تبیان، دستیار زندگی

بهداشت و نظافت حوله‌ها

چگونه بوی رطوبت حوله را از بین ببریم؟

حوله‌های حمام معمولاً پس از چندین بار استفاده، بوی رطوبت می‌گیرند. خوشبختانه نکات و محصولات طبیعی وجود دارد که به از بین بردن کامل آن کمک می‌کند. برای کشف آن‌ها به خواندن این مطلب ادامه دهید!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شستن حوله ها
احتمالاً شما هم حوله‌های حمامتان را دیر به دیر می‌شویید. آن هم به این دلیل که با خودتان می‌گویید وقتی از حمام بیرون می‌آیید بسیار تمیز هستید و نیازی به شستشوی آن نیست. این تفکر وقتی بارها از حوله‌تان استفاده می‌کنید اما به ظاهر بسیار تمیز مانده‌اند، قوت می‌گیرد؛ اما خوب است بدانید بسیاری از باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و حتی عفونت و التهاب می‌توانند به وسیله‌ی همین حوله‌های به ظاهر تمیز منتقل شوند.
شما در هر اینچ از پوستتان حدود ۱۹ میلیون سلول و ۶۵۰ غده‌ی عرقی دارید. حدوداً ۲۰ لایه اول پوستتان سلول‌های مرده هستند که بعضی از آن‌ها طی استحمام کنده می‌شوند و اما سایر آن‌ها هنگام فرایند خشک کردن جدا شده و به حوله می‌چسبند.

هر چند وقت یک بار باید حوله‌ها را شست؟

بهترین راه برای نظافت حوله‌ها این است که اجازه دهید در بین دو استفاده حتماً خشک شود و مرتباً آن‌ها را بشویید.
استاندارد شستن حوله‌های حمام معمولاً بعد از هر سه بار استفاده است که با فرض استحمام هر روزه، باید حوله حمامتان را دو روز در هفته بشویید.
ما هر روز از حوله‌ها استفاده می‌کنیم؛ چه برای حمام و چه برای خشک کردن دست و صورت‌ها؛ بنابراین، آن‌ها کثیف می‌شوند و باید مرتباً شسته شوند. حوله‌ها به دلیل تماس با پوست و رطوبت، معمولاً مکان مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها هستند. آیا می‌دانید چگونه می‌توان بوی نا و رطوبت حوله‌ای که در سرویس‌های بهداشتی خانگی بسیار رایج است از بین برد؟
هیچ‌کس دوست ندارد از حوله‌ای که بوی وحشتناکی دارد استفاده کند. به همین دلیل است که، علاوه بر شستشوی منظم آن‌ها، باید بدانیم که چگونه این بوی نامطبوع را خنثی کنیم.
در این مقاله، ما چند توصیه برای شما داریم.


نکاتی برای از بین بردن بوی بد حوله

بهترین راه برای جلوگیری از بوی نامطبوع حوله‌ها خشک کردن آن‌ها در اسرع وقت، بعد از استفاده است. همچنین، ایده آل است که آن‌ها را مرتباً تعویض کنید، زیرا تجمع رطوبت و میکروارگانیسم‌ها این مشکل را حادتر می‌کند.
با این حال، اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، برخی اقدامات می‌توانند به حل آن کمک کنند. به خواندن ادامه دهید زیرا ما تصمیم داریم بهترین ترفندها را برای شما به اشتراک بگذاریم!

آن‌ها را در سبد لباس‌های شستنی نریزید
این اشتباه را نکنید! اگر زمان شستن حوله‌ها است، سریعاً این کار را انجام دهید. انداختن آن‌ها در سبد لباسشویی و چندین روز انتظار برای شستن آن‌ها می‌تواند بوی بد آن‌ها را بدتر کند.
حتی اگر به نظر خشک هم برسند باز هم بافت‌های کثیف از قبل میکروب‌هایی دارند که بر این مشکل تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این کثیف گذاشتن حوله‌ها برای مدت طولانی باعث می‌شود که رنگی مایل به زرد پیدا کنند.

از مقدار متعادل و مناسبی از شوینده‌ها استفاده کنید
اولین توصیه‌ی ما برای از بین بردن بوی رطوبت حوله‌ها استفاده از مواد شوینده یا صابون مایع در حد متوسط است. اگرچه این محصولات تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن‌ها را تسهیل می‌کنند؛ اما در صورت استفاده‌ی بیش از حد، پارچه‌ها را خراب می‌کنند.
همچنین وقتی باقی‌مانده‌ی صابون روی پارچه یا حوله می‌ماند، معمولاً هنگام استفاده بوی بدی پیدا می‌کند. در حقیقت، تجمع صابون دلیل از دست رفتن ظرفیت جذب حوله است.

بهترین راه برای جلوگیری از بوی نامطبوع حوله‌ها خشک کردن آن‌ها در اسرع وقت، بعد از استفاده است. همچنین، ایده آل است که آن‌ها را مرتباً تعویض کنید، زیرا تجمع رطوبت و میکروارگانیسم‌ها این مشکل را حادتر می‌کند


از جوش شیرین برای رفع بوی رطوبت حوله‌ها کمک بگیرید
آیا می‌دانید هنگام شستن حوله‌هایتان می‌توانید از جوش شیرین به جای مواد شوینده استفاده کنید؟
این یک گزینه عالی است، به خصوص وقتی حوله‌ها بوی نم وحشتناکی دارند و شما نمی‌توانید از آن‌ها خلاص شوید. جوش شیرین به لطف خواص و ترکیباتی که دارد، کپک را از بین می‌برد، باکتری‌ها را حذف می‌کند و پارچه‌ها را از آلودگی پاک می‌کند.
در واقع، جوش شیرین یکی از محصولاتی است که در لیست "پاک‌کننده‌های خانگی" منتشر شده توسط انستیتوی علوم غذایی و کشاورزی، دانشگاه فلوریدا موجود است و به دلیل اثربخشی در ضدعفونی و از بین بردن بوی بد علاوه بر تمیز کردن، مطرح شده است.
نحوه استفاده از آن: ابتدا یک فنجان جوش شیرین را در یک سطل آب داغ بریزید.
سپس، حوله را به مدت 20 دقیقه در آن خیس کنید.
بعد از این مدت، طبق معمول حوله را بشویید و بگذارید تا خشک شود.
اگر حوله دارای لکه‌های مقاومی است، جوش شیرین را مستقیماً روی آن بریزید و خوب به هم بمالید.
همچنین، اگر دلتان خواست می‌توانید جوش شیرین را به برنامه معمول ماشین لباسشویی‌تان اضافه کنید.

سرکه سفید را هم امتحان کنید
محصول طبیعی دیگری که برای از بین بردن بوی رطوبت حوله‌ی دستشویی و حمام مفید است سرکه سفید است. این ماده توانایی خنثی‌سازی بوها را دارد. علاوه بر این، همان‌طور که توسط مطالعه عملکردهای سرکه، که در مجله علوم غذایی منتشر شده است، مشخص شده است، در مبارزه با قارچ‌ها و باکتری‌ها مفید است.
از طرف دیگر، خواص آن باعث می‌شود پارچه‌ها در شرایط خوبی قرار بگیرند و باقی‌مانده‌هایی که باعث ایجاد لکه می‌شوند، آزاد شوند. همچنین به عنوان جایگزین نرم‌کننده‌های معمولی پارچه ایده آل است.
نحوه استفاده از آن: اولین گزینه که می‌توانید برای استفاده از این ماده طبیعی انتخاب کنید افزودن آن به ماشین لباسشویی است.
با این حال، اگر ترجیح می‌دهید از آن برای شستن با دست استفاده کنید، توصیه می‌کنیم آن را در آب گرم رقیق کنید. سپس، حوله‌ها را به مدت 15 یا 20 دقیقه بگذارید در آن خیس بخورد.
همچنین، در صورت وجود لکه‌های مقاوم، آن را مستقیماً روی حوله بریزید.

از حوله‌ها در جای مناسب نگهداری کنید

پس از رفع بوی نم و رطوبت در حوله‌ها، مهم است که تمیز و خوشبو بمانند تا از بروز مجدد این مشکل جلوگیری شود. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، مهم‌ترین کار این است که حتماً آن‌ها را خشک نگه دارید.
چه حوله‌ها را در فضای باز خشک کنید و چه در خشک‌کن‌ها، باید قبل از تا شدن و گذاشتنشان در کمد یا جای مخصوص، از خشک بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین، بهتر است مکانی که حوله‌ها را در آن نگهداری می‌کنید، بررسی کنید زیرا در بسیاری از مواقع خودشان کانون رطوبت هستند.
اگر در کمد، قفسه، کابینت یا به طور کلی محل نگهداری حوله‌ها رطوبت وجود دارد، کیسه‌هایی با نمک، قهوه یا برنج درست کنید و داخل آن‌ها قرار دهید. این ترفند ساده به جذب رطوبت کمک می‌کند و به نوبه خود از بوی بد جلوگیری می‌کند.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.