تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه نودل ساده خانگی

نودل یا رشته فرنگی ،غذایی است آسیایی که از برش خمیر فطیر شده به شکل ها مختلف تهیه می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نودل
 نودل یکی از غذاهایی است که به سرعت آماده می شود. زمانی که فزصت زیادی برای تهیه غذا ندارید می توانید یک نودل خوشمزه و اشتها برانگیز درست کنید.

نودل های معروفی به شکل نوارهای نازک و بلند و شبیه به ماکارونی وجود دارد ،امّا شکل های متنوع دیگری هم وجود دارد که می توان به نواری، موجی، رشته ای، لوله ای و صدفی نیز برش داد.

 نودل برای سلامتی بدن خواص فراوانی دارد.در حقیقت نودل ماده غذایی بسیار مقوی است  و یک گزینه مناسب برای افزایش قدرت ایمنی بدن می باشد و با تامین نیازهای بدن سیستم ایمنی را در برابر بیماری ها حفظ می کند.

 همچنین  میزان متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و این غذا ظرفیت بدن را در تبدیل غذا به انرژی بیشتر می کند و به این  ترتیب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود.این ماده غذایی  دارای کلسیم و فسفر است که برای مستحکم ساختن استخوان ها مناسب می باشد. در نتیجه خوردن نودل باعث افزایش تراکم توده استخوانی شده و از احتمال شکستگی استخوان جلوگیری می کند.

با نودل می توانید انواع غذاهای مختلفی را درست کنید. در ادامه مطلب می خواهیم طرز تهیه نودل ساده مرغ را بیان کنیم:

به طور معمول می توانید نودل را در آب جوش و همراه با کمی نمک و روغن بریزید تا بپزد، اما می توانید آن را در تابه هم سرخ کنید.

 
نودل برای سلامتی بدن خواص فراوانی دارد.در حقیقت نودل ماده غذایی بسیار مقوی است و یک گزینه مناسب برای افزایش قدرت ایمنی بدن می باشد و با تامین نیازهای بدن سیستم ایمنی را در برابر بیماری ها حفظ می کند.


مواد لازم برای تهیه نودل مرغ و پیاز

بسته نودل

سینه مرغ

پیاز داغ

رب گوجه فرنگی

پودر آویشن

پودر پاپریکا

نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

 طرز تهیه :

 برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا مرغ را به شکل دلخواه خرد کنید و به نمک، فلفل، پودر آویشن و پودر پاپریکا آغشته  کنید و آنها را داخل ماهیتابه ای که فقط کف آن کمی روغن مالیده شده بریزید و سرخ کنید.

 برای اینکه مرغ ها زودتر سرخ شوند، می توانید آنها را باریکتر خرد کنید. برای اینکه مرغ ها را به آسانی خرد کنید ، زمانی که هنوز کمی یخ دارند، این کار را انجام دهید.
در مرحله بعد پیاز داغ را داخل قابلمه بریزید و به آن کمی زردچوبه بزنید و با کمی رب گوجه تفت دهید تا خامی آن گرفته شود.سپس یک لیوان آب به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

 در مرحله بعدی نودل ها را داخل مایع بریزید و بگذارید تا چند دقیقه با هم جوش بخورند.اگر دوست داشتید می توانید از ادویه ای که در کنار بسته ی نودل قرار داشته استفاده کنید و به مواد اضافه کنید.بعد از چند دقیقه که نودل داخل مخلوط قرار گرفت، نرم و باز می شوند و در کمتر از ده دقیقه آب آن کشیده می شود و می پزد.

 نودل پخته شده و مرغ ها را در ظرفی قرار دهید و نوش جان کنید.

اگر دوست داشتید برای تزیین می توانید از پنیر هم استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .