تبیان، دستیار زندگی

چرا نباید زیر درخت گردو خوابید؟

خوابیدن به مدت طولانی در زیر درخت گردو باعث نوعی مسمومیت و سرگیجه می شود، به همین دلیل نباید زیر درخت گردو خوابید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
درخت گردو
گردو درختی زیبا و سایه گستر است. این درخت در مناطق معتدل رشد و پرورش می‌‌‏یابد. درخت گردو وقتی به سن بیست سالگی می‌رسد شروع به میوه دادن می‌کند و بالاترین باروری خود را در سن پنجاه سالگی دارد.

اگر شخصی در هنگام شب در زیر درخت گردو بخوابد، ممکن است صبح وقتى از خواب بیدار می شود، عقل و حواس خود را از دست داده باشد.

باغداران گردو به طور تجربی دریافته اند، که اگر زیر درخت گردو بخوابید، درخت گردو شما را می­گیرد.

زیرا ریشه­‌ی درخت گردو به تدریج از خود هورمونی به نام ژوگلاندین تراوش می­کنند که این ماده­ی شیمیایی ریشه­‌ی درختان و گیاهان مجاور را تا حد زیادی محدود می­کند و مانع رشد آن­ ها می‌­شود.

ماده­ی شیمیایی ژوگلاندین اثر گیاه­‌کُشی دارد و یا بازدارنده­‌ی رویش گیاهان است و این ماده از کلیه­‌ی اندام­‌های درخت گردو از جمله از ریشه و برگ ­ها تراوش می ­شود. به همین دلیل ماده ژوگلاندین برای سلامتی موجودات زنده از جمله انسان زیان­ آور است و مسمومیت و سرگیجه ایجاد می­ کند.

البته همانطور که توضیح دادیم ماده­ی ژوگلاندین تنها از ریشه ­­ی درختان گردو تراوش نمی­ شود بلکه از برگ­ ها و لایه ی بافت ­های درختان گردو نیز تراوش می ­شود. علاوه بر ژوگلاندین چون درخت گردو دارای برگ ­های فراوان و انبوه و تاج بسیار بزرگی است و تنفس شدید و زیادی را دارد.

درخت گردو به هنگام شب مقدار زیادی نیز گاز کربنیک­ دی اکسید­کربن به محیط خود پخش می ­کند که آن­ هم تنفس و زندگی موجودات مجاور درخت را به خطر می­اندازد و به احتمال قوی قسمتی از مسمومیت در زیر درختان گردو هم مربوط به تراکم گاز (دی­اکسید­کربن) است.

درخت گردو

آیا خوابیدن زیر درخت گردو مسمومیت زاست؟

خوابیدن به مدت طولانی در زیر درخت گردو باعث نوعی مسمومیت و سرگیجه می شود، به همین دلیل نباید زیر درخت گردو خوابید.

این را بدانید که خوابیدن زیر درخت گردو خطرناک است، چرا که موجب مسمومیت و مرگ می شود.(این شایعه، واقعیت دارد)درخت گردو نسبت به گیاهان دیگر، دگرستیزی  بروز می دهد. این رفتار یک رقابت بیوشیمیایی بین گیاهان است و مکانیسم آن به این صورت است که گیاه با ترشح ماده ای شیمیایی از رشد دیگر گیاهان در اطراف خود جلوگیری می کند و به این ترتیب سهم بیشتری از نور، آب و مواد مغذی خاک را برای خود فراهم می کند.

درخت گردو با ترشح ژئوگلون، تأثیر منفی بر دیگر گیاهانی که در اطراف آن روییده اند می گذارد و مانع از رشد آنها می شود.


خوابیدن زیر درخت گردو در روز و شب ممنوع!

درخت گردو یک درخت زیبا و بزرگ و سایه گستر است، ولی توصیه می کنیم که هیچ وقت زیر سایه درخت گردو نخوابید، چه روز و چه شب!

این به علت جوهر فرارى است که در چوب، برگ، میوه و صمغ درخت گردو وجود دارد و دائما در هوا منتشر مى شود.

اگر شخصی در هنگام شب در زیر درخت گردو بخوابد، ممکن است صبح وقتى از خواب بیدار می شود، عقل و حواس خود را از دست داده باشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .