تبیان، دستیار زندگی

هنر هم‌صحبتی با همسرتان را بیاموزید!

بسیاری از زوجین با شروع زندگی مشترک، تصور می‌کنند نحوه صحبت کردن با همسر نیاز با آموزش ندارد، ولی یادگیری هنر هم‌صحبتی با همسر باعث می‌شود تا زندگی مشترک شما مستحکم شود. 
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
هم صحبتی با همسر
یکی از علل اختلافات خانوادگی نداشتن مهارت های ارتباطی است. روش صحبت کردن صحیح با همسر، سبب کاهش تنش های در زندگی مشترک می شود و نوع حرف زدن و اینکه به چه لحنی صحبت کنیم در تحکیم زندگی، بسیار موثر است.

وقتی همسرت میگه"چه خبر؟"، شما چی میگی؟


به این کلمه دقت کنید: چه خبر؟
شاید به نظر، بی‌اهمیت بیاید اما یکی از معمول‌ترین کلماتی است که افراد و مخصوصاً همسران در ابتدای صحبت، با هم رد و بدل می‌کنند. یعنی اینکه متأسفانه بلد نیستیم از موقعیت حساس و طلایی، به‌خوبی استفاده کنیم.

درنتیجه، به‌راحتی در جواب «چه خبر؟» می‌گوییم:
همون خبرهای همیشگی؛
خبری نیست؛
خبر سلامتی؛

همه‌چی خوب و ok؛
بی‌خبری؛
الحمدلله، شکر، همه‌چی خوبه؛
میخواستی چه خبری باشه؟! مثل همیشه بدبختی و گرفتاری؛

شما چه خبر؟

اگر می خواهید در زندگی مشترک آرامش داشته باشید می بایست  نحوه ی صحیح صحبت کردن با همسر  را بیاموزید.


در صورتی که همین "چه خبر؟" می‌تواند بهترین شروع برای یک گفت‌وگوی دوطرفه باشد. یعنی طرف مقابل شما دارد اعلام می‌کند که آماده است و دوست دارد شما با او صحبت کنید.

اما شما با بدترین شکل و با کلمات ١٠ ثانیه‌ای کار را تمام می‌کنید. چرا؟ چون بلد نیستیم صحبت کنیم. به‌خاطر همین، والیبال بازی می‌کنیم؛ یعنی دائماً توپ را می‌اندازیم توی زمین طرف مقابل. مثلاً:خانوم میگه: سرِ کار چه خبر؟
آقا میگه: هیچی، مثل هر روز! شما چه خبر؟

روش درست این است که هر روز حداقل یک‌ربع درباره سر کارتان با توضیحات ریز با خانم‌تان صحبت کنید. البته معمولاً آقایان دوست دارند خانم‌ها از ریز کارشان مطّلع نشوند؛ که این هم علت‌های مختلفی دارد... .
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .