تبیان، دستیار زندگی

جمع شدن سیم‌ها؛ یک بار برای همیشه!

حتما برای شما هم دیدن شارژرها و سیم‌های در هم تنیده و پیچیدن اعصاب خردکن‌شان به‌دور سه‎راهی‌های برق صحنه آزاردهنده‌ای است. امروز قرار است با هم یک‌بار برای همیشه به دنبال راه چاره باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایده جمع شدن سیم‌ها؛
نویسنده : مهسا فارسی | روزنامه نگار
در ادامه دو ایده را با هم یاد می‌گیریم که هر دو را می‌توان با روشی ساده و با استفاده از مواد دورریختنی انجام داد:
همه آن‌چه نیاز دارید: جعبه کفش، کاغذکادو یا برچسب طرح‌دار، مداد نوک‌تیز برای ایجاد کردن سوراخ، قیچی و چسب، پارچه ضخیم، دکمه جفتی یا چسب نر و ماده خیاطی

در ایده اول همان‌طور که می‌بینید کافی است یک جعبه کفش بردارید که ابعادش مناسب سه‎راهی یا چندراهی‌تان باشد. رویه‌اش را با کاغذ کادو جلد یا با استفاده از مقداری برچسب طرح‌دار آن‌ را نونوار کنید. به تعداد سیم‌هایی که قرار است از چندراهی برق عبور کند، به‎اضافه فضایی برای سیم اصلی چندراهی، چندسوراخ در دیواره جعبه ایجاد کنید. ساده‌ترین راه برای این‌کار استفاده از یک مداد نوک‌تیز است. سپس دورتادور سوراخ را با قیچی تمیز کنید. حالا از این جعبه جادویی و منظره زیبایی که گوشه اتاق یا روی میزتان ساختید، لذت ببرید!

ایده جمع شدن سیم‌ها؛

در ایده دوم همان‌طور که در عکس‌ها مشخص است، برای سامان دادن به هندزفری‎ها و دیگر سیم‌های انتقال داده شده، کافی است یک تکه پارچه‌ نسبتا ضخیم و زیبا پیدا کنید و مانند عکس برش بزنید. بعد تعدادی برش موازی برای قرار گرفتن دسته‌سیم‌های جمع‎شده روی آن ایجاد کنید. برای این ایده می‌توانید به سراغ ساک‌ها یا کیف‌‍‌های پارچه‌ای دورریختنی بروید و از آن‌ها دوباره استفاده کنید. در انتها به قسمتی از پارچه که روی هم برمی‌گردد، دکمه جفتی بدوزید یا از چسبک‌های مخصوص خیاطی استفاده کنید تا این ساندویچی که ساخته‌اید باز نشود. چطور بود؟

منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .