تبیان، دستیار زندگی

حل مشکلات خانوادگی با مشورت

اصلی‌ترین هدف مشورت کردن زوجین؛ آگاهی از افکار و نظریات یکدیگر در حل مشکلات خانوادگی است. در این میان تصمیم گیری‌های یک جانبه در زندگی مشترک، باعث از بین رفتن وحدت در خانواده می‌شود. 
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مشورت کردن
مشورت کردن یکی از عوامل تحکیم روابط خانوادگی است. عواملی مانند ازدواج فرزندان، انتخاب مدرسه و محل تحصیل، تعویض خانه و ماشین، رفتن به مسافرت و ... از اموری است که باید زوجین با هم مشورت کنند.

همیشه از همسرتان و بچه‌ها برای مشکلات و برنامه‌ریزی‌های زندگی مشورت بگیرید. شاید بگویید: "خب، آنها متوجه محدودیت‌های مالی و مشکلات من نیستند و هرکدام خواسته‌های شخصی‌شان را پیشنهاد خواهند داد و بیشتر، من هستم که به‌خاطر کل خانواده تلاش می‌کنم و متوجه اَهم و مهم‌های خانواده هستم."

آقا می‌گوید: باشه، به‌خاطر شما هم که شده، یه مشورت کوچیک درباره اینکه شام کجا بریم، ازشون میگیرم. البته اونم قراره آخرش حرف خودم بشه! اگر قراره من حرف آخر رو نزنم که سنگ روی سنگ بند نمیشه!
مشورت کردن
بله، شما عقل کل هستید! و همین موضوع برای شما لذت‌بخش است و همیشه، رئیس‌بودن جذاب است. ماهم قبول داریم که بالاخره حرف آخر را باید یک نفر در خانواده بزند اما سبک‌های گفتنِ این حرف آخر می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

ازدواج فرزندان، انتخاب مدرسه و محل تحصیل، تعویض خانه و ماشین، رفتن به مسافرت و ... از اموری است که  زوجین با هم مشورت می‌کنند.



اگر یاد بگیریم که در حل همه مسائل یا حداقل، بیشتر مسائل از همسرمان و بچه‌ها نظرخواهی کنیم، هم برای آینده بچه‌ها بسیار مفید است (چون به‌عنوان یکی از روش‌های تربیتی، مطرح است) و هم برای همسرمان بسیار ارزش‌مند است. چون باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس او می‌شود.
بیشتر بخوانید:
عشق هیجانی یا آرام؟!
هم برای خود شما خوب است؛ چون دراین‌صورت، خانم شما و بچه‌ها بیشتر در جریان مشکلات شما و زندگی قرار می‌گیرند. درنتیجه، همیشه قبل از درخواست‌های مختلف، خودشان می‌توانند به این فکر کنند که آیا خواسته‌شان در این زمان، منطقی و انجام‌شدنی هست یا نه... .
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .