تبیان، دستیار زندگی

دلخوری‌های کوچک در زندگی مشترک   

گاهی در میان جمع به طور ناخودآگاه برخی زوجین با بیان مشکلات زندگی و یا انتقاد نابه‌جا از همسرشان باعث دلخوری او می شوند. این قبیل رفتارها ممکن است باعث ازهم پاشیدگی کانون گرم خانواده شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زندگی مشترک
نکته ای که باید به آن اشاره کرد این که بدترین رفتارها زمانی است که شما در میان جمع مسائل و مشکلات زندگی مشترک خود را مطرح کنید این کار باعث آزردگی طرف مقابل می شود، اما برخی از زوجین در اثر تکرار رفتارهای ناشایست در جمع خانوادگی و یا دوستان به این امر عادت کرده و تکرار آن برای دو طرف عادی می شود.

ولی نکته حائز اهمیت این موضوع در تکرار این گونه رفتارها این است که به مرور زمان باعث تضعیف اعتماد به نفس همسرتان شده و زندگی مشترک خود را با این رفتارهای به مخاطره می اندازید، حال سوال اینجاست که با وجود ایجاد این مشکلات آیا ارزش دارد که همسرتان را ناراحت کنید؟!

نمیدونم چرا قبل از مهمونی‌رفتن یا وسط مهمونی یا بعد از مهمونی، درگیری داریم؟!
فرقی هم نمیکنه کجا مهمونی هست: خونه فامیل خانوم یا فامیل آقا، خونه دوست و آشنا و... .

زوجین باید بدانند؛ کنترل نشدن برخی رفتارهای ناصحیح در میان جمع های خانوادگی و یا جمع های دوستانه، منجر به تضعیف روحیه و ناراحتی همسرتان می شود.



خانوم به‌خاطر استرس مهمونی با آقاش تند حرف میزنه.
یادش میره که: آیا واقعاً ارزش داره به‌خاطر دیگران این‌همه استرس به همسرم بدم یا نه؟

یا آقا موقع مهمونی، ناگهان خودش رو گم میکنه و به‌خاطر جلب توجه دیگران، همسرش رو جلوی اونا مسخره میکنه یا از سوتی‌هایی که داده، میگه تا دیگران بخندن. و وقتی همسرش ناراحت میشه، میگه: بابا، دورِ هم بودیم، گفتم شاد باشیم!!!یواش‌یواش بعد از کلی درگیری و دعوا، به‌جای اصلاح خودشون، سعی میکنن مهمونی کمتر برن یا اینکه به دعواکردنِ قبل و بعد از مهمونی‌ها عادت کنن!
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .