تبیان، دستیار زندگی

 ریزه‌‌کاری‌‌های تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیز کردن هود و فیلتر آن اصلا کار سختی نیست اما باید حداقل ماهی یک بار انجام شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خانه داری، تمیز کردن هود آشپزخانه،
نویسنده: فرنگیس یاقوتی
آخرین بار که هود آشپزخانه و فیلتر آن را تمیز کردید، چه زمانی بود؟ اگر خیلی وقت است این کار را انجام نداده‌اید یا این‌که هیچ‌وقت به فکر تمیز کردن هود آشپزخانه نبوده‌اید، بهتر است همین امروز دست به کار شوید. با گذشت زمان فیلتر هود ممکن است کاملا روغنی و کثیف و کارایی‌اش کم شود، در نتیجه بهتر است برای تمیز کردن هود و فیلتر آن یک برنامه مدون داشته باشید. در این مطلب نکات مهم و‌ کلیدی در تمیز کردن هود آشپزخانه را با هم مرور می‌کنیم.
نکته مهم این است که تمیز کردن هود و فیلتر آن اصلا کار سختی نیست پس نگران نباشید و حداقل ماهی یک بار این کار را انجام دهید.

مواد مورد نیاز:
آب جوش، مایع ظرف شویی ضد چربی، جوش شیرین، اسکاچ نرم، دستمال یا حوله آشپزخانه


قدم اول، تمیز کردن صفحه زیر هود است

صفحه زیر هود گاهی به صورت فشاری خارج می‌شود و گاهی نیاز به پیچ گوشتی دارد. در هر حال شما باید صفحه زیر هود را خارج کنید تا تمیز کردن آن به صورت اساسی‌تر انجام شود. شایان ذکر است که فیلتر دقیقا پشت صفحه فلزی قرار دارد.


سینک ظرف شویی را با آب داغ پر کنید

توجه داشته باشید که هر چقدر آب داغ‌تر باشد، چربی‌های روی هود راحت‌تر پاک می‌شوند. بنابراین شاید اضافه کردن کمی آب جوش به شما برای تمیزتر کردن اصولی هود، کمک کننده باشد.


جوش‌شیرین و مایع‌ظرف شویی را اضافه کنید

یک چهارم پیمانه جوش شیرین و مقداری مایع‌ظرف شویی داخل سینکی که آب داغ دارد، بریزید و با یک قاشق کمی هم بزنید تا جوش‌شیرین در آب حل شود و مایع ظرف شویی کاملا کف کند.

تمیز کردن هود و فیلتر آن اصلا کار سختی نیست پس نگران نباشید و حداقل ماهی یک بار این کار را انجام دهید



فیلتر هود را وارد سینک کنید

فیلتر روغنی و کثیف هود را وارد آب کنید. توجه داشته باشید که همه قسمت‌های فیلتر زیر آب برود. آن را به مدت 10 دقیقه در همان محلول قرار دهید تا اثر کند و تمیز شود. بعد از چند دقیقه، توصیه می‌شود که به سراغ اسکاچ بروید. کمی مایع ظرف شویی روی اسکاچ بریزید و با استفاده از آن فیلتر را به آرامی با اسکاچ بشویید.


فیلتر را آبکشی کنید

در این مرحله، بعد از شست‌و‌شوی کامل فیلتر آن را با آب داغ آبکشی و سپس با یک دستمال یا حوله آشپزخانه کاملا خشک کنید و مجدد داخل هود قرار دهید.


از دیواره‌ها و جداره بیرونی هود غافل نشوید

بعد از تمیز کردن فیلتر نوبت به دیواره‌های هود می‌رسد که می‌توانید با یک اسکاچ و کمی مایع ظرف شویی آن را تمیز و سپس با استفاده از دستمال کمی مرطوب آن را پاک و در نهایت کاملا خشک کنید.
منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .