تبیان، دستیار زندگی

انگوردرمانی برای زیبایی!

جوان‌سازی پوست با انگور

بدون شک خیلی از ما همیشه به دنبال راه چاره‌ای هستیم تا پوست با طراوت و جوانی داشته باشیم. روش‌های زیادی برای جوان‌سازی پوست وجود دارد که برخی بسیار پرهزینه هستند. اما در عوض جایگزین‌های طبیعی و سالمی نیز وجود دارند که طراوت و شادابی پوست را حفظ می‌کنند. خوشبختانه استفاده از انگور یکی از روش‌های طبیعی برای جوان‌سازی پوست است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انگور و زیبایی پوست
با گذشت زمان پوست، سفتی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. بنابراین سر و کله چین و چروک و مشکلات پوستی نیز پیدا می‌شود و به مرور پوست ظاهر کدر و پیری به خود می‌گیرد. اگر شرایط زندگی‌تان به گونه‌ای باشد که تغذیه خوبی نداشته باشید، پوستتان را به درستی مرطوب نکنید و زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید وضعیت پوستتان به مراتب بدتر خواهد بود و خیلی زود گرد پیری به صورتتان خواهد نشست. بدون شک خیلی از ما همیشه به دنبال راه چاره‌ای هستیم تا پوست با طراوت و جوانی داشته باشیم. روش‌های زیادی برای جوان‌سازی پوست وجود دارد که برخی بسیار پرهزینه هستند. اما در عوض جایگزین‌های طبیعی و سالمی نیز وجود دارند که طراوت و شادابی پوست را حفظ می‌کنند. خوشبختانه استفاده از انگور یکی از روش‌های طبیعی برای جوان‌سازی پوست است. بنابراین حال که فصل انگور است می‌توانید از آن برای جوان‌سازی پوستتان استفاده کنید.

انگوردرمانی پوست

انگور یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با تخریب الاستین و کلاژن پوست مقابله می‌کند. این میوه بهشتی به دفع سلول‌های مرده کمک کرده و اجازه نمی‌دهد پوست طعمه پیری زودرس شود. این خاصیت انگور نیز ناشی از وجود ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن از جمله فلاوونوئیدها، پولیفنول‌ها، رسوراترول، کاتچین‌ها و تانین‌ها است. این میوه همچنین سرشار از اسیدهای ارگانیک مانند اسیدسیتریک و اسیدتارتریک است. ویتامین‌های A ،B1، B2، B3،C و K و همچنین مواد معدنی مانند زینک، مس، فسفر، منیزیم و فسفر موجود در این خوشه‌های زیبا نیز باعث خواص هر چه بیشتر انگور در جهت جوان‌سازی پوست می‌شوند. بنابراین می‌توانید انگور را یکی از همیاران اصلی مراقبت‌های زیبایی خود بدانید.

ماسک انگور

ماسک انگور خواص فوق‌العاده‌ای برای حفظ و احیای زیبایی پوست صورت دارد. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای تهیه این ماسک وجود دارد که بسیار کاربردی، آسان و به‌صرفه است:

ماسک جوان‌سازی پوست با انگور
داخل یک ظرف تمیز حدود 15 عدد انگور له کنید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا بافتی نه چندان غلیظ اما یکدست داشته باشد. همچنین می‌توانید همین مقدار انگور را له کرده و بدون افزودن آب به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. در نهایت صورتتان را تمیز کنید و ماسک انگوری که تهیه کرده‌اید را روی پوست بمالید. حدود 20 دقیقه صبر کنید و در نهایت ماسک را با آب فراوان شستشو دهید. سپس مقداری کرم مرطوب‌کننده بزنید.

انگور یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با تخریب الاستین و کلاژن پوست مقابله می‌کند. این میوه بهشتی به دفع سلول‌های مرده کمک کرده و اجازه نمی‌دهد پوست طعمه پیری زودرس شود. این خاصیت انگور نیز ناشی از وجود ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن از جمله فلاوونوئیدها، پولیفنول‌ها، رسوراترول، کاتچین‌ها و تانین‌ها است


ماسک جوان‌سازی پوست آب انگور و روغن بادام
برای تهیه این ماسک لازم است دو قاشق غذاخوری آب انگور، دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و یک قاشق غذاخوری آرد جوی دوسر را داخل مخلوط‌کن ریخته و با هم میکس کنید. سپس کرم به دست آمده را روی صورت و گردنتان بزنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با آب فراوان آن را بشویید. بعد از استفاده از این ماسک برای خشک کردن پوست از یک دستمال یا حوله نرم استفاده کرده و بدون کشیدن آن روی پوست به صورت ضربه‌ای صورت خود را خشک کنید. در صورت نیاز مقداری کرم مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک مرطوب‌کننده پوست با انگور و ماست
با پشت چنگال 5 تا 10 عدد انگور را له و یک قاشق غذاخوری ماست شیرین و طبیعی به آن اضافه کنید. هم بزنید تا یک خمیر تقریباً یکدست حاصل شود. این ماسک را روی صورت و گردنتان بگذارید و بعد از 15 دقیقه با آب فراوان شستشو دهید. در نهایت نیز مقداری کرم مرطوب‌کننده به پوستتان بزنید.

ماسک انگور برای از بین بردن چین و چروک دور چشم
چین و چروک اطراف چشم که به خطوط پنجه کلاغی نیز شهرت دارد باعث نارضایتی خیلی از افراد است. گفته می‌شود که می‌توان سن واقعی خانم‌ها را از طریق همین چین و چروک اطراف چشم تخمین زد. خوشبختانه می‌توانید به کمک انگور این چروک را کاهش دهید. کافیست دو عدد کپسول ویتامین E و دو عدد انگور داشته باشید. اگر انگورتان هسته دارد این هسته را در بیاورید و آن‌ها را له کنید و سپس با ویتامین E ترکیب کنید. توصیه می‌کنیم این ماسک را هر شب به اطراف چشم‌ها بزنید و روز بعد آن را با آب فراوان بشویید. در نهایت نیز مقداری کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک ضدچروک با انگور و روغن زیتون
برای مقابله با چین و چروک صورت و گردن به 12 عدد انگور، یک عدد کپسول ویتامین E و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون نیاز دارید. کافیست تمام مواد را با هم ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شوند. این ماسک حاوی آنتی‌اکسیدان‌های خوبی است که با پیری زودهنگام مقابله می‌کند. ماسک را به صورت بزنید و 30 دقیقه صبر کنید. در نهایت نیز آن را با آب فراوان بشویید.

روغن هسته انگور برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

اگر بتوانید هسته‌های 20 عدد انگور را در آورده و کاملاً بکوبید روغنی به دست میاورید که حاوی میزان زیادی ویتامین C ،D و E است. این روغن بسیار مفید همچنین سرشار از بتاکاروتن، لینولئیک اسید و امگا 3 و امگا 6 است که برای احیای سلولهای پوستی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست فوق‌العاده هستند.

تونیک صورت با انگور

برای تقویت، تغذیه و کاهش سرعت پیری پوست صورت، تهیه تونیک صورت با انگور یک روش ساده و مؤثر محسوب می‌شود. برای اینکار آب حدود 15 عدد انگور را بگیرید و داخل یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید. یک گلوله پنبه را به محلول آغشته کرده و روی پوست صورت و گردن بزنید. اجازه دهید تونیک دست سازتان به مدت 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب فراوان شستشو دهید.

بالم لب با انگور

اگر در اکثر مواقع و بخصوص در فصل سرما لبهایتان پوسته پوسته می‌شود و ترک می‌خورد می‌توانید به بالم لب تهیه شده از انگور اعتماد کنید. برای اینکار پوست انگور را کنده و هسته‌هایش را در بیاورید. سپس گوشت آن را به لب‌ها بمالید. نتیجه این کار ساده بسیار سریع خود را نشان می‌دهد. البته می‌توانید اینکار را روی تمام صورت و گردن انجام دهید و گوشت انگور را به تمام صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را بشویید. این کار باعث نرمی و روشنی پوست می‌شود.

حرف آخر

برای داشتن پوستی شفاف و با طراوت نیازی به صرف زمان یا هزینه زیاد نیست. این ماسک‌های طبیعی با انگور باعث روشن شدن و جوانی مؤثر پوست شده و نیازی به هزینه زیادی هم نیست. توصیه می‌کنیم که هر هفته یک مرتبه از این ماسک‌ها استفاده کنید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.