تبیان، دستیار زندگی

این چند نفر

سریال صفر بیست‌ و یک رضویان در تلویزیون!

بازگشت جواد رضویان و سیامک انصاری به تلویزیون با یک سریال تازه، صحبت‌های محمدرضا حسینیان درباره برنامه اخیرش و حس و حال محمد سلوکی در این روزها ازجمله ماجراهایی است که در «این چند نفر» امروز می‌خوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمد سلوکی

شوق ایرانی‌ها برای زیارت را فراموش نمی‌کنم

محمد سلوکی در گفت‌وگویی که با تسنیم داشت از اجرا، برنامه‌سازی، حضورش در کربلا و دلتنگیش در این روزها گفت. او که برنامه «زعفران» را روی آنتن دارد، درباره عدم حضور خودش به عنوان مجری در این برنامه بیان کرد: با توجه به فضایی که الان وجود دارد، ترجیحم این است میدان را به دوستان جوان بدهیم و به آنها اعتماد کنیم. ان‌شاءا... نتیجه بگیرند که به نفع رسانه‌ملی است. خودم بیش از دو دهه در رادیو و تلویزیون اجرا می‌کنم. واقعا اگر بتوانیم به دوستان جوان‌ترمان کمک کنیم کار مهم‌تری کرده‌ایم.

 من هیچ‌وقت نمی‌توانم آن شوق و ذوق ایرانی‌ها را برای زیارت امام‌حسین(ع) و زمانی که از لحظه لحظه حضورشان با تمام مشکلاتی که وجود داشت بهره می‌بردند، فراموش کنم. 


شبگرد هم برنامه دیگری است که او در حال تولید آن است و درباره‌اش گفت: این روزها به‌شدت در حال طراحی‌ام، محتواهای زیادی داریم که به دنبال استفاده در شبگرد جدید هستم. در این برنامه سعی کردم به فرمی برسم که جایی اتفاق نیفتاده باشد. گفت‌وگویی را تدارک ببینیم که در عین سخت بودن آن قابل پذیرش از سمت تمام اقشار و طبقات و گروه‌های سنی جامعه باشد.
در بخشی از این گپ‌وگفت هم صحبت از کربلا و حس‌وحال این روزهای او شد. سلوکی در این باره با اشاره به سفری که به کربلا داشته گفت: من خدا را شکر می‌کنم که چند بار این افتخار نصیبم شد سفر کربلا را تجربه کنم؛ دو بار با هنرمندان و یک بار همراه پدر و مادرم، این راه را پیاده رفتیم. مطمئنا این مسیر و سفر به داشته‌های روحی و زیبایی‌های ذهنی‌ام افزود. بسیار خوش‌گذشت و دلچسب بود. اگر فرصت نمی‌شد با دوستان غیر از کار و مشغله صحبت کنیم آنجا درباره فلسفه امام حسین(ع) صحبت می‌کردیم. من هیچ‌وقت نمی‌توانم آن شوق و ذوق ایرانی‌ها را برای زیارت امام‌حسین(ع) و زمانی که از لحظه لحظه حضورشان با تمام مشکلاتی که وجود داشت بهره می‌بردند، فراموش کنم. تصاویر و عکس‌ها را می‌بینم و پیش می‌آید تلویزیون می‌بینم همه آن زیبایی‌ها دوباره به یادم می‌آید. ان‌شاءا... باز هم این فرصت فراهم شود و برویم و لذت ببریم.
او در آخر هم بیان کرد: فضای عرفانی‌ای که در بین‌الحرمین داشتم و تجربه کردم، برخی اوقات که گرفتاری و پیچیدگی‌های زندگی درگیرم می‌کند به آن سجاده، جانماز و مهر و تسبیح که مثل خیلی‌های دیگر از این سفر به یادگار آورده‌ام پناه می‌برم. در این دلتنگی‌ها از خدا می‌خواهم دوباره این لذت و حال خوش را به ما بدهد.

محمدرضا حسینیان

سعی می‌کنم روی آنتن دین‌فروشی نکنم

محمدرضا حسینیان که در ایام اربعین اجرای برنامه زنده «تشرف» را در حرم امام رضا(ع) عهده‌دار بود، در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره ضرورت برنامه‌سازی مذهبی متناسب با نسل جوان توضیح داد: من چند سال است که تجربه اجرای مذهبی در تلویزیون را دارم. علی‌الاصول برنامه‌های مذهبی باید متناسب با سنین مختلف و نیازهای گوناگون، تغییراتی را به خودشان بدهند. در حرم امام رضا(ع) نیازهای یک پدر ۵۵ ساله با دختر ۱۵ساله‌اش متفاوت است؛ او چیزهایی می‌خواهد و در ذهنش است که شاید در ذهن دخترش نباشد. امام‌علی(ع) فرموده‌اند فرزندان‌تان را متناسب با زمان بار بیاورید. یعنی اگر دختری ۱۵ ساله مثل پدر ۵۵ساله‌اش فکر کند گویا عقب است و نمی‌توان گفت آفرین که این‌طور فکر می‌کند. هرکسی باید متناسب با جهان‌بینی خودش اندیشه کند.او افزود: ما در این فصل با دعوت از چهره‌هایی که مردم دوست‌شان دارند و به نظر می‌آید در مکان‌های مذهبی دیده نشده‌اند، سعی کردیم قشر جدید را به سبد مخاطبان‌مان اضافه کنیم.

حسینیان: سعی می‌کنم روی آنتن تلویزیون دین فروشی نکنم



این مجری درباره حساسیت‌هایی که متوجه مجریان مذهبی است و توقعات مخاطبان از مجریان برنامه‌های معارفی، عنوان کرد: به نظرم این توقع درستی است و مردم این حق را دارند نسبت به همه کسانی‌که در لباس مذهب هستند و نه فقط مجری، توقعات خاصی را داشته باشند. طبیعی است همه کسانی‌که درباره موضوعات و مفاهیم مذهبی کار می‌کنند باید این مراقبت را هم از خودشان داشته باشند و هم از کیان و شرفی که تحت عنوان دین هست و باید از آن حفاظت شود. اگر این انتظارات برآورده نشود، ما لطمه‌ای به اصل ماجرا زده‌ایم.

حسینیان افزود: سعی می‌کنم روی آنتن تلویزیون دین فروشی نکنم. تمام تلاشم را می‌کنم دین برایم تبدیل به موضوعی نشود که بخواهم از کنارش برای خودم نمدی از این کلاه بدوزم. به عنوان یک مجری که به من اعتماد می‌شود سعی می‌کنم این‌کار را به درستی انجام دهم و حداقل خودم با خودم روراست هستم و سعی می‌کنم این مراقبت‌ها را از خودم انجام دهم.حسینیان که مدتی از تلویزیون فاصله گرفته و مشغول برنامه‌سازی برای فضای مجازی بود، درباره فعالیت مجدد در تلویزیون توضیح داد: من فرزند تلویزیون هستم. کارمند رسمی تلویزیون هستم. نه رفتن به معنای رفتن بود و نه برگشتن به معنای برگشتن. همواره یک جریان در مسیر حرکت بود که ممکن بود در مقاطعی از تاریخ کمرنگ‌تر یا پررنگ تر شود. من گوینده رسمی تلویزیون هستم و سال‌هاست با این حرفه کار کرده‌ام. در حال حاضر تحت مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فضای مجازی در کنار تلویزیون در دنیای مجازی هم فعالیت دارم. تمام فعالیت‌ها تحت نظارت سازمان مقررات فضای مجازی است. من در یک حوزه تخصصی یک تلویزیون اینترنتی دارم و مشغولش هستم.

به گزارش ایسنا، برنامه تشرف تا روزهای پایانی ماه صفر از شبکه یک پخش می‌شود. به گفته حسینیان این احتمال وجود دارد که این برنامه بعد از ماه صفر هم ادامه داشته و هر چهارشنبه از پشت بام حرم امام رضا(ع) و شبکه یک پخش شود. اما تحقق این امر بستگی به شرایط دارد و به خاطر کرونا و محدودیت‌های آن، چندان نمی‌توان در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی کرد.

رضویان و انصاری


رضویان و انصاری از 5 آبان می‌آیند

جواد رضویان اعلام کرد سریال تازه‌اش با نام «صفر بیست‌ویک» از پنجم آبان روی آنتن شبکه سه می‌رود.
این سریال به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی تولید می‌شود. به‌تازگی در ۱۸ مهرماه جواد رضویان در ویدئوی کوتاهی که با همراهی سیامک انصاری دیگر کارگردان این سریال و همچنین بازیگرانی چون امیرحسین رستمی و رویا میرعلمی از شبکه سه روی آنتن رفت، با اشاره به تصویربرداری سریال همزمان با شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌ها همچون زدن ماسک بیان کرد که از پنجم آبان در خدمت مردم خواهیم بود.

سریال «صفر بیست‌ویک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی تولید می‌شود


به گزارش مهر، سیاوش طهمورث، امیرحسین رستمی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، افشین آقایی ازجمله بازیگران سریال صفر بیست‌ویک هستند که این روزها در حال تصویربرداری است.

تصویربرداری این سریال که از ابتدای تابستان امسال آغاز شده‌بود، همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد و گروه سازنده بخش زیادی از کار را پشت سر گذاشته‌اند.

منبع: روزنامه جام جم
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .