تبیان، دستیار زندگی

6 نکته که خوب است شکلات‌خورها بدانند

دانستنی‌هایی در مورد شکلات پروتئین بار

زندگی پرمشغله، انتخاب‌های آسان را می‌طلبد و بسیاری از افراد برای تأمین مواد مغذی و دریافت انرژی در روزهایی که مدام در حال فعالیت‌اند، به سراغ پروتئین‌بارها می‌روند، اما مانند بیشتر غذاهای فرآوری شده، همه آن‌ها به یک صورت تولید نمی‌شوند و در حالی که بعضی از آن‌ها سرشار از مواد مورد تأیید پزشکان و متخصصین تغذیه هستند، برخی دیگر حاوی مقدار زیادی قند می‌باشند که برای سلامتی ما فایده چندانی ندارند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شکلات پروتئین بار

شکلات‌های پروتئین‌بار باید از محتوای ویتامینی مناسبی برخوردار باشند

با محبوبیت شکلات پروتئین‌بار و بسیاری از گزینه‌های موجود در بازار این روزها، خواندن برچسب‌های مواد غذایی و بررسی مواد تشکیل‌دهنده، برای مقایسه محصولات مهم است.
اگر نمی‌دانید که به دنبال چه محصولی بگردید، توجه خود را بر روی پروتئین، فیبر، آهن، قند و کلسیم و همچنین ویتامین A و C معطوف کنید، سپس به این سؤالات پاسخ دهید:
آیا این محصول، حداقل 10 درصد نیاز روزانه شما به این مواد مغذی را تأمین می‌کند؟
آیا کمتر از 2 گرم چربی اشباع‌شده و کمتر از 15 گرم قند دارد؟
وقتی به لیست مواد تشکیل‌دهنده نگاه می‌کنید، آیا مواد کامل یا مواد فرآوری شده زیاد می‌بینید؟

شکلات‌های پروتئین‌بار می‌توانند به ما در کسب پروتئین مورد نیاز کمک کنند

بین عدم کمبود پروتئین در بدن ما و دریافت پروتئین کافی روزانه برای انرژی بیشتر، تفاوت وجود دارد. ممکن است ما بیش از آنچه که فکر می‌کنیم، به این ماده احتیاج داشته باشیم. به خصوص اگر مرتباً در طول روز و هفت روز هفته، ورزش می‌کنیم یا تغییرات هورمونی مانند شیردهی را تجربه می‌نماییم.

اگر فرد فعالی هستید یا وقت زیادی برای صرف غذا یا میان وعده ندارید، یک شکلات پروتئین‌بار می‌تواند انرژی شما را در طول روز نگه دارد. با این وجود، هرگز نباید بیش از یک بار در روز از این شکلات‌ها مصرف کنید

اگر در مورد میزان مورد نیازتان سردرگم هستید، از پزشک خود سؤال بپرسید و یا برای تنظیم یک رژیم غذایی مخصوص به خود، از متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر دچار کمبود پروتئین هستید، غذاهای کامل باید اولین روش شما برای جبران این کمبود باشد، اما اگر این روش را موفق نمی‌دانید، شکلات‌های پروتئین‌بار می‌توانند یک گزینه جایگزین باشند.
بسته به هدفی که دارید، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از پروتئین‌بارهای سالم، تعادل پروتئین، کربوهیدرات و چربی مورد نظر شما را تأمین می‌کنند. همچنین خواهید فهمید که با توجه به محتوای فیبر در اکثر آن‌ها، همراه با این واقعیت که بدن شما ناچار است زمان بیشتری را برای تجزیه مواد غذایی جامد اختصاص دهد، شکلات‌های پروتئین‌بار می‌توانند به شما کمک کنند تا مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید.

شکلات‌های پروتئین‌بار می‌توانند با خستگی مبارزه کنند

اگر روز شلوغی را سپری می‌کنید و وقت غذا خوردن ندارید و آن‌قدر خسته هستید که به سختی می‌توانید صحبت کنید، نشان می‌دهد که سطح قند خونتان افت کرده است. پیشنهاد می‌شود همیشه یک شکلات پروتئین‌بار در کیف خود نگه دارید. بنابراین اگر یک روز پرتحرک و غیر قابل پیش‌بینی داشتید، یک میان وعده مغذی و مقرون‌به‌صرفه دارید. در این صورت، به دلیل گرسنگی و بی‌حوصلگی، مجبور نیستید از همکاران، همسر یا دوستان خود عذرخواهی کنید.

شکلات‌های پروتئین‌بار می‌توانند انتخاب هوشمندانه‌ای برای دوستداران تناسب‌اندام باشند

بهترین گروه برای مصرف پروتئین‌بارها ورزشکاران یا افراد علاقه‌مند به تناسب اندام هستند. چرا؟ آن‌ها گزینه‌های راحت و سریع برای دریافت پروتئین لازم برای عضله سازی پس از تمرین ورزشی می‌باشند.
اگر پشت میز خود نشسته‌اید و به دنبال یک میان وعده برای بعدازظهر هستید، شاید بهتر باشد به جای مصرف شکلات‌های پروتئین‌بار، یک اسنک دیگر انتخاب کنید. این شکلات‌های پروتئینی معمولاً کالری و پروتئین زیادی دارند زیرا هدف آن‌ها کمک به بهبودی بعد از تمرینات ورزشی است.

پروتئین‌بارها نباید بیش از 200 کالری داشته باشند

به دلیل تنوع شکلات‌های پروتئینی، ممکن است زمان زیادی را صرف انتخاب گزینه مناسب، از بین تعداد زیادی گزینه، کنید. برای ساده کردن خرید، پروتئین باری را انتخاب کنید که در نهایت بیش از 200 کالری نداشته باشد. چون این میزان کالری، ایده آل برای یک میان وعده و یک معیار درست برای جست‌وجو و انتخاب است. همچنین باید هر گزینه شکلات پروتئینی را که بیش از 6 یا 7 گرم شکر به آن اضافه شده را کنار بگذارید. هدف، یافتن نوعی است که دارای مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات کم، قند بسیار کم و مقداری فیبر باشد.

نباید بیش از حد از شکلات‌های پروتئین‌بار استفاده کرد

اگر فرد فعالی هستید یا وقت زیادی برای صرف غذا یا میان وعده ندارید، یک شکلات پروتئین‌بار می‌تواند انرژی شما را در طول روز نگه دارد. با این وجود، هرگز نباید بیش از یک بار در روز از این شکلات‌ها مصرف کنید.
اگرچه ممکن است دریافت روزانه مقدار زیادی پروتئین با کیفیت بالا از همه منابع غذایی در بعضی اوقات دشوار شود، اما این همیشه باید هدف ما باشد. اگر تصمیم دارید هر روز یک پروتئین‌بار بخورید تا به شما کمک کند که پروتئین مورد نیاز بدن را به طور کامل تأمین کنید، حتماً ابتدا انواع مختلفی را آزمایش کنید و موردی را پیدا کنید که بدن شما بهترین پاسخ را نسبت به آن می‌دهد.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.