تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه پیتزا مرغ خانگی

پیتزا جزء غذاهای فست فودی و پرطرفدار است که به روش های مختلفی تهیه می شود. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه پیتزای مرغ را بگوییم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیتزا
برای خوردن پیتزا حتما نیازی نیست که در این شرایط کرونایی منزل را ترک کنید و به فست فودی های شهر بروید. می توانید خودتان خیلی با کیفیت تر و خوشمزه تر از پیتزای بیرونی ، در منزل آن را تهیه کنید.

این غذای پرطرفدار ، انواع مختلفی دارد. گاهی آن را با گوشت چرخ کرده، گاهی فقط با سبزیجات  و گاهی هم با مرغ آن رادرست می کنند . در این مطلب می خواهیم طرز تهیه پیتزا با مرغ را برای شما بگوییم.

 پیتزای مرغ ، یکی دیگر از پیتزاهای خوشمزه ای است که می توان آن را به آسانی تهیه کرد. این پیتزا هم مانند دیگر پیتزاها اصالتی ایتالیایی دارد.

 مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ:


 قارچ ۲۵۰ گرم

پیاز بزرگ ۱ عدد

سینه مرغ ۵۰۰ گرم

ادویه کاری به اندازه کافی

فلفل دلمه ای بزرگ ۱ عدد

ذرت، گوجه فرنگی ، هویج

سس گوجه فرنگی به اندازه کافی

پنیر پیتزا و خمیر پیتزا به اندازه کافی

نمک ، فلفل سیاه و آویشن به اندازه کافی

 خمیر پیتزا

  پنیر گودا یا پنیر تست هم در خوشمزه شدن پیتزا مرغ تاثیر زیادی دارد. این پنیر مثل پنیر پیتزا کش نمی آید اما طعم خیلی خوبی دارد.


طرز تهیه:


برای تهیه پیتزا مرغ ابتدا خمیر پیتزا را آماده می کنیم. بهتر است خمیر پیتزا را هم خودمان در منزل تهیه کنیم و از خمیرهای آماده استفاده نکنیم.

 برای تهیه خمیر هم ابتدا چند لیوان آرد را الک کنید . در یک لیوان نصف آن را آب ولرم بریزید و یک قاشق شکر و خمیر مایه بریزید تا پف کند.وقتی پف کرد، آن را روی ارد بریزید ، نصف لیوان روغن و یک عدد تخم مرغ و مقداری نمک و شیر هم بریزید و همه مواد مخلوط کنید و روی آن را بپوشانید تا در جای گرم به مدت یک ساعت خمیر ور بیاید.

 در این مدت به سراغ تهیه مواد پیتزا می رویم. برای تهیه آن ابتدا سینه مرغ را با پیاز و زردچوبه و مقدار کمی آب می گذاریم که بپزد. برای رفع بوی مرغ از فلفل دلمه ای و هویج استفاده می کنیم. سپس برای طعم دهی به گوشت مرغ ادویه ها را که شامل زردچوبه، دارچین، فلفل، و زنجبیل هستند به آن اضافه می کنیم.

زنجیبل، خاصیت گرم دارد و در از بین بردن بوی بد مرغ کمک زیادی می کند.به همین خاطر در تعدیل سردی مرغ و خوش طعم کردن آن بسیار موثر است. مقداری که مرغ نیم پز شد نمک را هم اضافه می کنیم. بعد از اینکه مرغ پخت و کمی خنک شد، مرغ ها را ریش ریش می کنیم. سعی کنید مرغ ها را خیلی ریز ریش نکنید تا نقش زیباتری روی پیتزا داشته باشید.

در مرحله بعدی برای تهیه پیاز داغ، پیاز باقیمانده را بصورت ریز خرد می کنیم و در مقداری کمی روغن تفت می دهیم. بعد از اینکه پیاز کمی تفت خورد، فلفل های دلمه ای را نگینی خرد می کنیم و دو سوم آن را به پیاز داغ اضافه می کنیم. بعد از اینکه فلفل دلمه ای با پیاز کمی تفت خورد، مرغ هایی که قبلا ریش ریش کرده بودیم اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که زمانی که مرغ را اضافه کردید دیگر نیاز نیست روغن به تابه اضافه کنید.
در این مرحله ادویه و پودر آویشن را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد خوب مخلوط شوند. بعد از اینکه ادویه را اضافه کردیم حدود 5 دقیقه بعد زیر تابه را خاموش می کنیم.

اگر خمیر پیتزا را خودتان تهیه کردید توجه داشته باشید هنگام تهیه پیتزا به هیچ وجه قطر خمیر بیشتر از 50 میلیمتر یا نیم سانتی متر نباشد.

خمیر را در ظرف فر پهن کنید، اگر دوست داشتید مقداری سس روی خمیر بزنید، سپس مقداری پنیر روی خمیر بریزید تا مواد به خمیر بچسبند. توجه داشته باشید هر چه پنیر بیشتری در کف پیتزا بریزید چسبندگی و کش پیتزا در زمان مصرف بیشتر می شود.

در مرحله بعد از پنیر پیتزا، موادی که در تابه تفت دادیم را روی خمیر می ریزیم و مجددا روی مواد را با پنیر می پوشانیم. برای زیباتر شدن پیتزا مرغ و قارچ، قارچ و فلفل دلمه ای باقیمانده را روی پنیر می چینیم.

فر را در دمای 200 درجه تنظیم می کنیم و پیتزا را داخل فر قرار می دهیم، نیم ساعت زمان می برد تا پیتزا مرغ و قارچ آماده سرو شود.

 برای تهیه پیتزا بهتر است از ادویه های مخصوص پیتزا استفاده کنید، چون در غیر این صورت طعم اصلی پیتزا را نخواهد گرفت.


 در آخر قبل از خارج کردن پیتزا حتما یکبار به پشت خمیر نگاه کنید و در صورتی که پخته شده بود و طلایی بود، پیتزا را از فر خارج کنید. زمان سرو هم با سس کچاب و پودر آویشن می توانید طعم بهتری به پیتزا مرغ و قارچ بدهید.

 نکات:
توجه داشته باشید که از مواد آبدار مثل گوجه خام یا قارچ خام در پیتزا استفاده نکنید یا اینکه اگر استفاده میکنید حتما باید روی سطح پیتزا قرار دهید تا آب آن تبخیر شود و به خورد پیتزا نرود چون باعث نرم و شل شدن آن می شود.

برای تهیه پیتزا بهتر است از ادویه های مخصوص پیتزا استفاده کنید، چون در غیر این صورت طعم اصلی پیتزا را نخواهد گرفت.

 پنیر گودا یا پنیر تست هم در خوشمزه شدن پیتزا مرغ تاثیر زیادی دارد. این پنیر مثل پنیر پیتزا کش نمی آید اما طعم خیلی خوبی دارد. در انتخاب پنیر پیتزا هم دقت کنید بهترین آن را بگیرید. ترکیب این دو پنیر در پیتزا عالی می شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .