تبیان، دستیار زندگی

چگونه بفهمیم خواستگارمان خسیس است یا نه؟

توصیه می‌شود که نظر دادن نهایی در این موارد به عهده روانشناسان و مشاوران ازدواج گذاشته شود چون آنها با آزمون‌ها و راهبردهایشان می‌توانند اطلاعاتی معتبرتر از احساسات و نگرش‌های فردی شما در اختیارتان بگذارند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تشخیص خواستگار خسیس
علاوه‌ بر ‌این‌ها این نکات می‌تواند به تصمیم‌گیری‌تان کمک کند.

1. چقدر مثل یک خواستگار رفتار می‌کند؟ پا پیش گذاشتن برای ازدواج، مستلزم هزینه کردن است. ازآنجاکه آدم‌های خسیس، در برابر هر نوع هزینه‌ای مقاومت می‌کنند، حتی در شب خواستگاری که ملاقات مهمی است، لباس‌های کهنه می‌پوشند و یا بدون گل و شیرینی در مجلس حاضر می‌شوند.

2. چقدر مثل یک نامزد رفتار می‌کند؟ در دوران نامزدی هر دو طرف به‌خصوص آقایان سعی می‌کنند بیشترین توجه را نسبت به نیازهای دیگری نشان بدهند مثلاً اگر به منزل نامزدشان دعوت شوند با گل یا یک کادوی مناسب به آنجا می‌روند. درحالی‌که نامزدهای خسیس از هر کاری که مستلزم هزینه باشد طفره می‌روند.

3. چه‌حرف‌هایی می‌زند؟ چه در شب خواستگاری و چه در دوران نامزدی، از فرصت استفاده کنید و سؤالاتی درباره‌ی وضعیت اقتصادی بپرسید. برای مثال بپرسیدزندگی آینده‌اش را ازلحاظ اقتصادی در چه سطحی می‌بیند؟ یا به‌طور متوسط چقدر برای رفت‌وآمد، خرید، تفریح، سفر و سلامت خرج می‌کند؟

4. دیگران راجع به او چه می‌گویند؟ تحقیق کنید و ببینید آیا ازنظر دوستان و آشنایانش خسیس است یا نه.