تبیان، دستیار زندگی

چطور پسورد اینستاگرام را عوض کنیم؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار است که کاربران در این شبکه بسته به این‌که به چه چیزی علاقه دارند و یا اینکه قصد کسب درآمد و خرید و فروش دارند، می‌توانند در آن فعالیت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اینستاگرام
اینستاگرام به کاربران خود این امکان را می دهد تا عکس ها و ویدیوهای خود را در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک، توییتر و غیره هم‌رسانی کنند، البته کاربران می بایست برای امنیت بیشتر شبکه ی اینستاگرامی خود، بعد از گذشت چند ماه رمز عبور  یا پسورد ایستاگرام خود را تغییر دهند، زیرا این کار باعث می شود که دیگران به رمز عبور شما دسترسی پیدا نکنند.

کد‌های رمز عبور اینستاگرام را پیش خود نگه دارید و آن‌ها را با هیچکس به اشتراک نگذارید. بهتر است کد‌های یاد شده را در جایی امن یادداشت کرده یا یک اسکرین شات از آن پیش خود نگه دارید.

تغییر رمز عبور می‌تواند به هر منظوری انجام پذیرد و تنها جنبه‌ی بالا بردن امنیت ندارد، از آنجایی که بیشتر کاربران برای استفاده از اینستاگرام از گوشی موبایل استفاده می کنند به همین دلیل برای این کار ابتدا نرم افزار اینستاگرام در گوشی خود را اجرا کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

اینستاگرام

نحوه تغییر پسورد اینستاگرام

تغییر پسورد اینستاگرام  برای کاربران این شبکه اجتماعی چه آن کاربری که میخواهد پسورد فعلی خود را تغییر دهد و یا به هر دلیلی مجبور به دادن پسورد جدید برای پیج خود است، جای سوال دارد.

به طور مثال در مواقعی خود اینستاگرام از شما میخواهد که از طریق ایمیل و یا شماره ثبت شده داخل پیج تان پسورد جدیدی بدهید در غیر اینصورت دیگر نمیتوانید وارد پیج خودتان شوید که بسیاری از کاربران قادر به ثبت پسورد جدید نیستند. با ما باشید تا تمامی راه های تغییر پسورد اینستاگرام و ثبت پسورد بهینه برای مقابله با هکر ها و بالا بردن امنیت پیج یتان را به شما آموزش دهیم.

اگر شما داخل پیج اینستاگرام هستید و رمز فعلی خود را میدانید اما به هر دلیلی قصد تغییر پسورد را دارید کافی است:

- وارد پیج خود شده سپس به بخش پروفایل اینستاگرام بروید و آیکون سه نقطه که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد را زده تا وارد بخش تنظیمات پیج تان شوید.

- بعد از ورود به بخش تنظیمات؛ باید گزینه password را در مجموعه account انتخاب کنید تا وارد بخش تغییر پسوورد پیج شوید.

- سپس وارد گزینه password خواهید شد که دارای سه کادر است.

کادر اول: اینستاگرام از شما پسورد فعلی پیج تان را میخواهد البته این راه زمانی جواب میدهد که شما از پسورد فعلی خود آگاه باشید و تنها قصد تغییر پسورد دارید.

کادر دوم: شما باید پسورد جدیدی را که میخواهید ثبت شود را وارد کنید.

کادر سوم: شما در این کادر رمز جدید را تکرار می‌کنید.

دو نوشته به رنگ آبی نیز وجود دارد که شما میتوانید در صورت فراموشی رمز فعلی از آن ها استفاده کنید. البته گاهی هنگام انتخاب گزینه password اینستاگرام شما را  وارد صفحه تغییر پسورد نمی‌کند و پیامی به ایمیل ثبت شده داخل پیج تان میفرستد تا از طریق لینک ریست پسورد کنید.

اینستاگرام

روشی ساده برای تغییر پسورد اینستاگرام

برای توضیح بیشتر می‌توان گفت؛ با انتخاب گزینه‌ی  Passwordصفحه‌ی مربوط به تغییر رمز عبور نمایش داده می شود، در صفحه‌ی جدید ابتدا رمز عبور کنونی خود را در بخش Current Password وارد کرده و سپس دو بار رمز عبور جدید خود را به ترتیب در بخش‌های New و Re-enter New Password تایپ کنید.بعد از وارد کردن رمز عبور، مطمئن شوید که آن را به خاطر سپرده‌اید. توصیه می‌کنیم برای این که هرگز رمز عبور‌های خود را فراموش نکنید از اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از رمز عبور‌های قدرتمند‌تری استفاده کنید بدون آنکه نگران فراموش کردن‌شان باشید. وقتی کارتان به اتمام رسید تیک آبی که در گوشه‌ی بالای سمت راست تصویر قابل مشاهده است را بزنید تا از این به بعد با رمز عبور جدید وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید.

اینستاگرام

تغییر  پسورد اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن

تغییر رمز عبور با استفاده از اپلیکیشن بسیار ساده است، در این میان می‌توانید از نسخه‌ی وب اینستاگرام نیز استفاده کنید. برای این کار کافیست به وبسایت رسمی اینستاگرام رفته و وارد حساب کاربری خود شوید. حالا باید به پروفایل خود بروید. برای این کار می‌بایست از بین سه آیکنی که در بالا و سمت راست صفحه قابل مشاهده‌ است، گزینه‌ی سمت راست را کلیک کنید.

حالا باید به بخش تنظیمات بروید. در نسخه‌ی وب (دسکتاپ) گزینه‌ی تنظیمات دقیقا کنار نامتان قرار گرفته،Settings را مشخص کرده،  پنجره‌ای کوچک در همان صفحه نمایش داده شده که اولین گزینه‌ی آن Change Password به معنای تغییر رمز عبور است. روی این گزینه کلیک کنید.

با انتخاب این گزینه‌ وارد صفحه‌ای می‌شوید که به راحتی امکان تغییر رمز عبور را دارد. در این پنجره باید ابتدا رمز عبور کنونی خود را در بخش Current Password وارد کرده و سپس دو بار رمز عبور جدید را به ترتیب در بخش‌های New Password و Re-enter New Password تایپ کنید. به همین سادگی می توانید در نسخه وب اینستاگرام پسورد خود را تغییر دهید.

اینستاگرام

تغییر پسورد اینستاگرام از طریق get help signing in

اگر داخل پیج شما ایمیل و یا شماره موبایل ثبت شده باشد می‌توانید و در هر زمان پسورد پیج خود را تغییر دهید، (توصیه میکنیم که داخل پیج خود حتما ایمیل و شماره موبایل معتبر ثبت کنید، تا در مواقع ضروری و در صورت هک شدن از طریق ایمیل، پیج تان را بازگردانید.برای تغییر پسورد پیج  خود از طریق ایمیل و یا شماره موبایل کافیست این مراحل را انجام دهید:

- اگر داخل پیج هستید به بخش پروفایل رفته و در بالا قسمت چپ اسم پیج خود را انتخاب کنید و یا اگر داخل هیچ پیجی نیستید برنامه اینستاگرام را باز و در قسمت پایین گزینه log in را انتخاب کنید تا وارد صفحه شوید.

- در این صفحه شما گزینه "get help signing in" را انتخاب کرده و وارد صفحه ای می شوید که اینستاگرام از شما اسم پیچ مورد نظر شما را می خواهد. (البته می‌توانید در این بخش به جای اسم پیج، از ایمیل ثبت شده داخل آن و یا شماره موبایل ثبت شده استفاده کنید.)

- بعد از وارد کردن اسم پیچ در کادر تعیین شده، باید گزینه next  را بزنید تا وارد صفحه ی ریکاوری پسورد شوید.

- اینستاگرام برای بازگردانی پیج سه راه تعیین کرده ؛ گزینه فیسبوک برای عموم قابل رویت است، یعنی چه شما پیج تان را به فیسبوک وصل کنید و چه نکنید این گزینه نشان داده می شود.

در مرحله اول بازگردانی از طریق ایمیل را انتخاب کرده و گزینه send an email را بزنید تا اینستاگرام لینک تغییر پسورد اینستاگرام تان را به ایمیل شما ارسال کند.

در مرحله آخر باید وارد ایمیل خود شوید و داخل آن را چک کنید و بعد از دریافت آخرین پیام از سایت اینستاگرام آنرا باز کرده و گزینه reset your instagram password  را انتخاب کنید تا وارد صفحه تغییر پسورد اینستاگرام شوید و رمز جدید را داده وارد کرده و سپس تیک آبی را بزنید تا تغییر پسورد شما به طور کامل انجام شود.

- اگر داخل پیج، شماره موبایل خود را ثبت کرده باشید طبق مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم، اقدام کنید و به جای ایمیل گزینه send an sms را انتخاب کنید تا اینستاگرام به شماره موبایل شما لینک تغییر پسورد اینستاگرام را به صورت اس ام اس ارسال نماید و به مانند عکس های زیر مراحل تغییر پسورد را انجام دهید.

اینستاگرام

فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام

برای بالا بردن امنیت حساب کاربری اینستاگرام؛ نه تنها باید در بازه های زمانی مختلف پسورد خود را تغییر دهید، بلکه  می‌توانید با فعالسازی Two-Factor authentication یعنی (تایید هویت دو مرحله‌ای) از امنیت شبکه اینستاگرام خود مطمئن شوید.برای این کار ابتدا مانند مراحل تغییر رمز عبور اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن، به تنظیمات رفته و سپس وارد Privacy and Security  شوید. اما این بار به جای انتخاب Password گزینه‌ی Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید. در صفحه‌ی جدید باز شده روی گزینه‌ی Get Started بزنید.

در صفحه‌ی بعد باید روش دریافت کد امنیتی خود را مشخص کنید. دو انتخاب پیش روی شماست که یکی از آن‌ها استفاده از پیامک و دیگری بهره‌مندی از اپلیکیشن تایید هویت(در اندروید) است. با انتخاب گزینه‌ی اول یک پیامک برایتان ارسال خواهد شد که حاوی یک کد امنیتی است. با وارد کردن آن در صفحه‌ی بعد می‌توانید فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای را به اتمام برسانید.

انتخاب گزینه‌ی دیگر هم روندی مشابه خواهد داشت. بعد از فعالسازی این روش، تعدادی ریکاوری کد (Recovery Code) نمایش داده می‌شود که در مواقع ضروری بتوانید با استفاده از آن‌ها وارد حساب کاربری خود شوید. علت ایجاد این کد‌ها به این خاطر است که اگر به هر دلیلی نتوانید کد امنیتی را از اینستاگرام دریافت کنید، وارد کردن هرکدام از کد‌های نمایش داده شده امکان ورود به حساب کاربری خود را داشته باشید.

نکته مهم: کد‌های رمز عبور اینستاگرام را پیش خود نگه دارید و آن‌ها را با هیچکس به اشتراک نگذارید. بهتر است کد‌های یاد شده را در جایی امن یادداشت کرده یا یک اسکرین شات از آن پیش خود نگه دارید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .