تبیان، دستیار زندگی

چرا پیتزا این‎قدر خوشمزه است؟

ه‌تنها قیافه رنگارنگ و بُرش‎های مثلثی‎اش قند توی دل آدم آب می‎کند بلکه حتی بویش هم از چند کیلومتری دهن آدم را آب می‎اندازد و حتی اگر کلی غذا هم خورده‎‌باشی، بازهم حسابی گرسنه می‎شوی. بله این فقط پیتزاست که چنین خاصیت‎هایی دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پنیر پیتزا ، پیتزا،
نویسنده : مریم ملی | روزنامه نگار

اما واقعا چرا پیتزا این‎قدر خوشمزه است؟

در‌حالی‌که اگر فلفل دلمه‎ای، گوجه، سوسیس یا مرغ و گوشت، پنیر و خمیر را جداجدا بخوری اصلا به آدم نمی‎چسبد. خب اگر بخواهیم کاملا منصفانه و واقع‎بینانه درباره پیتزا صحبت کنیم باید با هم روراست باشیم که پیتزا واقعا چیز خاصی ندارد که باعث خوشمزه‌تر شدنش نسبت به بقیه غذاها مثلا عدس پلو بشود اما در رقابت با هر غذای دیگری معمولا پیتزا برنده است و علتش چیزی جز یک ترکیب طلایی نیست، یعنی چه؟ شما در کمتر غذایی می‎توانید نمک، قند و چربی را درکنار هم داشته‌ باشید و آمیگدال*‌های مغزتان را غافل‌گیر کنید. غیر از ترکیب شگفت‌انگیز این سه ماده خوراکی محبوب، پنیرپیتزا از آن‌چیزهایی است که هر غذایی را خوشمزه می‎کند.
طعم پنیرپیتزا و میزان چربی‎اش آن را به یکی از اعتیادآورترین خوراکی‎ها تبدیل کرده‎است و وقتی یک‌بار امتحانش کنید، دیگر نمی‎توانید آن را کنار بگذارید و طعمش را از ذهن‎تان بیرون کنید. دلیل دیگر خوشمزگی پیتزا، به ظاهر دلچسب و خوش آب و رنگش برمی‎گردد. قرمزی گوجه، سبزی فلفل‎دلمه‎ای، سیاهی زیتون و سفیدی پنیر و زردی ذرت درکنار هم دنیایی از رنگ‎ها را ایجاد می‎کنند که در کمتر غذایی دیده می‎شود.
بوی نان برشته زیر مواد پیتزا هم می‌تواند از عواملی باشد که نمی‌گذارد مزه و عطرش به‌راحتی از ذهن‎مان پاک شود و همیشه غذای محبوب‌مان باشد.

* آمیگدال: بخشی از مغز که در درک احساسات و پاسخ به آن‎ها نقش دارد و مسئول نمودهای هیجانی چهره مانند خوشحالی و ترس است.

منبع: روزنامه خراسان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .