تبیان، دستیار زندگی

Datacenter هوشمند تبیان در آینده چه تغییراتی می‌کند؟

به‌گزارش روابط‌عمومی ارتباطات هوشمند تبیان؛ یکی از کارشناسان واحد Datacenter با تشریح خدمات کنونی این مجموعه، ارائه خدمات مبتنی بر میکروسرویس، عملیات Provisioning و Automation در تمامی سطوح مرکز داده و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشگام در زمینه زیرساخت cloud را چشم انداز این مجموعه در آینده نزدیک معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
datacenter هوشمند تبیان در آینده چه تغییراتی می‌کند؟
هدی کبیر، کارشناس بخش مرکز داده ارتباطات هوشمند تبیان با اشاره به اینکه نیروهای ما در زمینه طراحی و پیاده‌سازی توپولوژی خدمات متناسب با نیاز و خواست مشتریان عمل می‌کنیم، درباره شاخص‌ترین خدمات مرکز داده هوشمند تبیان می‌گوید: ما نیروهای خبره‌ای در مرکز داده داریم که به صورت شبانه روزی، خدمات پشتیبانی را انجام می‌دهند.

وی ادامه می‌دهد: در کمترین زمان ممکن، فضای مورد نیاز مشتریان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های محیطی Datacenter  ما، نگهداری سرورها، از نظر رطوبت، دما و ایمنی با کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی در محیط خاص این فعالیت است. برای تأمین امنیت فیزیکی، دوربین مدار بسته و سیستم احراز هویت تعبیه شده است.

این کارشناس Datacenter با ذکر این نکته که دیتاسنتر اختصاصی (Cage)، میزبانی پست الکترونیکی و رایانش ابری (Cloud) بخشی از خدمات ما در این مجموعه است، می‌افزاید: مجموعه ما برای ارتباط مستقیم با زیرساخت‌های اصلی پهنای باند، از ۷۲ core فیبر نوری استفاده می‌کند. علاوه براین، در اغلب سیستم‌ها و سرویس‌ها از Redundancy اعمال می‌شود و امنیت اطلاعات، با استفاده از Firewall انجام می‌شود.

کبیر با بیان اینکه ارائه خدمات نوین مبتنی بر میکروسرویس، عملیات Provisioning و Automation در تمامی سطوح مرکز داده و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشگام در زمینه زیرساخت cloud ، شاخصه های یک Datacenter موفق و ایده آل هستند، تأکید می‌کند: مجموعه هوشمند تبیان نیز در تلاش است در کوتاه‌ترین زمان، خدمات و امکانات خود را به این سطح برساند تا نه تنها در سطح داخلی بلکه در سطح بین‌المللی بتواند ایفای نقش کند.