تبیان، دستیار زندگی

مادربزرگ‌ها در هر کشوری چه می‌پزند؟

غذای مخصوص مادربزرگ، مفهومی آشنا در هر فرهنگ و کشور است. به همین دلیل یک عکاس ایتالیایی به نام «گابریل گالیمبرتی» به 58 کشور دنیا سفر کرده و از غذای مخصوص مادربزرگ‌های سراسر دنیا عکاسی کرده‌است. تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. شما هم عکس و دستور پخت غذاهای مادربزرگ خودتان را برایمان بفرستید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مادر بزرگ ایتالیایی، راویولی با پنیر ریکوتا و سس گوشت،
 

مادر بزرگ ایتالیایی | راویولی با پنیر ریکوتا و سس گوشت

راویولی نوعی پاستای بالشتی‌شکل کوچک و مغزپُر است که به‌صورت چهارگوش یا گرد تهیه می شود و مواد گوناگونی همچون پنیر، گوشت یا سبزیجات، ترکیبات درون آن را تشکیل می‌دهند. راویولی‌ها را برای خوردن ابتدا در آب‌جوش می پزند، آبکش می کنند و روی آن خامه، پنیر یا سس گوجه‌فرنگی می‌ریزند و ترکیب به‌دست آمده را در اجاق می‌پزند.
 
مادربزرگ هندی، مرغ کاری ویندالو،

مادربزرگ هندی | مرغ کاری ویندالو

ویندالو یک چاشنی تند و تیز هندی با دارچین، جوزهندی، زنجفیل، نمک، فلفل سیاه و قرمز، خردل تند، زردچوبه، زیره، روغن گیاهی و سرکه است. برای این غذا تکه‌های مرغی را که چند ساعتی در این چاشنی طعم‌دار شده با پیاز تفت می‌دهند و با اضافه کردن پوره گوجه‌فرنگی، آن را می‌پزند.

مادر بزرگ سوئدی، ماهی قزل‌آلای آب پز و سبزیجات،

مادر بزرگ سوئدی | ماهی قزل‌آلای آب پز و سبزیجات

گویا مادربزرگ‌های سوئدی به اندازه مادربزرگ های  ایرانی به خودشان خیلی زحمت نمی‌دهند و این غذای سالم و سریع، انتخاب آن‌ها برای پذیرایی از بچه‌ها و نوه‌‌هاست! این ظرف غذا شامل ماهی پخته یا بخارپز شده، سیب زمینی آب‌پز، سس مایونز شویدی و دیگر سبزیجات است.
 
مادر بزرگ لبنانی ، مجدره،

مادر بزرگ لبنانی | مجدره 

مادربزرگ‌های لبنانی برای پخت این غذا، عدس را می‌پزند، برنج را آبکش می‌کنند و به همراه عدس‌های پخته چرخ می‌کنند. موقع سِرو روی آن را کمی روغن زیتون می‌ریزند و با پیازداغ، سیرداغ و جعفری تزیین می‌کنند.

مادر بزرگ الجزایری ، خوراک مرغ و سبزیجات،
   

مادر بزرگ الجزایری | خوراک مرغ و سبزیجات

«کوسکوس»  قوت غالب مردم الجزایر است. آن را با استفاده از نوعی پاستای ریز سمولینا می‌پزند که از سمولینا یا گندم سبوس‌دار تهیه می‌شود و نشاسته کمتری نسبت به گندم و غلات دیگر دارد. کوسکوس را معمولا بخارپز می‌کنند یا با آب و عصاره مرغ می‌پزند و در کنار گوشت، مرغ، سبزیجات و انواع سالاد سرو می‌کنند.
مترجم : فاطمه قاسمی منبع: boredpanda
منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .