تبیان، دستیار زندگی

نرمش سالمندان در خانه

این نرمش‌ها را حداقل دو بار در هفته انجام دهید. قبل از شروع بهتر است 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید، مثلا آهسته راه بروید. لباس مناسبی بپوشید و در کنار خود بطری آب بگذارید تا آب بدن‌تان کم نشود. اگر محدودیت حرکتی یا پرهیز پزشکی دارید، حتما آن‌ها را رعایت کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نرمش سالمندان در خانه

بازکردن قفسه سینه

روی یک صندلی بنشینید و شانه‌هایتان آرام باشد. دستان خود را به دوطرف بدن باز کنید تا قفسه سینه به سمت جلو بیاید. به آرامی قفسه سینه را به سمت جلو و بالا بدهید تا کشش قفسه سینه را احساس کنید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.
 
کشش مفصل ران
 

کشش مفصل ران

بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید و دستان‌تان در دو طرف بدن باشند. دست چپ را به طرف پایین بکشید. باید در مفصل ران راست، احساس کشش کنید و 2 ثانیه در همین حالت بمانید. سپس دست راست را به طرف پایین بکشید. این حرکت را در هر سمت بدن، 3 بار انجام دهید.

تقویت کمر

تقویت کمر

روی یک صندلی بنشینید. دست راست را بر شانه چپ و دست چپ را بر شانه راست بگذارید. بدون این که پاهای خود را حرکت دهید، قسمت بالای بدن را به سمت راست بچرخانید و 5 ثانیه توقف کنید. سپس به حالت اول برگردید و قسمت بالای بدن را به سمت چپ بچرخانید و 5 ثانیه توقف کنید. این حرکت را 5 بار به سمت راست و 5 بار به سمت چپ انجام دهید.
 منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .