دیگه اون‌قدر برات زحمت نکشه؛ چون واقعاً سخته.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .