تبیان، دستیار زندگی

چطور مربای به خوشرنگی داشته باشیم؟

مربای به ، یکی از مرباهای خوشمزه ،مقوی و پرطرفداری است که می توان آن را به آسانی در منزل تهیه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مربای به

شاید درست کردن مربا در منزل برای بعضی از افراد سخت و دشوار باشد، اما باید گفت که طعم و عطر مربای خانگی ارزش آن را دارد که این سختی را به خود بدهید.

 مربای به هم یکی دیگر از مرباهای خوشمزه ای است که خاصیت فراوانی دارد. مصرف مربا به نقش زیادی  در تقویت معده و قلب دارد و برای مبتلایان به رفلاکس معده مفید است.همچنین این مربا در تقویت قوه بینایی تاثیر بسزایی دارد و باعث شادی و نشاط در افراد می شود. این مربا برای اشخاصی که دچار ترس می‌شوند، مناسب است.

مربای بِه ورم روده را از بین می‌برد؛ و همچنین اعصاب را تقویت می‌کند و  کمک می کند که در فرد تعادل ایجاد شود.

طرز تهیه مربای به


 در ادامه مطلب می خواهیم طرز تهیه مربای به و نکات مربوط به آن را بیان کنیم:

برای تهیه مربای به بهتر است از به های محلی استفاده کنید، چون به محلی خوشمزه تر است  و عطر خاصی دارد و مربا عطر و طعم بهتری می گیرد.

اگر به‌ها صاف، یکدست و یک‌شکلی باشند، برای تهیه مربا مناسب نیستند. قبل از تهیه مربا طعم میوه را بچشید. اگر شیرین است می‌توانید مقدار شکر را صد گرم کمتر کنید.

مواد لازم برای مربای به:


به؛ یک کیلوگرم

شکر؛ یک کیلوگرم

آبلیمو؛ یک قاشق غذاخوری

هل؛ ۵ عدد
 برای تهیه این مربای خوشمزه و پرخاصیت ، ابتدا به را بشویید و پوست بگیرید  و آنها را خرد کنید.

در مرحله بعدی درون قابلمه چند لیوان آب بریزید و به‌های خرد شده را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید به‌ها بپزند و کمی نرم شوند باید توجه داشته باشید که به‌ها له نشوند. نرم شدن به ها حدود نیم‌ساعت طول می‌کشد.

 برای اینکه مربای به خوشرنگ و با کیفیتی داشته باشید ، بهتر است برای تهیه آن از ظروف مسی استفاده کنید. البته در قابلمه های دیگر هم اگر نکات را رعایت کنید ، مربای خوشرنگی خواهید داشت.


بعد از این‌که به‌ها کمی نرم شدند شکر و دانه‌های هل را اضافه کنید .دانه‌های هل را از پوست آن خارج و استفاده کنید. با حرارت ملایم سه تا چهار ساعت اجازه دهید مربای به مجلسی بپزد و رنگ آن قرمز شود.

پس از آماده شدن مربا آبلیمو را اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه مربا بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. مربای خنک شده را درون شیشه بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

نکات:

برای اینکه مربای به خوشرنگ و با کیفیتی داشته باشید ، بهتر است برای تهیه آن از ظروف مسی استفاده کنید. البته در قابلمه های  دیگر هم اگر نکات را رعایت کنید ، مربای خوشرنگی خواهید داشت.

همانطور که گفتیم برای اینکه مربای خوشرنگی داشته باشید باید اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد و همچنین ، باید در قابلمه را ببندید.

به میوه ای خوش طعم و عطر است به همین خاطر برای تهیه مربای ان نیاز نیست که از هل ،یا وانیل استفاده کنید.

مربا از لحظه ای که بجوش می آید کف می کند، باید تا آخرین لحظه مرتب کف آن را بگیرید.

 ظرفی را که در آن مربا می پزید و یا در ان مربا را می ریزید باید تمیز باشد و عاری از هر گونه چربی باشد. شیشه هایی که برای نگهداری مربا در نظر می گیرید هم باید کاملا تمیز و خشک باشند.

اگر مربا پخته و قرمز شده بود ولی شهد آن هنوز رقیق بود، می توانید در قابلمه را بردارید  و حرارت را کمی زیاد کنید تا غلیظ شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .