تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه سوپ اسفناج

سوپ اسفناج ، یکی از انواع سوپ های سالم و مقوی است که بسیار خوشمزه است و برای زمانی که دچار سرماخوردگی شده اید ، بسیار مناسب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپ اسفناج

 یکی از مواد اصلی این غذا، اسفناج هست که همین ارزش غذایی آن را بالا برده است. اسفناج گیاهی است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد.  اسفناج پخته برای سرفه های خشک، بیماری آسم و گرفتگی صدا بسیار مفید است. همچنین غرغره آب پخته یا خام اسفناج ، درد و ورم گلو را از بین می برد.

 همچنین اسفناج دارای ویتامین (ث و ای ) سلنیوم ، منگنز و بتاکاروتن است که همگی از آنتی اکسیدان های مفید برای بدن به حساب می آیند. این آنتی اکسیدان ها می توانند با پوکی استخوان مقابله کنند ، و  بدن انسان را از فشار خون بالا و گرفتگی رگ ها محافظت کنند.

 این گیاه پر خاصیت باعث جذب ویتامین( آ و ث) در بدن می شود  که این ویتامین ها برای تقویت و سلامت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید هستند. بیماری هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن می شوند که با مصرف اسفناج می توانید علاوه بر تقویت سیستم دفاعی بدن این بیماری های را نیز درمان کنید.

 در ادامه طرز تهیه سوپ اسفناج را بیان می کنیم:

 مواد لازم برای تهیه سوپ اسفناج:
کره 2 قاشق غذاخوری

سیب زمینی متوسط 2 عدد

پیاز بزرگ 1 عدد

نمک 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه به مقدار لازم

آب مرغ 3 پیمانه

شیر 1 پیمانه

اسفناج تازه 225 گرم

  اسفناج دارای ویتامین (ث و ای ) سلنیوم ، منگنز و بتاکاروتن است که همگی از آنتی اکسیدان های مفید برای بدن به حساب می آیند. این آنتی اکسیدان ها می توانند با پوکی استخوان مقابله کنند ، و بدن انسان را از فشار خون بالا و گرفتگی رگ ها محافظت کنند.


طرز تهیه:

برای تهیه این سوپ خوشمزه و مقوی ،ابتدا روی شعله ی گاز قابلمه را قرار دهید و کره را درون آن بیندازید تا ذوب شود. سیب زمینی و پیاز خرد شده را اضافه کنید.اگر دوست داشتید می توانید هویج هم اضافه کنید. کمی نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید. شعله را کم کنید و حدود 10 دقیقه درب قابلمه را ببندید تا سبزیجات نرم شوند.

 در مرحله بعدی آب مرغ و شیر را اضافه کنید. صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید. حدود 20 دقیقه با در باز به پخت ادامه دهید تا سبزیجات خیلی خیلی نرم شوند و بعد اسفناج را هم اضافه کنید و چند دقیقه در قابلمه را ببندید تا برگ ها پخته شود.

 بعد از اینکه اسفناج و سیب زمینی و هویج پختند، نوبت میکس این مواد است. این سوپ را باید به خوبی با گوشتکوب برقی میکس کنید تا همه مواد یکدست شود. در صورتی که میخواهید از مخلوط کن استفاده کنید کمی صبر کنید تا سوپ قدری خنک شود و بعد آن را به مخلوط کن منتقل کنید و بعد سوپ میکس شده را در ظرف سرو بریزید.
 نکته: اگر آب مرغ ندارید میتونید از عصاره های آماده هم استفاده کنید.

 برای تهیه سوپ اسفناج می توانید از جو پرک هم استفاده کنید و همراه آب مرغ ، جو پرک هم بریزید تا بپزد و همچنین همراه با پیاز سیر را هم سرخ کنید و بعد مواد را بریزید .

 برای تزیین این سوپ می توانید کمی خامه به آن اضافه کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .