تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه پیراشکی گوشت

پیراشکی گوشت نوعی فینگر فود و یا غذای گوشتی است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیراشکی
پیراشکی انواع مختلفی دارد .این غذای خوشمزه را می توان با انواع گوشت و ترکیبی از سبزیجات تهیه کرد. از جمله انواع آن می توان به پیراشکی مرغ، پیراشکی گوشت و قارچ، پیراشکی پنیری، پیراشکی کالباس، پیراشکی سویا و … اشاره کرد و در بین این پیراشکی ها ، پیراشکی مرغ و پیراشکی گوشت، مجلسی تر می باشد.

 این غذای خوشمزه را هم می توان در روغن سرخ کرد و هم به صورت رژیمی در فر پخت.پیراشکی می تواند میان وعده ی خوبی برای شما باشد . برای اطمینان از کیفیت بالای این غذا  بهتر است خمیر آن را هم در خانه تهیه کنید.
در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه پیراشکی گوشت را بیان کنیم:

مواد لازم برای پیراشکی گوشت:

خمیر پیراشکی

گوشت چرخ شده 300 گرم

قارچ 200 گرم

فلفل دلمه 1 عدد

پیاز متوسط 1 عدد

پیازچه خرد شده

رب گوجه

پودر سیر

زیره

آویشن

دارچین، فلفل، زردچوبه،نمک به مقدار لازم

  این غذای خوشمزه را هم می توان در روغن سرخ کرد و هم به صورت رژیمی در فر پخت.پیراشکی می تواند میان وعده ی خوبی برای شما باشد . برای اطمینان از کیفیت بالای این غذا بهتر است خمیر آن را هم در خانه تهیه کنید.


طرز تهیه:

 برای تهیه مایه پیراشکی ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و آن را با مقداری روغن مایع و کره با حرارت ملایم سرخ کنید در حدی که طلایی و سبک شود.

 در مرحله بعدی گوشت چرخ شده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و ادویه پیراشکی را نیز همراه گوشت تفت دهید.

قارچ و فلفل دلمه نگینی خرد شده و پیازچه را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا جایی که آب قارچ کشیده شود و بعد رب را هم به مایه اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید. مایه آماده شده را کنار بگذارید تا خنک شود.

بعد از خنک شدن مایه ، باید آن را در خمیر بپیچید. برای اینکار روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر هایی را که به صورت گرد و گلوله ای در آورده اید را با وردنه باز کنید و مقداری از مایه پیراشکی گوشت بردارید و یک سمت خمیر باز شده قرار دهید و لبه دیگر را روی آن بیاورید و به کمک چنگال ببندید.
نکته:بهتر است لبه های خمیر را کمی مرطوب کنید تا به هم بچسبد.

بعد از اینکه همه مایه پیراشکی را در خمیر قرار دادید،پیراشکی های آماده شده را در سینی فر که کف آن کاغذ روغنی یا فویل قرار داده اید بچینید و روی آن ها را به وسیله برس رومال بزنید.

برای رومال کردن، یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن مایع مخلوط کنید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی در آید.

 سینی را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. می توانید پس از پخت گریل فر را روشن کنید تا پیراشکی ها برشته تر شوند.

همانطور که گفتیم می توانید پیراشکی های آماده را در روغن هم سرخ کنید.

  برای اینکه پیراشکی خوشمزه تر شود ، قبل از اینکه آنها را داخل فر قرار دهید، روی آن کنجد، سیاهدانه یا انواع سبزیجات خشک مانند جعفری و آویشن بپاشید.


نکات:
برای پیچیدن پیراشکی می توانید از قالب مخصوص پیراشکی هم استفاده کنید.

 برای اینکه پیراشکی خوشمزه تر شود ، قبل از اینکه آنها را داخل فر قرار دهید، روی آن کنجد، سیاهدانه یا انواع سبزیجات خشک مانند جعفری و آویشن بپاشید.

 اگر خواستید خمیر پیراشکی کمی خشک و برشته شود، به جای شیر از آب استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .