تبیان، دستیار زندگی

11حقیقت جالب درباره اینستاگرام

اینستاگرام چقدر از حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند؟

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که روزانه زمانی را صرف گشت‌و‌گذار و تماشای عکس و ویدیو در اینستاگرام می‌کنید و کاملاً از گذر زمان غافل می‌شوید اما آیا می‌دانید با هر دقیقه تماشای عکس و ویدیو در اینستاگرام چقدر از حجم اینترنت شما مصرف می‌شود؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاربران اینستاگرام،مخاطبان جهانی،فیس بوک،توییتر،شبکه ارتباطی،کسب و کار،اینفلوئنسر،مشاغل تجاری،شبکه اجتماعی،لایک،صفحه جستجوگر،تنظیمات گوشی،حساب کاربری،رسانه،ذخیره عکس،استوری،لایو،پس زمینه
اینستاگرام پلتفرم بصری رسانه اجتماعی است که زندگی بسیاری از افراد را تغییر داده است. این شبکه‌اجتماعی توسط کوین سیستروم و مایک کریگر راه اندازی و در 6 اکتبر2010 به بازار عرضه شد. اینستاگرام از ترکیب دو واژه telegram  و instant camera تشکیل شده است که به معنی رساندن پیام فوری از طریق تصویر است. بستر بصری محور که به عنوان یک برنامه ارسال عکس آغاز به کار کرده است، امروزه به منبع درآمد سازندگان و یک کانال فروش جدید برای مشاغل تبدیل شده است. این شبکه اکنون به یکی از قدرتمندترین شبکه‌ها تبدیل شده است و به آمار و ارقامی بزرگی دست یافته که در ادامه به آنها می‌پردازیم: 

آمار کاربران اینستاگرام

سن و جنسیت
در مقایسه با فیس بوک، اینستاگرام یک شبکه ارتباطی از کاربران جوان است. براساس داده‌های آماری سایت استاتیستا، بیش از نیمی از جمعیت جهانی کاربران اینستاگرام کمتر از 34 سال سن دارند. 30% مخاطبان جهانی اینستاگرام بین 18 تا 24 سال و 35% بین 25 تا 34 سال هستند. از تعداد کاربران اینستاگرام 3/56 درصد از کاربران زن و 7/43 درصد مرد هستند. همچنین 72٪ نوجوانان از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

جغرافیا
از آنجا که اینستاگرام نزدیک به یک دهه فعالیت نموده و تأثیر فزاینده‌ای داشته، از داشتن کاربران جهانی به خود می‌بالد. چنانچه ایالت متحده آمریکا با 120.7 میلیون کاربر بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهد. بعد از آن، هند با 37 میلیون کاربر و برزیل با 72 میلیون کاربر بالاترین مخاطبان جهانی اینستاگرام به شمار می‌آیند.


میزان استفاده از اینستاگرام

بعد از فیس بوک، اینستاگرام دومین شبکه‌اجتماعی است که روزانه از آن استفاده می‌شود.از هر 10 کاربر حدود شش نفر حداقل روزانه یک بار وارد اینستاگرام می‌شوند. 63% از کاربران به صورت روزانه، 21% به صورت هفتگی و 16% در فواصل زمانی طولانی‌تری وارد اینستاگرام می‌شوند.

کسب و کار در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از مهم‌ترین و تأثیر‌گذارترین شبکه‌های‌اجتماعی کسب‌و‌کار به شمار می‌رود. برآورد می‌شود 75.3% از مشاغل در سال 2020 در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. اینستاگرام اکنون بیش از 2 میلیون تبلیغات ماهانه و 25 میلیون پروفایل تجاری دارد. این شبکه‌اجتماعی در سال 2019، از طریق آگهی20 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.  بیش از 200 میلیون اینفلوئنسر حداقل روزانه از یک پروفایل تجاری بازدید می‌کنند. همچنین 70%علاقه‌مندان به خرید برای پیدا کردن محصولات مورد نظر خود به اینستاگرام مراجعه می‌کنند. پیش بینی می‌شود درآمد اینستاگرام به 14 میلیارد دلار برسد.

حقایق جالب دیگر درباره اینستاگرام

-اینستاگرام ششمین شبکه اجتماعی محبوب در سراسر جهان است.
- تعداد کل کاربران فعال ماهانه اینستاگرام بیش از یک میلیارد است.

 

به طور کلی استفاده مداوم از اینستاگرام به مدت 5 دقیقه 33 مگابایت،30 دقیقه 201 مگابایت، 60 دقیقه 402 مگابایت و 90 دقیقه 603مگابایت داده مصرف می‌کند.

- تعداد کل کاربران فعال روزانه اینستاگرام بیش از 500 میلیون است.
- تعداد مشاغل موجود در اینستاگرام بیش از 50 میلیون است
- تعداد لایک‌های اینستاگرام در روز 4.2 میلیارد است.
-صفحه جستجوگر اینستاگرام روزانه توسط 200 میلیون کاربر مشاهده می‌شود.
-بیش از 50 میلیارد عکس تاکنون در اینستاگرام بارگذاری شده است.
-50% از کاربران اینستاگرام هر ماه از صفحه جستجوگر استفاده می‌کنند.
-کاربران اینستاگرام در روزهای هفته، سه شنبه و پنج شنبه‌ها بیشترین استفاده را از اینستاگرام می‌کنند.
-ویدیوهای اینستاگرام بیش از 2 برابر بیشتر از عکس‌های اینستاگرام افراد را به خود جذب می‌‌کند.

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام

مشاهده تصاویر در اینستاگرام مقدار کمی از بسته داده‌های تلفن‌همراه را مصرف می‌کند. به‌طور‌کلی، مشاهده 40 عکس از فید اینستاگرام حدود یک مگابایت اینترنت استفاده می‌کند اما بیشترین حجم مصرفی اینترنت، با بارگذاری عکس، ویدیو، لایو و مشاهده ویدیو از بین می‌رود. چناچه بارگذاری عکس در اینستاگرام حدود 2 تا 4 مگابایت، بارگذاری ویدیو حدود 8 تا 15 مگابایت، پخش زنده ویدئو (لایو) به صورت میانگین حدود 5مگابایت بر دقیقه و مشاهده ویدیو 59 ثانیه‌ای حدود یک مگابایت مصرف می‌کند. همچنین بنا بر گزارش کانستار‌بلو (Canstar Blue) ، به طور کلی استفاده مداوم از اینستاگرام به مدت 5 دقیقه 33 مگابایت،30 دقیقه 201 مگابایت، 60 دقیقه 402 مگابایت و 90 دقیقه 603مگابایت داده مصرف می‌کند.

راه‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

حجم مصرفی اینترنت اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه‌های‌اجتماعی بسیار بیشتر است اما میزان مصرف بالای حجم داده اینستاگرام از معایب و ایرادهای تکنولوژی و این شبکه اجتماعی به شمار نمی‌رود بلکه این ما هستیم که با مصرف و نحوه استفاده خود و راهکارهای مناسب باید میزان مصرف اینترنت را مدیریت کنیم اما چگونه؟

از قسمت تنظیمات اینستاگرام، مصرف اینترنت را محدود کنید
اینستاگرام بدون کلیک شما، از قبل عکس و ویدیوها را دانلود می‌کند تا شما بتوانید در یک لحظه آنها را تماشا کنید اما شما می‌توانید توسط قابلیت جذاب Cellular Data Use  مصرف اینترنت اینستاگرام را محدود کنید:
-وارد اینستاگرام شوید و روی قسمت پروفایل شخصی خود ضربه بزنید.
-روی سه نقطه ضربه بزنید و از پنجره ظاهر شده setting را انتخاب کنید.
-گزینه Account یا حساب را انتخاب کنید.
-سپس گزینه Cellular Data Use یا مصرف داده تلفن همراه را لمس کرده و گزینه Data Saver یا صرفه‌جویی داده را فعال کنید. این کار به کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام شما کمک می کند.
-با کمک گزینه High Resolution Media یا رسانه با وضوح بالا می توانید انتخاب کنید که اینستاگرام چه زمانی رسانه ای با وضوح بالا نماش دهد:
Never (هرگز): اینستاگرام هرگز رسانه با وضوح بالا را به شما نشان ندهد.
WiFi Only (فقطWiF  ): اگر دستگاه شما به WiFi متصل باشد، اینستاگرام رسانه با وضوح بالا را به شما نشان دهد.
 WiFi) Cellular +WiFi +همراه): وقتی دستگاه شما به داده تلفن‌همراه یا WiFi متصل باشد ، اینستاگرام رسانه با وضوح بالا را به شما نشان دهد.

از ذخیره عکس‌ اینستاگرام جلوگیری کنید
اپلیکیشن اینستاگرام این قابلیت را دارد که به صورت زنده از خودتان عکس بگیرید اما چه قصد داشته باشید آن عکس را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و چه چنین تصمیمی نداشته باشید، عکس گرفته شده در گالری ذخیره می‌شود و این کار داده‌هایی را مصرف می‌کند. برای جلوگیری از ذخیره عکس و کاهش مصرف داده می‌توانید این ویژگی را غیر‌فعال کنید:
به تنظیمات-حساب-پست‌های اصلی بروید و سپس گزینه دخیره عکس‌ها و ویدیو های پست شده را خاموش کنید. اگر می‌خواهید عکسی بارگذاری کنید، برای کاهش مصرف داده به صورت دستی از گالری خود انجام دهید.

در صورت عدم نیاز داده‌های تلفن‌همراه را خاموش کنید
روشن گذاشتن داده‌های تلفن همراه و باز‌گذاشتن برنامه‌ها در پس‌زمینه می‌تواند بدون اینکه شما از آنها استفاده کنید، داده‌ها را مصرف کند. این امر به ویژه درباره برنامه‌هایی مانند اینستاگرام که ویدیوها و تصاویر را به صورت خودکار پخش می‌کند، بیشتر صدق می‌کند؛ بنابراین برای کاهش حجم مصرفی در موراد غیر‌ضروری داده تلفن‌همراه را خاموش کنید.