تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه مرغ خوشمزه برای مهمانی

بیشتر افراد برای تهیه غذای مجلسی و مهمانی از مرغ استفاده می کنند ومی توان گفت که یکی از پرکاربردترین مواد غذایی در مجالس ، مرغ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زرشک پلو با مرغ

همه افرادسعی می کنند برا یاینکه غذای خوشمزه و خوبی برای مهمانی درست کنند، زرشک پلو با مرغ، یا مرغ زعفرانی ، و خوراک مرغ درست کنند و در واقع پایه اصلی غذای آنها را مرغ تشکیل می دهد.

 اماقبل از اینکه تصمیم بگیرید برای مهمانی مرغ درست کنید ، باید طرز تهیه ی آن را به خوبی بدانید و بتوانید بوی زمخت مرغ را از بین ببرید وگرنه نمی تواند غذای خوشمزه برای مهمانی و مجلس شما باشد.

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه چند مورد مرغ خوشمزه برای مهمانی را بگوییم.زرشک پلو با مرغ شاید یکی از غذاهایی باشد که هر فردی برای مهمانی خود آن را تهیه کند . ما در ادامه این مطلب طرز تهیه مرغ خوشمزه برای زرشک پلو با مرغ را می گوییم.

مرغ زرشک پلو


 مواد لازم برای تهیه مرغ زرشک پلو:

مرغ

 پیاز

 روغن

آبلیمو

 نمک و ادویه

 فلفل سبز

رب گوجه

 برای تهیه این مرغ ابتدا ، آن را بشویید و آن را تکه تکه کنید و اجازه دهید  تا آب از آن خارج شود . سپس در ماهیتابه مقداری روغن بریزید و صبر کنید کمی گرم شود و بعد مرغ ها را درون روغن بریزید و آنها را خوب سرخ کنید .

 بعد از اینکه مرغها را به خوبی سرخ کردید. یک یا دو عدد پیاز را رنده کنید و مقداری کمی از این پیاز رنده شده را روی مرغ های سرخ شده بریزید  و بقیه آن را در روغنی سرخ کنید .

 علاوه بر پیاز رنده شده بروی روی مرغ های سرخ شده نصف فلفل سبز را ریز کنید و روی آن بریزید و اگر دوست داشتید مقداری نخود فرنگی هم به آن اضافه کنید.

 زمانی که پیاز سرخ شد، به اندازه دو تا سه قاشق رب گوجه به آن اضافه کنید و فلفل سیاه ، زردچوبه،نمک هم به آن اضافه کنید . بعد از اینکه رب گوجه به خوبی تفت خورد ، به اندازه دو لیوان آب روی آن بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن، آن را روی مرغ ها بریزید و روی شعله قرار دهید و اجازه دهید تا مرغ ها بپزد و در آخر هم مقداری آب لیمو به مرغ اضافه کنید.

 نکات: برای خوش طعم شدن این مرغ ، به اندازه یک قاشق مربا خوری ، رب انار به آن اضافه کنید.

 همچنین برای اینکه مرغ بهتر بپزد و خوشمزه تر شود، آن را دم کنید. (پارچه دمی بر روی در آن بگذارید.)
مرغ زعفرانی

مرغ زعفرانی:

  برای تهیه این روش از مرغ می توانید آنها را از چند ساعت قبل در آب نمک و آب لیمو قرار دهید تا نمک و آبلیمو به خورد مرغ رود.


یکی دیگر از روشهای تهیه مرغ به صورت زعفرانی می باشد که این روش هم برای مهمانی بسیار مناسب می باشد.

 مواد لازم:

مرغ

زعفران دم شده

پیاز

روغن

 کره

نمک و ادویه

 برای تهیه این مرغ خوشمزه  ابتدا باید مرغ ها را خوب سرخ کنید و در ظرفی جدا قرار دهید. بعد از سرخ کردن پیاز را پوست بکنید و آن را به 4 قسمت تقسیم کنید و روی مرغ قرار دهید و بعد روی آن زردچوبه ، نمک ،کره ، فلفل سیاه و زعفران دم شده و  را بریزید و در فابلمه را بگذارید و شعله گاز را بسیار کم کنید تا با حرارت خیلی خیلی کم ، مرغ بپزد .

 در حین پختن مرغ آب می اندازد و بعد آب آن خشک می شود و به روغن می افتد در این هنگام مرغ آماده است. این روش ، مرغ را بسیار خوشمزه می کند. فقط باید صبر داشته باشید تا مرغ با حرارت کم به خوبی پخته شود.

این مرغ را ،هم می توانید با برنج استفاده کنید و هم به صورت خوراک و در کنار آن سیب زمینی و بادمجان و گوجه هم سرخ کنید و آن را نوش جان کنید.

 البته برای تهیه این روش از مرغ می توانید آنها را از چند ساعت قبل در آب نمک و آب لیمو قرار دهید تا نمک و آبلیمو به خورد مرغ رود.
مرغ نوچ

مرغ نوچ:


 مواد لازم:

 مرغ

 سیر

نمک و فلفل

 روغن

سویا سس

 لیمو

 برای تهیه این روش از مرغ  باید  برای هر مرغ یکی دو حبه سیر را له کنید و روی مرغ خام بمالید. برای چاشنی، نمک و فلفل را اضافه کنید.

 مرغ ها را داخل یک ماهیتابه مخصوص سرخ کردن قرار دهید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط به بالای گاز قرار دهید. کمی سویا سس کم سدیم روی مرغ ها بریزید.

 لیمو را قاچ کنید و فشار دهید و آب آن را روی مرغ ها بریزید. چند عدد لیمو را به صورت حلقه های بزرگ برش دهید و کنار مرغ ها در ماهیتابه قرار دهید. درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید مرغ ها بپزند.

 نیم ساعت تا 45 دقیقه طول می کشد تا مرغ ها بپزد. وقتی کار تمام شد مرغ ها را داخل بشقاب قرار دهیدو روی آن کمی سویا سس و آب لیمو بریزید و بلافاصله به همراه سالاد فصل نوش جان کنید.
هرب چیکن

هرب چیکن:


مواد لازم:

روغن زیتون

سینه مرغ بدون پوست و استخوان

سیر له شده

آویشن

زرماری

نمک ، فلفل سیاه

 برای تهیه این غذا مقداری روغن زیتون خیلی خالص را داخل یک ماهیتابه بزرگ مخصوص سرخ کردن بریزید و روی حرارت متوسط به بالای اجاق گاز قرار دهید.

روی سینه مرغ بدون پوست و استخوان سیر له شده و سپس آویشن و رزماری خشک شده بمالید و روی آن نمک دریا و فلفل سیاه درشت بپاشید. وقتی روغن داغ شد، مرغ را به آن اضافه کنید. بگذارید مرغ به مدت حدود 20 دقیقه بپزد تا طلایی شود. بلافاصله آن را سرو کنید. این غذا می تواند در کنار پاستا یا سالاد سرو شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .