تبیان، دستیار زندگی

اول زن بگیرم بعد کار پیدا کنم؟

سن من برای ازدواج مناسب است؟ صیر کنم کارمناسبی پیدا کنم یا حمایت خانواده برای تشکیل خانواده کافیست؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواستگاری
سوال کاربر :
سلام و عرض ادب خدمت مشاور گرامی. من 23 سالم هست و دانشجوی کارشناسی ارشد و از خدمت سربازی هم معاف شدم و به لطف پدر گرامی از نظر مالی هم مثل خونه و ماشین و... مشکلی ندارم ! و خانواده ام دختر خوبی که خودم هم مورد پسندم می باشد را به من پیشنهاد داده اند. ولی دچار دغدغه شدم که چون خودم شغلی ندارم ازدواج موفقی نخواهم داشت و بعد از پیدا کردن شغل مناسب به فکر ازدواج کردن باشم و از طرفی هم اگر این کار را بکنم مورد خوبی که الان برای ازدواج دارم را از دست می دهم . لطفا مرا راهنمایی کنید که چیکار کنم . آیا اصلا  این سن وقت مناسبی برای ازدواج هست؟ ممنون

فراموش نکنید برای داشتن خوشبختی در زندگی لازم است که همسرتان بتواند به شما افتخار کند و داشتن استقلال مالی و اقتصادی یکی از این راه‌های کسب افتخار و همچنین کسب اعتماد به نفس در مرد است


پاسخ مشاور تبیان:
باسلام کاربر گرامی. قطعاً داشتن خانه و ماشین دلیل کافی برای ازدواج نیست. از همه اینها مهمتر داشتن بلوغ عاطفی و بلوغ شناختی و بلوغ جنسی است.
یعنی شما دنیای جنس مخالف را از همه لحاظ بشناسید و بدانید که در زندگی مشترک با همسر و خانواده های دو طرف چگونه باید برخورد کنید لذا سعی کنید حتما در این زمینه مطالعه کافی داشته باشید. حتی در کلاسهای مهارتهای زندگی مشترک هم شرکت کنید.
از طرف دیگر اگر خواستید ازدواج بکنید، حتما مدت زمان نامزدی را قدری طولانی تر کنید تا حداقل یک کار نیمه وقت بیابید و سپس برای شروع زندگی مشترک اقدام کنید.
یک مرد برای شروع زندگی مشترک باید حداقلها را داشته باشد و داشتن یک شغل و منبع درآمد مستقلانه خودش یکی از ویژگی‌هاست.
فراموش نکنید برای داشتن خوشبختی در زندگی لازم است که همسرتان بتواند به شما افتخار کند و داشتن استقلال مالی و اقتصادی یکی از  این راه‌های کسب افتخار و همچنین کسب اعتماد به نفس در مرد است.
با تشکر از تماس شما

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: پرسش و پاسخ‌های عمومی تبیان