تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه سوپ شیر با خامه

سوپ ؛یکی از غذاهایی است که در فصل پاییز و زمستان طرفداران زیادی دارد. این غذای خوشمزه انواع مختلفی دارد و با مواد مختلفی طبخ می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپ شیر
یکی از انواع سوپ ها ؛سوپ شیر است که بسیار خوش طعم و مناسب برای سرماخوردگی می باشد. این سوپ‌ها معمولا سوپ‌های مجلسی، غلیظ و به اصطلاح پروپیمان هستند.

 یکی از مهمترین موادی که در این سوپ مورد استفاده قرار می گیرد؛ شیر است. شیر دارای کلسیم می باشد و کلسیم هم  نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد.همچنین جو موجود در این سوپ؛ بسیار مقوی و ملین است و برای نقرس مفید است.

 در ادامه طرز تهیه این سوپ خوشمزه را می گوییم:

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر:


جو پرک سه پیمانه

شیر  دو لیوان

روغن نصف پیمانه

 پیاز یک عدد

هویج دو عدد

 سینه مرغ دو تکه

کره

 خامه صبحانه سه قاشق

 قارچ خرد شده  یک پیمانه

جعفری خرد شده نصف پیمانه

آرد دو قاشق

ذرت نصف کاسه

نمک؛فلفل؛ زردچوبه

  یکی از مهمترین موادی که در این سوپ مورد استفاده قرار می گیرد؛ شیر است. شیر دارای کلسیم می باشد و کلسیم هم نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد.همچنین جو موجود در این سوپ؛ بسیار مقوی و ملین است و برای نقرس مفید است.


 برای تهیه سوپ شیر ؛ ابتدا جو را در آب خیس دهید . در قابلمه مقداری روغن بریزید و پیازهارا خرد کنید و در قابلمه بریزید تا با روغن تفت بخورد و نرم شود .در مرحله بعد سینه مرغ را به تکه های کوچک تقسیم کنید و درون قابلمه بریزید و هویج هم به صورت رنده شده و یا نگینی خرد کنید قارچ هم ریز کنید و به مرغ و پیاز اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تاهمه مواد با هم تفت بخورند و به حالت نیم پز در آید.

بعد از اینکه مواد به حالت نیمه پخت در آمد؛نمک و مقداری فلفل و زردچوبه هم به آن اضافه کنید و مقداری آب روی مواد بریزید و اجازه دهید تا مواد با هم بپزد.
 در مرحله بعدی در ظرفی جدا مقداری کره را روی شعله گاز داغ کنید و یک یا دو قاشق آرد هم بریزید و یک تفت کوچک دهید و دو لیوان شیر بریزید و بعد همه را با هم هم بزنید تا جایی که مانند فرنی سفت شود و بعد آن را داخل قابلمه ای مرغ و جو  را ریخته اید اضافه کنید و اجازه دهید تا همه مواد با هم بپزد.

 وقتی سوپ جا افتاد و همه مواد پخت به اندازه دو یا سه قاشق خامه بریزید و مقداری هم جعفری خرد شده هم بریزید و نوش جان کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .